Annons:
Etikettcentralamerikanska-ciklider
Läst 1135 ggr
OlleA
2013-10-18 18:33

Evenemangskalender?

När jag nu med mycket möda och stort besvär har lyckats få in två evenemang på Zoopets kalender, och sett att bara tre aktiviteter låg där förut, kom jag att tänka på att en evenemangskalender här på Akvariefisk i fokus inte skulle vara fel. Inte som konkurrent, utan snarare för att komplettera för att få med så mycket som möjligt på något av ställena: Akvariemöten, auktioner, utställningar, mässor, ja alla typer av evenemang som akvarister kan vilja åka på. Kanske i form av en klistrad tråd där folk kan skriva om vad som är på gång i den lokala akvarieföreningen, eller om någon större händelse de har hört talas om. En ren informationstråd alltså - diskuterar evenemangen gör vi i andra trådar. Jag vet att det händer ganska mycket i höst och kan nog bidra en del. Vad tror ni om det?

Olle

Annons:
[dynamitella]
2013-10-18 18:35
#1

Hur menar du? Jag som Sajtvärd har relativt bundna händer om det gäller en specifik funktion du tänker på.

Däremot är det enkelt att skapa en artikel eller tråd med händelser. Det får du gärna göra på egen hand om du vill och skicka till mig, så lägger jag upp det som en nålad tråd som alltid syns.

OlleA
2013-10-18 20:12
#2

Ja, hur jag vill lägga upp det hela vet jag inte riktigt. Det viktiga tycker jag är att det blir något mer än en vanlig tråd som snabbt sjunker ner och försvinner. Om jag vill ha en nålad tråd, ska jag alltså PM:a den till dig först?

Olle

[dynamitella]
2013-10-18 20:16
#3

Ja, man måste vara Medarbetare eller värd för att nåla trådar, av uppenbara anledningar.

Men. Jag kom nyss på att du kan lägga upp allt, och sen säga till mig, så nålar jag den till dig.

OlleA
2013-10-18 20:23
#4

Okej, jag börjar på en sådan tråd så får vi se vad det blir av den! :)

Olle

[Jens]
2013-10-18 20:41
#5

Det har gjorts försök tidigare med att lägga upp evenemang på träffar men det har inte riktigt blivit av. Även på Zoopet så har man försökt detta och själv vet jag inte varför. Jag skulle gladeligen vilja veta vad som händer i min närhet men det verkar vara väldigt dåligt i västra götaland vad jag kan se. Jag är med i t ex svenska guppysällskapet och fick svar nästan direkt att tyvärr så är det dåligt i västra götaland. Så tråkigt med tanke på hur stort västra götaland är. Kanske är intresset för den gemene inte så stor för föreningar i fisksällskap.

Upp till toppen
Annons: