Annons:
Etikettlevandefödare
Läst 803 ggr
Tofflan
10/31/16, 4:42 PM

Mat och bra städare till Guppy?

Jag har en burk Dogman, Huvudfoder för fisk, flingor. Guppisarna verkar inte gilla de röda flingorna så värst, de hamnar mest på botten, och det känns inte så fräscht och bra! Vilken mat ger ni era Guppisar? Vad rekommenderar ni för snäckor ed som kan städa upp matrester?

Annons:
mimåne
11/1/16, 10:25 AM
#1

Jag skulle rekommendera fryst foder så som artemia och mygglarver. Antingen svarta, röda eller vita. Guppy älskar det. Sen hade jag köpt en ny burk flingfoder från något annat märke t.ex tetra eller sera. Kanske är det godare =)

Mata sen inte så mycket att något faller ner till botten. Ge lite i taget som de äter upp direkt.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Tofflan
11/1/16, 12:17 PM
#2

Tack för svaret. Om jag matar mindre skulle de dö. De är som pirayor på resten av fodret, det blir aldrig över, det är bara de röda flingorna som blir kvar. Jag gör som du säger, en liten nypa, swich är den borta, de letar men hittar bara röd mat och firrarna stirrar på mig efter mer… En till liten nypa, och de äter allt… Bara röda sjunker ner till botten. 😒 Osv. Trodde Guppisarna var vegetarianer? Med inslag av kanbalism. De äter upp yngelbänisarna! :( Tips på bra städare???

Liten boll
11/1/16, 2:54 PM
#3

Röda mygglarver kan ge förstoppning

www.papillon.n.nu

54L, Uppstartat 26/2-2016, 1st 15w sylvania standard 1 kampfisk,6 neontror, 4 tylomenania sp, 5 neteria sp, 1 posthorn, för många skivsnäckor och massor av sandsnäckor

Tofflan
11/2/16, 1:44 AM
#4

Liten boll, då ska de inte få några såna! Mimåne, det låter som fisk- godis med larverna. Ska köpa nytt foder, de får lite av guldfiskarnas Dr Basslers eller vad de heter, men de kan inte äta upp dem direkt för det är lite för stora bitar. Men de verkar gilla dem! Kanske den sorten men i mindre, smidigare bitar? Nu ska de få ett par ärtor som omväxling! 😉🍈

Lillyrod
11/2/16, 6:14 AM
#5

Mygglarver är inte godis. Det är jättebra mat till akvariefiskar. Själv använder jag inte flingfoder överhuvudtaget.

ElinvBorg
11/2/16, 9:55 AM
#6

Precis som Lillyrod säger, det är inte godis utan bra foder. Jag matar endast med frysfoder

Medarbetare på Akvariefisk ifokus

96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane

Annons:
Hallonet99swe
11/2/16, 2:18 PM
#7

fryst räkmix gillar mina guppys

Upp till toppen
Annons: