Annons:
Etikettsjukdomar
Läst 852 ggr
Hannahtheo
10/4/16, 6:18 PM

Sjuk fisk?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag när jag kom hem från jobbet såg jag att en av mina marmorgurami hade nåt konstigt på huvudet, ser ut som att fjällen är upphöjda och lite rött mellan fjällen. Pigg och leker och äter som vanligt. Någon som vet vad det kan vara och vad ska jag göra? Alla vattenvärden är bra..

Annons:
TessOlander
10/5/16, 6:45 AM
#1

Jag vet inte exaxt vad det är men testa att separera den från dom andra och fråga i en djuraffär om medicin om det är en erfaren som jobbar där vet hen vad du behöver

mimåne
10/5/16, 10:09 AM
#2

Jag skulle inte vilja stressa den här fisken ännu mer genom att flytta den från de andra. Är den sjuk är den redan i ett nedsatt tillstånd och att stressa den ännu mer kan förvärra saken. Jag önskar att du låter den få gå kvar i akvariet i lugn och ro.

Åkomman. De spontana tankarna som kommer upp är om det kan vara någon utväxt på gång eller t.ex hål i huvudet sjukan. Samtidigt vet jag inte hur vanligt det är att fiskar som Gurami drabbas av hål i huvudet, eller om de ens drabbas av det.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Hannahtheo
10/5/16, 8:25 PM
#3

Idag såg det bättre ut, men ser ut som den tappat fjäll på huvudet. Äter och simmar fortfarande som vanligt. Ser inte ut som hål i huvudet, var det första som slog mig också, men efter att ha googlat såg det inte ut som det heller.

mimåne
10/6/16, 9:52 AM
#4

Vad skönt att höra att det nästan ser lite bättre ut idag. Kanske hade den simmat in i något och fått en liten bula🤪

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Upp till toppen
Annons: