Annons:
Etikettot-offtopic-och-lekar
Läst 2699 ggr
mimåne
4/8/15, 4:47 PM

Frågor/diskussion: Fototävling April 2015!

Här tas alla kommentarer, frågor och funderingar angående fototävlingen i April 2015 emot. Temat är "Valet är ditt" och ska vara något akvarierelaterat. 

Länk till tävlingen: http://akvariefisk.ifokus.se/discussions/55253f338e0e746cee001361-fototavling-april-2015?discussions-1

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Annons:
Draken
4/8/15, 5:16 PM
#1

Måste knäppa en bra bild och vara med den här gången, tror jag har missat de senaste två gångerna 😮

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

MiaBertilsson
4/9/15, 8:33 AM
#2

Alltid spännande med ny tävling. Är så kul att se vad alla hittar för bilder.

Ska försöka vara med denna gången. Ska bara lyckas få den där bilden först =)

Maleficum
4/10/15, 6:01 PM
#3

Riktigt svårt att välja bild ju!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

mimåne
4/11/15, 10:42 AM
#4

Hahaha ja jag tänkte samma sak. Vad ska man välja nu när man fick så mycket att välja på! 😃 Jag tror att jag kommer bidra med något som ligger mig varmt om hjärtat. Så småningom..

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Maleficum
4/11/15, 12:01 PM
#5

Har lyckats få ner det till fyra bilder nu iallafall. Kunde inte tävlingen varit kollage istället? Då hade jag kunna haft alla fyra =P

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

[Jens]
4/11/15, 12:26 PM
#6

Du får göra ett kollage Malificum men bilden du laddar upp får bara vara en bild men jag tror du tänker på bildvisningsfunktionen som iFokus har och det går icke :)

Annons:
Maleficum
4/11/15, 2:46 PM
#7

#6 så jag kan ha alla fyra bilderna då bara jag sätter ihop dem till en bild? De är ju alla lite samma tema så isåfall skulle det vara en bra ide =D

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

[Jens]
4/11/15, 2:47 PM
#8

Japp, valet är ditt så länge det är en bild som laddas upp. :)

72mm
4/16/15, 8:05 PM
#9

Jag fick ett skrattanfall av "Harry Puffer". Kaffe över tangentbordet, liksom. Vet inte varför jag tycker det är så otroligt roligt namn.

Friskt kopplat är hälften brunnet!

mimåne
4/17/15, 8:35 PM
#10

Haha ja men jag håller med 72mm, jag skrattade också.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

mimåne
4/18/15, 10:53 AM
#11

Vad är det för alg du kämpar med Lillyrod på bilden i tävlingen?

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Lillyrod
4/18/15, 11:05 AM
#12

#11 Ja du. Det är först och främst kiselalger. De sitter nästan överallt men vissa växter har klarat sig helt och hållet. Sen är det en hel del vanliga gröna alger. En och annan håralg har också dykt upp men det verkar som om skäggalgerna som började komma på rutorna har försvunnit. Jag bestämde mej för att testa pmdd en gång till och då kom det nästan direkt. Över natten kändes det som.

mimåne
4/18/15, 11:23 AM
#13

Ojdå. Det lät inte trevligt. Håll ut och kämpa på så försvinner de nog ska du se. Jag har också fått alger i mitt stora akvarium när jag började mixtra med ljus och näring. Varför skulle jag ens göra det när det fungerade så bra som det var ändå? :) Det är någon typ av skäggalger jag fått där i också. Jag har planerat att göra om akvariet helt och köpa ny belysning men nu när jag har sajica yngel vill jag inte gärna störa. Det får nog bli ett projekt till hösten.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Annons:
usvead
4/27/15, 9:16 PM
#14

Tänkte först inte skicka in något bidrag. Konkurrensen är ju stenhård eftersom det finns så många bra fotografer här på sajten….

Meeen så ändrade jag mig. Min fina hane ska få vara med, trots att jag bara har mobilen att tillgå.

[Jens]
4/27/15, 9:29 PM
#15

Så ska du inte se det usvead. Alla bidrag är fina tycker jag! Jag har alltid svårt att välja..

Sara97
4/28/15, 10:53 AM
#16

Jag fattar inte hur man kan få en bild på en fisk som inte är suddig. Ger man de små rackarna en drog så de poserar och är helt stilla?? Nää men jag fattar verkligen inte… Jag har försökt att ta med min system kamera och ställt in den på allt man ska ställa in den på när man fotar Något som rör sig, men ack nej det fungerar inte.. Suck…men jag laddade upp en av de 100000 bilder jag har tagit på mina fiskar ,med någorlunda skärpa…

                                                   LÄNGE LEVE DJUREN!!

mimåne
4/28/15, 10:56 AM
#17

Alla bidrag är så fina på sina sätt och jag tycker det är så roligt att det kommer in många trevliga bilder :)

Medarbetare på akvariefisk ifokus

mimåne
4/29/15, 11:28 AM
#18

Idag är det sista dagen i månadens fototävling. Vi har fått in jättefina bidrag men ännu finns det tid för fler. Vill du också vara med och tävla så passa på idag!

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Upp till toppen
Annons: