Annons:
Etikettprojekt-diy
Läst 12522 ggr
GuUuLd
7/17/13, 1:03 PM

Nytt Projekt på G

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nästa vecka drar vi igång vårat största projekt hittills :)

På fredag nästa vecka får vi tillgång till vårt nya hus med allt vad det innebär. En vanlig flytt kan vara jobbig nog men har man 23st akvarier så underlättar inte det precis :P

Vi kommer att ha ett rum i källaren som kommer vara akvarierum, det ser dock inte mycket ur för världen idag så det första vi ska göra är fräscha till det med lite ny färg och så :)

Sen har vi tänkt för att underlätta flytten av fisken köpa en ny ställning och smocka upp direkt och fylla upp för att sedan i lugn och ro kunna flytta all fisk från nuvarande akvarier och sedan troligen sälja av alla akvarierna vi har idag (utom nanoakvarier) :)

Vi har hittat en ställning uppe i Dalarna vi tänkt köpa, 30st 152L akvarier varav en del är delade på 2 :) Bara 30mil enkel att frakta den :)

Kommer uppdatera här allt eftersom, men slänger med en bild på rum & ställningen vi kommer köpa till att börja med :)

och för den nyfikna länk till lite bilder på vår nya bostad :)

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

Annons:
[Jens]
7/17/13, 1:06 PM
#1

Jösses vilket projekt! Kommer verkligen bli kul att följa! 🙂 Huset är jättefint! Laxå har man varit i några ggr och en väninna till mig bor där.

CatchFatch
7/17/13, 11:47 PM
#2

Följer :D

Min blogg med olika tips & trix, fakta och råd för små husdjur!
http://catchfatch.bloggplatsen.se

CatchFatch
7/17/13, 11:50 PM
#3

Vilket fint hus!

Min blogg med olika tips & trix, fakta och råd för små husdjur!
http://catchfatch.bloggplatsen.se

wille_wille
7/17/13, 11:52 PM
#4

Jag vill också följa🙂

Håller med #3 om att det var ett fint hus😉'

Sen måste jag bara slänga in en liten fråga, kanske lite OT men vad vad gör en odlingsansvarig i en akvarieklubb?

(såg att du var det i din signatur)

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

GuUuLd
7/18/13, 4:04 AM
#5

#4 Just Örebroakvarieklubb har en odlingskampanj (är som en liten tävling) där man som medlem får rapportera in vad man lyckats odla då all fisk har olika odlingsvalörer satta efter hur svåra de är att odla (och ger därmed olika poäng efter ett system som SARF satt ihop) så får man då som odlare ett litet diplom för det man lyckats odla samt att det blir som en liten poängliga/tävling för medlemmarna som ev. Kan sporra till att försöka odla fler arter och bli "odlingsmästare" i klubben. Förut har även SARF drivit en sådan rikstäckande tävling där alla landets klubbar deltog och tävlade mot varandra. Den ligger dock för dagen nere men ska väl.förhoppningsvis komma igång igen. Det pysslar en odlingsansvarig med :)

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

-Cissi-
7/18/13, 4:57 PM
#6

Jag vill gärna följa :)

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Annons:
wille_wille
7/18/13, 5:08 PM
#7

#5 Okej, då förstår jag :) Tack för svaret!

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

GuUuLd
7/18/13, 6:56 PM
#8

Redan ändringar, får huset redan på tisdag istället men då kan vi komma igång med målning av källaren tidigare så det är bara bra :)

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

GuUuLd
8/6/13, 6:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Efter lite arbete i vår akvariekällare genom nerrivning av vävtapet, spackling, slipning & målning så såg rummet ut såhär :)

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

CatchFatch
8/6/13, 6:56 PM
#10

Gud vad bra det blev! :D

Min blogg med olika tips & trix, fakta och råd för små husdjur!
http://catchfatch.bloggplatsen.se

GuUuLd
8/6/13, 6:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Här har vi börjat montera lite ställningar, vi kommer använda 24st av de 30 akvarierna. 10-12st kommer att vara 152L och resterande kommer vara delade kar dvs. ca 75L/kar :)

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

GuUuLd
8/6/13, 6:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Några kar uppe i ställningen :)

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

GuUuLd
8/6/13, 6:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

18st akvarier uppe, nu måste vi beställa lite mer alurör innan vi kan bygga klart och få upp resterande kar. Men nu kan vi börja flytta fisk iaf :)

Har tyvärr inget internet i huset förutom via mobilen så uppdateringar med bilder kommer lite då och då :)

Idag börjar vi iaf flytta in de första fiskarna :)

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

Annons:
CatchFatch
8/6/13, 6:59 PM
#14

Vad ska ni göra med de övriga akvarierna? :) Och hur blir det med solljuset från fönstrerna? ( med alger tänkte jag )

Min blogg med olika tips & trix, fakta och råd för små husdjur!
http://catchfatch.bloggplatsen.se

wille_wille
8/6/13, 7:02 PM
#15

Det blir ju jättebra! :D (Nejdå, inte alls jätte-avundsjuk :P) Ska ni fylla upp alla med räkor och malar eller ska ni ha lite annat kul i också?

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

GuUuLd
8/6/13, 7:28 PM
#16

De övriga har vi.inte.bestämt vad vi ska göra med än, solljuset är.inte så farligt då solen bara tittar in genom två av fönstren och de har vi lite olika funderingar på hur vi ska lösa. Fönstren på långsidan har kvällssol men det är så tätt med buskar utanför där så där kommer inte solen åt att lysa in. Blir malar, räkor, guppys och lite andra levandefödare.. Kanske nån goby också vi får se :)

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

-Cissi-
8/7/13, 11:04 AM
#17

Vad fint det blir! :) vill oxå ha akvarie ställningar :P

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

GuUuLd
8/13/13, 8:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Nu är alla fiskar/räkor osv. flyttat, ska fixas lite filterhörn i några till men vi måste ha mer filtermatta innan vi kan göra det :)  De flesta fiskarna verkar ha klarat flytten bra utom en vuxen L46 som strukit med. Sen ärdet bara beställa hem lite mer alurör så vi kan bygga klart den sista ställningen också.

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

CatchFatch
8/13/13, 9:49 PM
#19

Tusan vad snyggt! :D

Min blogg med olika tips & trix, fakta och råd för små husdjur!
http://catchfatch.bloggplatsen.se

Lilolizeit
8/13/13, 10:20 PM
#20

WOW! Galet snyggt!

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Annons:
-Cissi-
8/13/13, 11:01 PM
#21

Inte dåligt 👍

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

[Jens]
8/14/13, 6:02 AM
#22

Så underbart! Tänk om man fick ha det så hemma!! Jättesnyggt blev det!!

Oliviahack
8/14/13, 10:19 AM
#23

Riktigt snyggt hus!! Helt min stil 😍 
Det blev ju inte värre med källaren där.. :) Bra jobbat!

[Seaside]
8/14/13, 10:52 AM
#24

Vad fint det blev!! Snyggt med en enhetlig och stilren akvarieställning. En källare skulle man ha… 😉

[VSK]
8/14/13, 2:57 PM
#25

Jösses… snygg kåk och snyggt bygge i källaren. Elräkningen lär ju heta duga 😃

Vad har ni för att skydda huset från mögelskador?

GuUuLd
8/14/13, 4:09 PM
#26

Vi har målat källargolvet och väggar med färg avsedd för dessa som släpper genom fukt. Så där är inte risken för mögel så stor då allt är betong. Sen är det bra ventlation och värme som gäller vilket finns båda delar där nere.

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

[VSK]
8/14/13, 4:54 PM
#27

Planerat in i minsta detalj mao 😃

Har ni direktlina in i kåken från Barsebäck 🤔😉

Annons:
GuUuLd
9/15/13, 7:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

Tänkte uppdatera lite. Har dock inte kommit så mycket längre än då vi fortfarande inte fått hem några alurör för att kunna bygga den sista ställningen men det kommer väl, beställt är det iaf. 

Sen ska vi i förstahand dra in bergvärme i huset också så det är prio ett nu samt ev. sätta in ett element till i källaren innan vi bygger upp det sista. Men nu är alla kar som är uppe igång iaf.

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

GuUuLd
9/15/13, 7:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

De två sista karen vi startat upp som ska bli rena räkkar, just nu går det 4st guppys i varje som inkörningsfisk :)

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

Ellenor123
9/15/13, 8:28 PM
#30

Fint jobb! Jisses vad avundsjuk jag är! 😃😍

Medarbetare på Akvariefisk i Fokus. ◕ ‿ ◕

Ratata
9/15/13, 10:35 PM
#31

Hubba vilket projekt jobb! Inte undra på att det tog lite tid innan jag kunde få besked om det fanns helenor eller inte ;)

Det blev riktigt fint! Härligt med ett helt hobbyrum att tillgå.

LajvKrattan
9/15/13, 10:44 PM
#32

😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Sweetbebban
9/16/13, 7:13 AM
#33

åå så fint, rena drömkällaren jö😃 Hoppas allt går bra, värkligen super snyggt👍

Frida B
9/16/13, 8:32 AM
#34

Alltså hur har du tid med allt? 😃 Riktigt snyggt!

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Annons:
GuUuLd
9/16/13, 7:44 PM
#35

Jo det är lite jobb, men när allt är klart kommer det underlätta en del med autovattenbyte och så :) Sen är vi ju två om hobbyn vilket underlättar :)

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

Toph123
9/16/13, 9:43 PM
#36

#28 Wow, det är verkligen snyggt! Bra jobbat👍

wille_wille
9/16/13, 9:46 PM
#37

Hur fungerar ett autovattenbytessystem (eller vad man ska kalla det)?

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

GuUuLd
9/17/13, 4:15 PM
#38

Vi har redan avrinning ner till ett avloppsrör från alla akvarier och sen ska det till rör/slangar i ovandel med droppknappar kopplat till vatten så man kan dra igång och fylla akvarierna och iom avrinningen som sitter i ovankant på karen så kan det aldrig rinna över. Vi fick med någon digital grej som man kan ställa in hur mycket vatten som ska bytas och vilka dagar. Det är samma bevattningssystem som kan användas när man odlar blommor t.ex.

Nu är inte jag så haj på just den biten, den biten sköter sambon.

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

kallepudas
9/17/13, 6:04 PM
#39

Grymt snygg källare🙂

Gillar synen av en fin akvarieställning där det huserar diverse invånare.

wille_wille
9/17/13, 8:29 PM
#40

#38

Det lät rätt hi-tec för att "bara" byta vatten🙂

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

GuUuLd
10/1/13, 6:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#41

Nu är sista ställningen ihopbyggd och på plats men vi ska troligen sätta in ytterligare ett element i rummet innan de sista akvarierna kommer på plats :)

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

Annons:
RobinF
10/1/13, 11:24 PM
#42

behövs det element när man har så många akvarier ^^ vet att mina akvarier å värmelampan till ormen värmer upp så man inte fryser :P

That's a cat...Not a horse.

GuUuLd
10/2/13, 7:56 AM
#43

Det är ju en källare så det är inte så varmt i själva rummet. Men visst värmer det lite från akvarierna, dock är inte doppvärmare i alla dessa ett alternativ och då är det bättre att kunna höja rumstemperaturen istället.

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

sauk1
10/2/13, 9:26 AM
#44

#41 Det är ju gaaalet vilket grymt stort o snyggt projekt du rott i land! Jag som tycker det är tillräckligt stort att klippa gräsmattan en gång i veckan.

lol girl
10/2/13, 12:24 PM
#45

Ojojoj…. Så snyggt…nu vet jag vad vi ska ha våran källare till…

Mvh/ Filippa

Medarbetare på Vinthund

GuUuLd
10/3/13, 9:58 AM
#46

#44, 45 Tack! Det är lite jobb att få till allt och tar en del tid. Sen kostar det lite också, vi har t.ex. Filterhörn i där bara filtermattan vi köpt än så länge kostat strax över 2000kr :)

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

sauk1
10/3/13, 10:33 AM
#47

Jag är imponerad över ordningen också. Snyggt staplade burkar i hörnan.

Sen ska väl alla "akvarie-rum" med stege som tillbehör ha en stor varm eloge… 😂 Själv är jag på nivån "var ska kardborrebandet sitta som fäster den digitala termometern…"

Jessicahagstrom94
10/3/13, 3:26 PM
#48

Herrejösses vad vackert! Jag är INTE ALLS avundsjuk..🤐

Annons:
[Seaside]
10/9/13, 4:58 PM
#49

#48 Nä, inte jag heller 😭

GuUuLd
12/29/13, 1:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#50

Dags för en lite uppdatering, de sista akvarierna är nu på plats. Så nu är det bara fylla och inreda så är alla kar igång. Men det är ju fortfarande en del fix, ska ju fixas droppsystem för autovattenbyte och även dras luftslangar till alla kar så de även kan drivas med luftpump.

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

[VSK]
12/29/13, 1:50 PM
#51

*dräglar*

kallepudas
12/29/13, 2:03 PM
#52

#51 samma här….den som hade den ytan…ojoj vad ställningar & akvarier man hade haft till slut🙂

sauk1
12/29/13, 4:03 PM
#53

*gråter av avundsjuka* Tänk om jag också hade behövt vidvinkelobjektiv för att kunna plåta mitt kar…

GuUuLd
12/29/13, 4:18 PM
#54

Ett vanligt vidvinkel räcker inte till det heller, råkade ha det på av misstg en gång men insåg att det inte var det objektivet jag brukar använda utan att det är mitt fisheye som brukar användas :)

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

[Gudrun-Berit]
12/29/13, 7:06 PM
#55

Följer*

Annons:
Cookio
12/30/13, 6:05 PM
#56

Riktigt nice!!! 

Själv är man bara i planering/diskutions stadiet med pojkvännen om akvarium :) Båda vill ha så vi sitter och tar reda på saker och letar akvarium osv nu :) Men blir först efter jul nångång

Arsatazz hamsteruppfödning

GuUuLd
12/30/13, 6:34 PM
#57

Idag blev det en sväng till Thomas zoologiska i Karlskoga där vi köpte lite inredning så som rådasand, rötter & skiffer :) Så nu kan man börja inreda lite :)

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

CarlMH
12/31/13, 1:12 AM
#58

Hur fungerar autovattenbyte egentligen? Läste tidigare kommentar och om jag förstått det rätt så överfyller ni karen så de svämmar över på ett kontrollerat sätt genom avrinningen … eller är jag helt ute å cyklar? Skulle vara kul att se bilder på själva systemet alla fall när ni fått upp det ordentligt 🙂

GuUuLd
12/31/13, 1:20 AM
#59

Precis, man fyller på till det rinner över ja (överrinning). Vi kommer köra droppsystem sen och då kommer vattenbytena gå långsamt men vara under en längre tid, man kan ställa in t.ex att det byter 2L/h i x-antal timmar. Då fyller droppsystemet på och så rinner det över i överrinningen. Ja du förstår principen, börjar bli lite trött nu känner jag så man skriver lite sådär :)

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

CarlMH
12/31/13, 1:33 AM
#60

Hehe så trött kan du inte va, för nu förstår jag 🙂 men själva överrinningen hur ser den ut? Är det borrat hål i baksidan (ser att karen sitter ganska tätt ihop) och sen kopplat med slangar till avlopp, eller hur fungerar det …  som pipar kan jag ju tänka mig som en annan lösning 🤔

Är ju för övrigt väldigt avundsjuk på ditt akvarierum 🙂

GuUuLd
1/5/14, 9:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#61

#60 Ser att jag hade glömt bilder på det trots att jag lagt upp bilder på fb så här kommer en bild på baksidan där man ser avrinningen i överkant på bakrutan och slangarna som går ner till avloppsrören :)

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

GuUuLd
1/6/14, 6:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#62

Nu är sista ställningen också igång :) Vi kör den på vår gamla luftpump tillsvidare :)

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

Annons:
GuUuLd
1/6/14, 6:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#63

Och ytterligare en bild :)

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

LajvKrattan
1/6/14, 6:49 PM
#64

😮

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Sweetbebban
1/8/14, 12:27 PM
#65

Fin fint!:D

litettrassel
1/8/14, 1:31 PM
#66

Tur att man inte vet vart du bor! Skulle göra inbrott bara för att kunna sitta i din källare och kolla på akvariumen. Så himla fint! (fattar att jag låter lagom psyko men det får jag ta)

wille_wille
1/10/14, 4:16 PM
#67

Har du kvar och odlar L144:or fortfarande eller sålde du alla när ni flyttade?

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

GuUuLd
1/10/14, 5:16 PM
#68

Dem har vi kvar, men sålde de sista flyttfärdiga malarna på senaste Örebro auktionen. Vi har nya kullar men de är flyttfärdiga först om några månader :)

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

wille_wille
1/10/14, 6:12 PM
#69

Okej :) Kan du kanske höra av dig när dom nya börjar bli flyttklara?

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

Annons:
GuUuLd
1/10/14, 6:12 PM
#70

#69 Det kan jag göra :)

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

wille_wille
1/10/14, 7:07 PM
#71

#70👍

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

Roxie
2/2/14, 12:17 PM
#72

Smyger rätt ofta in och kikar i den här tråden.. Sååå fint!

// Sofia

axa
2/2/14, 12:31 PM
#73

Vad avis man blir😮Superfint! 😍😍😍

GuUuLd
2/2/14, 4:24 PM
#74

#72 & #73 Tack så mycket! Vi har faktiskt haft ett par bakslag med läckande akvarier (dåligt silicon), så idag har vi siliconat om de kvarier som blev över så är det bara byta akvarie sen ifall de går läck på några fler.

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

GuUuLd
2/2/14, 4:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#75

Nu har vi även gjort iordning trappan ner till källaren :)

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

sauk1
2/2/14, 10:05 PM
#76

Oooooh! Det bara fortsätter. Ditt projekt är nog 100x det som alla drömmer om här :D

Jag säger bara - go all out! Beställ fototapet till trappan! Med egna bilder.

Annons:
axa
2/2/14, 10:39 PM
#77

Måste berömma dig yttligare för hur fint ni har gjort det!😍

måste kännas extremt kul att visa upp det för besökare och här på iFokus när det pågår och när allt blir klart!😉

Du lever i min dröm!

stigsdotter1
2/2/14, 11:29 PM
#78

helt galet snyggt 😛något att verkligen vara avis på

[Seaside]
2/3/14, 8:20 AM
#79

#75 Vilken välkomnande entré! Man förstår vad som väntar nedanför trappen…😉. Får associationer till en snygg fiskaffär😍

GuUuLd
2/3/14, 12:54 PM
#80

Tack så mycket allihopa! Och visst är det lite som att leva i en dröm, men man blir aldrig nöjd :P drömmer ständigt om nya kar och frå nya idéer :) Någon fototapet i trappen blir det inte möjligtvis tavlor med egenfotade bilder :)

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

molly00
2/3/14, 5:35 PM
#81

Gud inte lite avis, hehe! :) följer! ;)

❤️2 sköthästar: Eden's fabulous & Bronar världens bästa!❤️
❤️hundar,hästar,sköldpaddor,ödlor,renar,axolotlar!❤️
❤️5 Akvarium & 1 damm❤️
❤️EN ÄKTA SAME MED RENAR❤️
❤️"DJUR ÄR MITT LIV"❤️

GuUuLd
3/1/14, 5:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#82

Äntligen börjar det se bra ut i källaren igen, har haft golvet fullt med akvarier en tid nu då vi siliconat om alla som inte används så är det bara byta akvarium om något skulle börja läcka eller så :) Luften är dragen och i de nya räkkaren kommer fiterhörnen endast drivas med luft :) Nu är det bara lite slang, droppknappar osv som ska köpas så vi kan börja köra autovattenbyten.

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

[VSK]
3/1/14, 5:25 PM
#83

👍

Annons:
GuUuLd
3/16/14, 6:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#84

Idag har vi testat vårt autovattenbyte för första gången :) Så här kommer lite bilder på såna prylar. Här syns luft samt vattenslangarna med droppknappar osv. :)

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

GuUuLd
3/16/14, 6:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#85

här syns överrinningen som sitter i överkant på baksidan av akvarierna

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

GuUuLd
3/16/14, 6:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#86

avloppsröret som för vattnet från akvarierna in till duschrummet brevid och ner i golvbrunnen :)

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

sauk1
3/16/14, 7:15 PM
#87

Smart system. Grymt rum ni har, jag är sååå imponerad! Gissar att ni kommer ha bra koll på att den golvbrunnen är ren och inte får stopp… ;D

GuUuLd
3/16/14, 8:47 PM
#88

Vi kommer inte göra några vattenbyten oövervakat på ett bra tag iaf. Så man ser att allt funkar som det ska :)

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

GuUuLd
4/16/14, 7:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#89

Lite bilder på några nya räkor jag fick med hem från Championatet i Malmö :) Gula körsbär :)

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

GuUuLd
4/16/14, 7:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#90

En till bild på ett gult körsbär :)

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

Annons:
GuUuLd
4/16/14, 7:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#91

Black tiger OE som jag köpte av en från Ungern som ställde ut räkor på championatet :)

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

GuUuLd
4/16/14, 7:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#92

Black tiger OE igen :)

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

GuUuLd
4/16/14, 7:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#93

Deepblue tiger OE :)

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

GuUuLd
4/16/14, 7:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#94

Bluebolt :)

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

GuUuLd
4/16/14, 7:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#95

Ytterligare en bluebolt :)

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

GuUuLd
4/16/14, 7:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#96

En rombärande tangerine tiger, fast tangerinerna har jag haft i någon månad nu :)

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

axa
4/16/14, 7:13 PM
#97

Vad vackra och häftiga! Dom är rätt dyra och svåra att få tag på va?

Annons:
GuUuLd
4/16/14, 7:15 PM
#98

Det beror på vilka du menar :) Den som är svårast att få tag på är nog Black tiger, vad som är dyrt beror nog på vad man själv tycker är dyrt :)

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

idaaforsling
4/16/14, 7:18 PM
#99

GuUuLd, vad använder du för kamera & objektiv? :)

GuUuLd
4/16/14, 7:23 PM
#100

Räkfotona är tagna med en Canon EOS 60d, Canon EF 100/2,8L IS USM Macro, Canon EF-25 II Mellanring & Canon Speedlite 430EX II :)

===

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

idaaforsling
4/16/14, 7:25 PM
#101

#100 Tack för svar! Superfina bilder! :)

axa
4/16/14, 7:33 PM
#102

Så är det ju alltid ;)

Black tiger OE var nog den coolaste räkan jag någonsin sett! Nästan lite skrämmande med ögonen. Förlåt för frågor men blir så nyfiken på dessa vackra individer.. Kan dom föröka sig i sötvatten, vart kan man få tag på dom (förutom på championatet där du fann dina, om du vet), vad äter dom och vad kostade dom?

GuUuLd
4/16/14, 7:52 PM
#103

Är några få i sverige som har dem, men ingen jag sett sälja. De jag köpte kommer från Ungern och kostade 75kr/st, kommer troligen vara dyrare när de finns till försäljning i Sverige. Alla räkor jag lägger upp bilder på är sötvatten då jag inte har salt :)

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

GuUuLd
4/16/14, 7:55 PM
#104

Räkor äter till 80% av biofilm som finns i akvariet, annars matar man dem med mestadels med vegetabilisk kost. Finns mycket olika räkfoder att köpa på t.ex. Ebishop.se :)

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

Annons:
Roxie
4/16/14, 8:46 PM
#105

Säljer du räkor, GuUuLd? Har inte sett några annonser från dig nånstans :)

// Sofia

GuUuLd
4/16/14, 8:56 PM
#106

Har sålt en del förut men inte sedan vi flyttade, var många av räkorna som inte klarade flytten så jag har fått börja om.

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

Roxie
4/16/14, 8:59 PM
#107

#106 Usch vad tråkigt! Hoppas det är på rätt väg. Du har det så galet fint! :)

// Sofia

GuUuLd
4/16/14, 9:42 PM
#108

Tack! :) Förhoppningsvis kan man få fart på det igen, kommer först och främst att fokusera på olika tigrar och olika färgvarianter av neocaridina davidi som det ser ut nu :)

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

[Tinitusan]
4/16/14, 10:11 PM
#109

med risk för att upprepa vad alla andra redan sagt, så jäkla häftigt! måste vara roligt att kunna ha sin hobby på den nivån, o dela passionen med sin sambo/make!

jag har ju själv en stor källare inser jag…hehe…

räkor är oxå en rolig grej, har ett lite kar med blandat vad jag tror är körsbär o regnbågs(fick med dem av "misstag" när jag köpte platy) men vill redan skaffa fler små kar!

följer den här tråden med glädje =))

GuUuLd
4/24/14, 9:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#110

Såhär ser källartrappan ut idag :) Flyttat ena planschen och satt upp lite egenfotade bilder :)

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

GuUuLd
5/20/14, 9:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#111

Köpte lite nya firrar till ett av nanokaren förra torsdagen, 6st små Dario dario :) Riktigt fina små krabater, här är en av hanarna :)

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

Annons:
GuUuLd
5/20/14, 9:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#112

En hona :)

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

GuUuLd
5/20/14, 9:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#113

en till bild på en hona :)

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

GuUuLd
5/20/14, 9:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#114

En hane :) De är bara för granna :)

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

GuUuLd
5/20/14, 9:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#115

och en sista bild på en hane :)

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

-Cissi-
5/20/14, 9:28 PM
#116

Dom var inte dåliga :) Hur stora blir dom?

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

GuUuLd
5/20/14, 9:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#117

en bild på tre av mina nanokar, Dario dario bor i mittenkaret :)

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

GuUuLd
5/20/14, 9:41 PM
#118

#116 Hanarna blir ca. 2cm och honorna 1,3cm så det är inga stora firrar :)

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

Annons:
sauk1
5/20/14, 9:42 PM
#119

#118 Något för ett räkkar??? :D

GuUuLd
5/20/14, 9:44 PM
#120

Jag har mina med amanos men de är ganska tuffa så jag skulle nog inte ha dem med några mindre räkor ändå.

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

-Cissi-
5/20/14, 9:45 PM
#121

Okej :) Det var inte dåligt 👍

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

kigon
5/21/14, 1:24 AM
#122

Tycker allting bara är för snyggt, drömrum ju 😍 Vill så gärna sätta upp ett system med 30L~120L med automatiska vattenbyten, men är inte teknisk nog för det 😂 Dariorna är ju sjukt snygga, får kanske bli ett kar med några sådana i framtiden! Var köpte du dem? 

Av ren nyfikenhet och lite OT, är sheltisen bi-blue? 😇

/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.

GuUuLd
5/21/14, 6:19 AM
#123

#122 Dariosarna köpte jag på Thomas zoologiska i Karlskoga :) Nej han är inte biblue, han har ganska mycket tanteckning faktiskt :)

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

[Seaside]
5/21/14, 8:34 AM
#124

#117 Superfint inrett! Du har ett gott öga för naturlig AquascapingGlad

Susedalens
5/21/14, 2:00 PM
#125

Ojojoj, vad snyggt och häftigt. Sitter här och dreglar över er fina akvariekällare. Det måste vara toppen att båda är intresserade, kul att ha någon att bolla idéer med. Kanonbra jobbat 👍

Annons:
GuUuLd
5/21/14, 5:15 PM
#126

#124 Tack! :) Jag vill gärna att det ska se naturligt och gärna snyggt ut, men man blir nästan aldrig helt nöjd :P

#125 Tack! Ja det är jätteskönt att båda har samma intresse, annars skulle det nog inte se ut som det gör :P Är en hel del jobb med det också så då är det bra om man är två :)

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

GuUuLd
5/21/14, 8:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#127

Fastnade med kameran framför nanot med mina Dario dario en stund förut, hanarna är så vackra! :)

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

[Seaside]
5/23/14, 10:52 AM
#128

Otroligt vacker fisk! Snyggt fotat också!

GuUuLd
8/3/14, 8:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#129

En färsk bild på källarn :) Som synes på bilden så har vi haft lite läckage igen, men det är omsiliconat och ska fyllas om ett par dagar igen :)

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

wille_wille
8/3/14, 8:56 PM
#130

Tråkigt att de ska hålla på och läcka 😕

Det ser väldigt snyggt ut, möbelgruppen passade bra där 🙂

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

Aristarcos
8/3/14, 10:32 PM
#131

Snyggt, ser ut som en arkivarie affär typ med så många akvarier, men ändå fint inrett, våra affärer här i området har nästan samma mängd akvarier som er, behövs det avfuktare för att fastigheten ska klara alla akvarium också ?

Normalt kan det väl vara rätt fuktig luft ?

[Tinitusan]
8/3/14, 10:42 PM
#132

härligt det ser ut! tråkigt med läckage men säker på att ni reder ut det!

Annons:
GuUuLd
8/4/14, 2:38 PM
#133

#131 Vi kör utan luftavfuktare. Nu när det har varit som varmast med hög luftfuktighet ute så har luftfuktigheten legat på ca. 75% annars ligger vi på max 60%, under vintern var luftfuktigheten så låg som 40% där nere. Så sålänge det inte är tropisk värme ute så är det inga problem för oss iaf är väl bra att tillägga :)

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

usvead
8/4/14, 4:04 PM
#134

#129 Har totalt missat denna tråd, men oj oj oj vilket häftigt rum!!!! Det är ju som en "våt dröm" 😉 för en akvariefantast. Så coolt med soffgruppen i mitten, stilrent och väldigt väldigt snyggt!

[Seaside]
8/5/14, 3:24 PM
#135

GuUuLd: Vad är viktigt att tänka på om/när man drar igång ett så här pass stort projekt? Var det några bittra läxor som Ni lärde er längs vägen?

marta01
8/5/14, 4:42 PM
#136

vad snyggt 🙂

Strunta i vad andra tycker och var dig själv.

GuUuLd
8/5/14, 4:46 PM
#137

Tänka igenom hur man vill ha det (autovattenbyte eller inte?), försöka att beställa hem allt som behövs för uppstart (om man inte får med allt som behövs) & försöka vara noggrann med att det är bra skick på akvarierna (siliconfogar, sprickor i glas) :) Nu var det enligt säljaren till våra fräscht silicon, men på alla som läckt så har vi känt på siliconet och drar man med fingret så veckar det ihop sig under fingret på en, vilket då betyder att det inte fäster så värst på glaset.

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

GuUuLd
8/5/14, 4:46 PM
#138

Tänka igenom hur man vill ha det (autovattenbyte eller inte?), försöka att beställa hem allt som behövs för uppstart (om man inte får med allt som behövs) & försöka vara noggrann med att det är bra skick på akvarierna (siliconfogar, sprickor i glas) :) Nu var det enligt säljaren till våra fräscht silicon, men på alla som läckt så har vi känt på siliconet och drar man med fingret så veckar det ihop sig under fingret på en, vilket då betyder att det inte fäster så värst på glaset.

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

[Seaside]
8/5/14, 6:44 PM
#139

Bra tips!👍 Skulle vara drömmen att ha ett rum som erat!

Annons:
GuUuLd
9/19/14, 9:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#140

Dagsfärsk bild på källaren :)

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

mimåne
9/19/14, 10:36 PM
#141

Som i en djurbutik, fast betydligt mycket fräschare och välvårdat!

Medarbetare på akvariefisk ifokus

[Tinitusan]
9/19/14, 10:51 PM
#142

härligt, har ni delat upp fler kar än de ni först hade?

GuUuLd
9/19/14, 10:53 PM
#143

#142 Näe det har vi inte gjort, bara bytt lite plats på alla akvarier i samband med läckage :)

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

[Tinitusan]
9/20/14, 10:05 AM
#144

ah ok ok, hur stora var nu karen igen?

GuUuLd
9/20/14, 11:15 AM
#145

De är på 150L men många är ju delade och hamnar på ca. 75L/ del :)

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

mimåne
10/1/14, 1:51 PM
#146

GuUuld, du som har mycket corydoras.. Har du några problem med att frysfodret kommer ut genom gälarna igen?

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Annons:
GuUuLd
10/1/14, 2:48 PM
#147

Det har jag aldrig tänkt på, men det vore inte så konstigt om lite av fodret kom ut genom gälarna eftersom de silar sand genom gälarna.

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

mimåne
10/1/14, 2:57 PM
#148

Problemet är väl det att det enda frysfodret jag får ner riktigt till botten är röda mygglarver och vad jag ser så kommer allt ur genom gälarna igen. De stackarna försöker om och om igen på samma mygglarv men den kommer bara ut..

Medarbetare på akvariefisk ifokus

GuUuLd
10/1/14, 3:18 PM
#149

Verkar konstigt, mina äter upp all mat jag har i karet iaf. men sen om de kör det genom gälarna några gånger vet jag inte. Det försvinner på några minuter iaf.

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

mimåne
10/1/14, 3:41 PM
#150

Vad konstigt.. Jag har försökt hitta information om det här men det verkar inte vara någon som har problem med det och vet något. Inte heller om flytande frysfoder.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

GuUuLd
10/15/14, 11:30 AM
#151

Har skaffat en blogg, som dock mest kommer att handla om räkor :) www.happyshrimp.blogg.se

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

GuUuLd
11/5/14, 1:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#152

Har "pimpat" dörren ner till källaren lite :)

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

-Cissi-
11/5/14, 2:02 PM
#153

Snyggt! :)

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Annons:
marta01
11/5/14, 2:51 PM
#154

snyggt👍

Strunta i vad andra tycker och var dig själv.

GuUuLd
11/5/14, 10:47 PM
#155

#153 #154 Tackar :)

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

The Animallovers!!!
11/5/14, 10:50 PM
#156

As snyggt ju😎

Du kallar det djur, vi kallar det livet!

[Tinitusan]
11/6/14, 9:14 AM
#157

fin dörr, vad sa gubbe då?

GuUuLd
11/6/14, 10:32 AM
#158

Jodå, han tyckte det blev snyggt :) Han visste inte ens att jag hade beställt texten så det var en ren chansning ;)

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

GuUuLd
11/20/14, 12:22 PM
#159

Fick ett önskemål i en utländsk fb grupp igår om att göra en film om uppbyggnaden av källaren, så jag knåpade ihop en liten filmsnutt om det igår :)

http://youtu.be/C2O71qifaTU

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

Lodaren
11/20/14, 1:42 PM
#160

Riktigt snyggt bygge 👍

Annons:
GuUuLd
5/18/15, 1:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#161

En färsk bild tagen häromdagen.. Inte direkt hänt något men planer på lite förändringar finns :)

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

GuUuLd
5/18/15, 1:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#162

en till..

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

usvead
5/18/15, 1:46 PM
#163

🤤🤤🤤

stickanw
5/18/15, 4:22 PM
#164

Det blir nästan lika blött på mitt datorbord som i akvariet när jag tittar igenom denna tråd.🤤 Här sitter man med en burk i sovrummet.

Lillyrod
5/18/15, 5:07 PM
#165

Det är en fantastisk källare : )

GuUuLd
5/18/15, 9:31 PM
#166

Tackar!

#164 Det börjar med ett men de brukar föröka sig rätt snabbt ;)

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

GuUuLd
9/9/15, 1:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#167

Tänkte slänga upp lite bilder på invånare i karen, var ett tag sedan jag la upp något :)

Börjar med några Corydoras loxozonus

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

Annons:
GuUuLd
9/9/15, 1:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#168

Corydoras golden stripe ungdjur :)

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

GuUuLd
9/9/15, 1:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#169

Scleromystax barbatus

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

GuUuLd
9/9/15, 1:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#170

Corydoras venezuela black ungdjur

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

GuUuLd
9/9/15, 1:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#171

Corydoras concolor ungdjur

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

GuUuLd
9/9/15, 1:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#172

blue & deepbluetiger räkor :)

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

GuUuLd
9/9/15, 1:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#173

Corydoras sp. CW009 "green laser/green stripe" ungdjur

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

GuUuLd
9/9/15, 1:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#174

Corydoras weitzmani

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

Annons:
GuUuLd
9/9/15, 2:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#175

L134 Peckoltia compta ungdjur

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

GuUuLd
9/9/15, 2:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#176

L010a Rineloricaria sp. hona

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

GuUuLd
9/9/15, 2:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#177

PRL räka

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

GuUuLd
9/9/15, 2:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#178

PRL räklingar

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

GuUuLd
9/9/15, 2:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#179

PRL

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

GuUuLd
9/9/15, 2:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#180

Winered panda

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

GuUuLd
9/9/15, 2:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#181

En panda och en kingkong i bakgrunden

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

Annons:
GuUuLd
9/9/15, 2:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#182

blueshade panda

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

GuUuLd
9/9/15, 2:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#183

bluebolt & CB

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

GuUuLd
9/9/15, 2:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#184

blueshade panda & rombärande CB

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

GuUuLd
9/9/15, 2:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#185

Bluebolt räkling

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

GuUuLd
9/9/15, 2:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#186

Tangerine tiger

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

GuUuLd
9/9/15, 2:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#187

Rombärande tangerine tiger

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

Lillyrod
9/9/15, 6:13 PM
#188

Som vanligt underbara bilder. Corydoras loxozonus har jag sneglat på flera gånger men de är så dyra ; )

Annons:
GuUuLd
9/9/15, 7:25 PM
#189

#188 Tack! :) Har själv bara sett dem i butik någon enstaka gång och då var de inte jättedyra, tror de låg på ca. 60kr/st :)

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

mimåne
9/9/15, 7:40 PM
#190

Jag älskar dina corybilder. Oj så vackra arter. Roligt att få se bild på sådana man inte stöter på så ofta.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Lillyrod
9/9/15, 7:46 PM
#191

Jag har kollat i min beställningslista och de ligger en bit över 100 kr/st där. Finns bara stora att köpa. De sorter som det finns mindre av är mycket billigare.

MonsterTrollet
9/9/15, 8:37 PM
#192

😮 😍  woooow det  där var tokläckert!
Vilket härligt rum att sitta och mysa i. 
Imponerande!

Caught in your eyes Lost in your name I will never be the same ❤️

[Tinitusan]
9/9/15, 9:18 PM
#193

vilka bilder! vad använder du för kamera o har du fototkar?

GuUuLd
9/10/15, 10:54 AM
#194

#190 Tack, kul att du gillar dem :)

#191 Okej, ja det var lite mer :) Var på Lustgården zoo i Eskilstuna jag såg dem för runt 60kr/st och det var fullvuxna exemplar :)

#192 Tack så mycket! :)

#193 De är fotade med en Canon EOS 6d i fiskarna/räkornas egna kar, kör fotokar ibland men ingen bild i denna tråd är fotad i det :)

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

Draken
9/10/15, 11:00 AM
#195

Riktigt snyggt :D

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
[Tinitusan]
9/10/15, 11:54 AM
#196

fantastiskt, vad har du för filtrering? ser ju inte en enda partikel i karet haha

GuUuLd
9/10/15, 1:36 PM
#197

#195 Tack! #196 Filterhörn i alla kar, drivs enbart av luft hos räkorna och med både luft/powerheads hos resterande.

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

GuUuLd
2/14/16, 9:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#198

När firrarna förökar sig i en rasande fart så var det dags för fler kar, så för ett par veckor sedan hämtade vi några stycken :)

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

GuUuLd
2/14/16, 9:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#199

här är själva ställningen på plats :)

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

GuUuLd
2/14/16, 9:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#200

första karet uppe :)

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

GuUuLd
2/14/16, 9:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#201

Några fler akvarier :)

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

GuUuLd
2/14/16, 9:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#202

Alla karen på plats, avrinningen är också klar.

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

Annons:
Lillyrod
2/14/16, 9:08 PM
#203

Vilket jobb ni har : ) Hur många kar har ni nu?

GuUuLd
2/14/16, 9:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#204

och en bild från idag, alla karen fyllda luftpump inkopplad & droppknappar osv. uppsatt och klart :) Går även 3st små röda Ancistrus i varje kar som inkörningsfisk :) Detta ska bli en ren yngelställning.

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

GuUuLd
2/14/16, 9:11 PM
#205

#203 Tror vi är uppe i 54st nu :)

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

Nicke_nice
2/14/16, 9:13 PM
#206

Vilken underbar tråd! Måste verkligen följa 😍

Lillyrod
2/14/16, 9:13 PM
#207

Ja då gäller det att ha det mesta automatiskt. Fantastiskt!

Sofi_79
2/14/16, 10:06 PM
#208

Åååå jag måste se mer

Karin79
2/14/16, 10:33 PM
#209

Wow så underbart! Vill oxå!

Annons:
mimåne
2/15/16, 12:02 PM
#210

Så läckert med "btn" bakgrunder i alla akvarium.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

GuUuLd
2/15/16, 9:07 PM
#211

#210 Ja att det satt BTN slimline i alla var självklart ett plus :)

Nu ska akvarierna få gå ett litet tag med de ancistrusarna som redan går i och sen är det dags att börja flytta in lite yngel :)

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

GuUuLd
2/21/16, 7:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#212

Ny bild på nya ställningen, nu har det flyttat in lite mer fisk i den fast det syns dåligt på bilderna iom att de flesta är rätt små och gömmer sig :)

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

GuUuLd
2/21/16, 7:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#213

Bland annat dessa små L333 har flyttat in :)

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

[Tinitusan]
2/22/16, 8:29 AM
#214

så bra det blev, såg ju det på seriösa också, himla roligt med den här tråden där man kan följa hela utvecklingen =)

GuUuLd
8/2/16, 9:42 PM
#215

En liten film från idag https://youtu.be/FNRzBNC_hZY 🙂Kan förvarna om att den är ganska lång.

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

Susedalens
8/3/16, 9:52 PM
#216

Ja, men ack så intressant. Det gjorde inget att den var lång, jag hade kunnat titta ännu längre. Väldigt fin film och fina fiskar. Ser fram emot nr 2. 🙂

Annons:
GuUuLd
8/4/16, 3:52 PM
#217

#216 Kul att någon gillar den :)
Kommer nog ingen liknande på ett tag, den första filmen la jag upp för snart 2 år sedan så det här var första uppdateringen 🙂

Men lite kortare kommer det dyka upp, t.ex. denna https://youtu.be/edxNaSNUcB4

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

Lillyrod
8/4/16, 4:07 PM
#218

Så mycket corydoras ❤️

Arizha
8/4/16, 4:59 PM
#219

Tröttnar aldrig på att kolla på filmen, har kollat på den lång 5 ggr xD

GuUuLd
9/6/16, 9:24 AM
#220

En kortare film med några klipp från olika yngelakvarier här hemma :) https://youtu.be/5e1tC8bpRGU

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

Qurex
9/6/16, 5:14 PM
#221

Bästa användningsområdet av en källare! Tråkigt att bo i lägenhet när man ser det där!

Draken
9/6/16, 5:19 PM
#222

Otroligt snygga malar. och så roligt att se Måste hålla med Qurex här, det kan omöjligt finnas ett bättre användningsområde av källaren ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

GuUuLd
9/21/16, 12:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#223

Lite Guppy, moscow magenta spadetail

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

Annons:
GuUuLd
9/21/16, 12:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#224

Endler Guppy santa maria bleeding heart

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

Lillyrod
9/21/16, 5:36 PM
#225

#223 Vilken fisk! Helt underbara färger.

[Tinitusan]
9/22/16, 9:37 AM
#226

var är bilderna på dina nykläckta malar? dem vill jag se =)

och jag skulle gärna vilja veta hur du fotograferar dina guppys? jag försöker här hemma men det går inte så bra haha

GuUuLd
9/22/16, 9:49 AM
#227

#226 Dem bilderna har ju du redan sett 😛 Kanske kan göra en ny tråd med dem 🙂

Jag har ganska dåligt ljus i min akvarier, så först ställer jag på ett par extra lampor på akvariet vilket undelättar en del.  Sen har jag kört med inställningarna f/2,8 ISO 4-5000 & slutartiden på 1/160-1/250.

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

[Tinitusan]
9/22/16, 10:11 AM
#228

ah då smälter det alltså samman rörelserna lite? haha fan jag bör lära mig lite mer om min kamera!

ja lägg gärna upp en ny tråd, det är ju ändå en viss bedrift att få baryancistrus till lek o ngt som kan lära våra medlemmar =)

[Seaside]
10/28/16, 10:14 AM
#229

Är helt tom på ord - Jättefint!!!

#198 He he - för mig detta en hel affär 🤪

Blev lite nyfiken, har du uppfödning eller är dom 54 akvariumen enbart hobby för Er egen skull?

GuUuLd
10/28/16, 11:49 AM
#230

#229 Tack 🙂

Vi odlar en hel del och det är vår hobby, man går inte direkt plus på det om man säger så 🙂

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

Annons:
[Seaside]
10/28/16, 2:34 PM
#231

#230 Lite nytta med nöje då 🙂- Yngel blir ju lätt ett resultat, speciellt i så välskötta kar! Nä, det förstår jag…

Upp till toppen
Annons: