Annons:
Etikettslöjstjärt-koi-guldfisk
Läst 2769 ggr
keptak
2011-10-01 11:10

Vad för fisk?

Jag var i går i en djuraffär och kollade lite på olika fiskar då vi nyligen har köpt ett 540 l akvarie. De hade en fisk som jag blev mycket fäst vid och nu ville kolla upp lite om. Men jag kommer inte ihåg vad den hette, kanske någon här kan hjälpa mig. Jag har ingen bild så ska försöka beskriva med ord:

De var vita, med rött på huvudet som var som en/flera bulor (?) (De såg sjuka ut, som cancer). De var ganska bulliga i kroppen, smalare bak. De som fanns i affären var runt 6-8 cm långa.

Det är svårt att beskriva som sagt, speciellt det där röda på huvudet, men hoppas någon förstår mig.

Tacksam för svar!

//Kim


Annons:
Lindzen
2011-10-01 11:27
#1

Slöjstjärst? http://www.importedkoi.com/wp-content/uploads/2011/02/goldfish.gif

Om det är dom du menar så tror jag dom skulle trivas väldigt bra i ditt 540 L då de blir ca 30-35 cm långa ^^ De behöver dock väldigt starka filter då de skitar ner väldigt mycket, de behöver också mat som sjunker annars kan de dra i sig luft och bli flytandes på rygg. De gillar också kallare vatten så doppvärmare behövs inte utan rumstemp går bra. De är också ganska bra på att käka upp växter har jag hört när de blir större, så ska man han växter så måste man hitta nåt de inte gillar att äta och som kanske är tåliga.

Mvh Linda

Fotohemsida: www.lzfoto.weebly.com

Medarbetare på forumet www.kampfisk.se

keptak
2011-10-01 18:56
#2

Ja! En sån är det. Tack så mycket för svaret :). Oj, blir det så stora. Jag försöka övertala min sambo att skaffa såna. De är så fula, men så häftiga tycker jag :). Tack återigen!


Lindzen
2011-10-01 20:33
#3

Japp det blir så stora (vilket många inte vet och stoppar dom i små skålar…), de är bara några månader när man köper dom :)

Här ser du ungefär hur stora de blir:

Mvh Linda

Fotohemsida: www.lzfoto.weebly.com

Medarbetare på forumet www.kampfisk.se

keptak
2011-10-02 17:31
#4

Okej. Tack så mycket :)


Upp till toppen
Annons: