Annons:
Etiketttetror
Läst 1917 ggr
Liten boll
3/29/16, 4:46 PM

munsvamp

Min ena neontera har fått munsvamp, en vit liten prick på neder läppen. Jag undrar nu om https://www.arkenzoo.se/ektozon-salt-c133246-6, funkar för det? Har ju detta hemma till min Molly hane som fick glosöga, men är nästan helt bra nu.

www.papillon.n.nu

54L, Uppstartat 26/2-2016, 1st 15w sylvania standard 1 kampfisk,6 neontror, 4 tylomenania sp, 5 neteria sp, 1 posthorn, för många skivsnäckor och massor av sandsnäckor

Annons:
Vemsan
3/29/16, 5:00 PM
#1

Jag hade satt igång en mindre kur med ektozonsalt och beställt hem Sera Mycopur och sedan satt igång med den behandligen istället. Har du möjlighet att få tag på Sera Mycopur någonstans i närheten av dig kan du börja med denna på en gång.

Jag kan ju tillägga att ektozon brukar hjälpa mot ytliga skador eller bakteriangrepp men just munsvamp är jag inte helt säker på. Hoppas någon annan vet hur det fungerar tillsammans med just munsvamp.

Hälsningar Vemsan

Liten boll
3/29/16, 5:33 PM
#2

Ska se om jag får tag i sera Mycopur.  Ektozon hjälper i alla fall mot glosöga. Gärna fler tips om någon vet.

www.papillon.n.nu

54L, Uppstartat 26/2-2016, 1st 15w sylvania standard 1 kampfisk,6 neontror, 4 tylomenania sp, 5 neteria sp, 1 posthorn, för många skivsnäckor och massor av sandsnäckor

Upp till toppen
Annons: