Annons:
Etiketterakvarium-och-fiskarvilken-fisk
Läst 103 ggr
S
2023-09-09, 18:56

Guppy?

Hej hopp. För ca 1 månad sedan så startade jag upp mitt första akvarium, har haft det som barn innan men minns inte mycket av detta.
Hur som helst så gick vi till en affär och köpte 2 platys samt 6 platyyngel. Nu har de börjat växa till sig och funderar på om denne lille kan vara en Guppy? Den är väldigt olik de andra. Kan han leva nöjt med ett gäng platys isåfall eller behöver han ha fler guppys runt omkring sig?
Försökt Google mig fram men Google ger väldigt olika svar då chansar och ställer frågan här istället så jag vet vad jag kan förvänta mig🙂

• Redigerat 2023-09-10, 15:12 av Zefirka
Annons:
Zefirka
2023-09-10, 15:11

Ser ut som en Guppy, men låt någon annan bestämma det jag är inte bra på sånt här 😅

Mvh. / Zefirka

Hon/henne

Medarbetare på barnens, akvarium, skojigheter och vänskap ifokus

Zefirka
2023-09-10, 15:12

La även till etiketter

Mvh. / Zefirka

Hon/henne

Medarbetare på barnens, akvarium, skojigheter och vänskap ifokus

Draknästets_Reptiler
2023-09-11, 09:06

Skall man döma efter kroppslängd och form så är det en Guppy du har där. Men det kan vara svårt att se när de är såpass unga. Du får avvakta nån månad och se hur han/hon utvecklas 🙂

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Maleficum
2023-09-11, 09:55

Tycker det ser ut som en blivande liten guppyhane.

Guppy föredrar att ha kompisar så den skulle nog bli glad för att få några polare när den vuxit till sig (är det en hane är det ingen problem att skaffa fler hanar att ha tillsammans om du inte vill riskera att överbefolka akvariet med massor av yngel). Hur många kompisar beror lite på hur stort akvariet är och hur mycket andra fiskar som redan bor där men ett ministim på fem stycken (så fyra utöver den du redan har nu) skulle nog inte vara fel. Finns ju många snygga hanar om man vill ha lite variation.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Upp till toppen
Annons: