Annons:
Etikettallmänt
Läst 579 ggr
Hannahtheo
10/23/16, 12:55 PM

Akvarium och heltäckningsmatta!

Vi håller på att renovera hemma och har varit inne på att lägga heltäckningsmatta i gillestugan. Har tänkt att ställa dit ett större akvarium någon gång i framtiden, så nu undrar jag om någon har erfarenhet av att ha heltäckningsmatta där man har akvarium? Jag menar, vid vb och så brukar iaf jag spilla en del vatten på golvet även om jag lägger ut en massa handdukar etc ;p

Annons:
Qurex
10/23/16, 6:00 PM
#1

Enda jag hört om heltäckningsmatta är kollega som på 80talet plötsligt märkte att han blev blöt om fötterna när han gick på mattan. Då märkte han att 200liters akvariet börjat läcka. Misstänker att ett problem just kan vara att man sent märker om det hamnar vatten på golvet. Mattan suger upp vattnet. Men parkettgolv kan ju också bli dåligt om det ligger vatten.

Hannahtheo
10/23/16, 7:29 PM
#2

Mm precis det jag tänker också.. vi har furugolv där nu och det är ruggigt kallt att gå på på vintern, så tänkte att matta borde bli lite skönare att gå på. Eller kanske lägga klinkers just där akvariet ska stå isf ..

Cecilia.S
10/23/16, 8:23 PM
#3

#2 "Vanlig" matta och tofflor ! Budgetvarianten 🤪

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Hannahtheo
10/23/16, 8:44 PM
#4

Ja fast vill hellre ha det ordentligt.. lite inne på golvvärme också..

Draken
10/23/16, 9:56 PM
#5

Jag hade akvarium för många herrans år sedan (typ25-30 år) och vi hade heltäckningsmatta i det rummet där karet stog. Det blev spill och blött när vi gjorde vattenbyten, och sen började det sippra ur ena hörnet, vi märkte ingenting förn det började lukta konstigt kring akvariumet ….Vi kollade och det var inte själva karet som luktade, utan det hade blivit mögel under mattan där det hade sipprat.

Så nej ….Kombinationen akvarium vs. heltäckningsmatta tror jag inte riktigt på, absolut ingenting jag skulle rekomendera.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: