Annons:
Etikettförlossning-bb-barnkammare
Läst 4110 ggr
guppytjej
11/23/13, 12:22 PM

Fjäril ciklid lek

Igår lekte mitt nya fjärils par för första gången. De flyttade hit i onsdags så de var snabba på o leka :)..

Idag är alla rom kvar o de skyddar o plockar fint med romkornen..

Ancistrushanen var väldigt envis där ett tag o skulle käka rom men de var envisare o fick tillslut bort honom.

Har haft fjärilar förr, första paret lekte 2 gånger sen dog de, andra paret (gula denna gången) levde 1 år o lekte otaliga gånger men klarade inte o kläcka några bebisar.

Vi får se hur detta par utvecklas o hur långt de kommer, jag är bara glad att de trivs.

Trodde inte de skulle klara rommen över natten men det gjorde de, de fick ju en nattlampa.

De har lite malar o snäckor o slåss med men hittills har det ju gått bra iaf.

Annons:
LajvKrattan
11/23/13, 12:27 PM
#1

Grattis!👍🎈

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

guppytjej
11/23/13, 1:11 PM
#2

Tack.. SÅ kul o sitta o titta på dem när de går runt o pysslar o jagar bort alla guppys därifrån :)

Evisen
11/23/13, 3:22 PM
#3

#2 Har du något annat kar, eller en plastback, så flytta över guppyna dit. När romen kläcks så kommer guppyna bli en "pest", och försöka äta upp fjärilsciklidslarverna. Föräldrarna blir mindre stressade om de inte behöver vaka extremt mycket.

Jag hade en liknande situation och mina guppys åkte fortare än kvickt till 54karet då de kastade blickar på nyckelhålsciklidlarverna.

guppytjej
11/23/13, 8:47 PM
#4

nja flera hundra guppys flyttar jag inte.. Syftet med fjärilarna är inte bebisar utan de är roliga o intressanta.

Mina guppys e rätt vana vid smått med de rör inte räklingar o så..

Men rommen är borta de hade en stor dust med acistrushanen som sen gav med sig o nu vågar ingen av ancistrusarna dit tyvärr var grenmalen inte lätt o skrämma o han åt upp alla rom..

Nästa gång flyttas grenmalen till ett annat kar under tiden.

O anledningen till att jag inte flyttar mina guppys de ÄR mina akvarium, de är mina huvudfiskar o jag avlar dem med sikte på utställning när de stammarna är stabila nog.

Här är det tvärtom fiskar som rör mina guppys åker ut.

HANS.SODERSTROM1@COMHEM.SE
10/23/18, 11:58 AM
#5

FJÄRIL CIKLIDER KÖPES 0764-288639

Upp till toppen
Annons: