Annons:
Etikettslöjstjärt-koi-guldfisk
Läst 6376 ggr
WiggoLina
9/8/11, 2:53 PM

Shubunkin

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är det någn här som har någon erfarenhet av Shubunkin?

Har alltid varit löjligt förtjust i Koikarpar, och när jag var med min syster för att införskaffa fiskar till hennes akvarium fick jag syn på Shubunkin (i djuraffären stog det Calico Shubunkin). Efter informationen som stod där kunde man ha dem i akvarium om de var tillräckligt stora, men eftersökningar på internet så står det att det är dammfiskar. Vill ju så gärna ha en, men vill inte sätta en dammfisk i ett akvarie ;)

Annons:
Lindzen
9/8/11, 4:46 PM
#1

Jag tror de skulle behöva iaf 500-600 L kar iaf om man ska ha dom inomhus, de gillar ju kallare vatten så det kan bli problem på sommaren då tempen i karen kan bli höga (även utan doppvärmare).

Mvh Linda

Fotohemsida: www.lzfoto.weebly.com

Medarbetare på forumet www.kampfisk.se

WiggoLina
11/7/11, 10:21 PM
#2

Ja, att de ska ha stort har jag listat ut ;)

Har ett akvarium ståendes, men är inte vet inte riktigt hur stort det är.. Kan man ha dem tillsammans med andra arter tro? Givetvis andra arter som också trivs i kallt vatten.

Har funderat på 3-4 st Shubunkin och ett Axolotl-par, men de kanske vill ha ännu kallare?

Kommer att dröja ett bra tag innan jag införskaffar fiskar (bor för närvarande på ca 25 kvm, med en hund..) men vill ha reda på så mycket som möjligt innan jag skaffar det. Har haft akvarium förut men det var när jag var typ 12 år Flört Sen dess har jag sköldpaddor som jag tog över när min bror tappade intresset, men det är ju inte samm sak.

Det är ganska svårt att hitta nån information om Shubunkin, och olika sidor säger oftast mot varandra. Har ni några tips om vart man kan hitta infon? Axolotl är ju relativt lätt att läsa på om.

Upp till toppen
Annons: