Annons:
Etikettallmänt
Läst 1913 ggr
Ceasar_Zelda
2016-11-03 09:25

Slöjstjärt äter upp neontetra?

Hej! Jag har 2 dvärgklogrodor, några rosentetror, oticincilusmalar(stavning?), Neontetror och två slöjstjärtar. I förra veckan bestämde jag mig för att köpa till 10 stycken neontetror, hade sju sen innan. Innan har det inte varit något problem men nu har de börjat "försvinna". Efter första eller andra dagen var de bara elva, sen fem och nu är de tre stycken neontetror kvar! Och jag hittar de ingenstans i akvariumet, och inte utanför heller…. kan mina två slöjstjärtar helt plötsligt börjat äta upp mina neontetror? Tacksam för svar

Annons:
Lillyrod
2016-11-03 09:30
#1

Ja slöjstjärtar tycker det är mums med Neontetra. Ett känt fenomen tyvärr.

mimåne
2016-11-03 11:43
#2

Japp. Slöjstjärtar är glupska och de äter upp mindre fiskar. Du kanske skulle behöva börja läsa på mer om fiskarna innan du köper dem? Den här informationen hade du enkelt hittat på nätet och kunnat undvika om du bara hade läst på innan. Du har en väldigt konstig blandning fisk i ditt akvarium och arterna passar inte med varandra, de vill ha olika förhållanden. Det hade du också kunnat hitta om du läst på. Det finns nog risk att det kommer hända mer förödelser i ditt akvarium.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

usvead
2016-11-03 20:48
#3

Dvärgklogrodorna vill vara fler än två. De är dessutom lite saktfärdiga när det gäller att ta för sig vid matbordet så jag hade inte stoppat ner de tillsammans med tetror och slöjstjärtar. Om man nu ska blanda grodorna med fiskar bör det vara mindre och fredliga fiskar.

Otocinclus vill ha bra flöde på vattnet, grodorna nästan tvärtom. De simmar upp till ytan och tar luft, blir det för "blåsigt" får de problem med det. Dessutom får det inte vara för högt vatten just för att de ska orka ta sig upp och jag gissar att slöjstjärtar kräver lite utrymme på höjden.

ElinvBorg
2016-11-03 21:49
#4

Slöjstjärtar behöver faktiskt inte så djupt vatten då de mest simmar fram och tillbaka men inte så mycket upp och ner men jag håller med om att det oavsett inte är en bra blandning tyvärr

Medarbetare på Akvariefisk ifokus

96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane

Upp till toppen
Annons: