Annons:
Etikettdammar
Läst 2040 ggr
mejamylove
1/7/14, 12:37 AM

Växter till damm

Börjar redan fundera på vilka växter som jag ska ha i vår damm här hemma, men kommer inte på så många. Vill gärna ha någon som liknar näckrosblad och vassliknande växter, så har ni några förslag så kom gärna med dom ;)

Annons:
LajvKrattan
1/7/14, 9:01 AM
#1

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

mejamylove
1/7/14, 11:26 AM
#2

Jag vill inte ha näckrosor, bara bladen. Jag har för mig att det finns en vanlig akvarieväxt som ser ut så men jag vet inte vad den heter :P

emmej62
1/7/14, 11:29 AM
#3

#2 jag har också för mig det😃 jag kan titta i mitt akvariets Lexikon senare eftersom jag tror arten finns där.

mejamylove
1/7/14, 11:30 AM
#4

Skulle vara jättesnällt! :)

emmej62
1/7/14, 11:39 AM
#5

menar du Eichhornia Crassiceps? den var ganska lik den vanliga som finns i den svenska faunan.

mejamylove
1/7/14, 11:50 AM
#6

Näe, inte den jag menar men jag kommer nog använda den med! den var fin.

När man googlar på "näckrosblad" på google, typ så såg dom ut. Fast de är lite rödaktiga och mörkgröna. Jag vet att det finns en sån växt men jag har inte en enda aning om vad den heter :P

Annons:
guppytjej
1/7/14, 2:08 PM
#7

Menar du lotus? Röd tigerlotus r ju som namnet säger röd..

Jag har den i mitt stora kar o den är supersnygg.

mejamylove
1/7/14, 5:05 PM
#8

#7 Yes! tack så mycket :)

LajvKrattan
1/7/14, 9:55 PM
#9

Alla näckrosor har näckrosblad och jag tror inte att de kommer blomma särskilt ofta. Kan du inte bara ta bort blommorna?

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Upp till toppen
Annons: