Min guppy hane verkar sjuk
Hej jag köpte 5 st guppys för lite mer en vecka sedan (3 honor och 2 hanar) allt gick bra förutom att dom var väldigt stressade dom första dagarna.
Men jag har tyvärr inte vart hemma på en vecka och därav har en annan tagit hand om fiskarna men igår när jag kom hem ser jag att en av hanarna är väldigt mager och simmar mest på stället nära boten men idag lite så som ni ser på ena bilden han åt inget. Kan det vara någon sjuk dom eller något
Tömde 5L utav 70L och tillsatte lite salt
Svårt att säga. Avvakta några dagar och låt saltet verka. Gör gärna ett större vattenbyte.
Mvh./ Draken
VENI VIDI VICI
Okej tack imorgon? Hur mycket
Han dog tyvärr igår😢
Men finns det något att göra för att förebygga att dom andra får samma som han?
Och nu är dom bara fyra så måste köpa minst en till hane men kan man köpa bara en till eller blir han själv då om han kommer in i ett akvarium
Alla redan är kompisar och blir han stressad om han är själv under flytten?
#4: tråkigt att han dog :(
Ja verkligen men tänkte att jag får köpa en ny snart men hur länge ska jag vänta innan jag kan köpa en ny och hur många kan jag köpa hår det att bara köpa en hane eller ska jag köpa fler?
#6: Du har väl nu en hane och tre honor ? Du behöver inte fler hannar.
Att de dör efter kort tid är inte ovanligt, butiksköpta guppys lever sällan länge.
Mvh./ Draken
VENI VIDI VICI
Okej men tänker att 4 är för litet dom vill ju vara minst 5 eller?
#8: Guppy är ingen utpräglat stimfisk. Det man rekommenderar är att det är minst 2 honor på en hane.
Ofta om man köper privat så säljes de i en grupp om 3. 1 hane och 2 honor. så körde även jag när jag odlade.
Självklart får man köpa fler om man vill.
Mvh./ Draken
VENI VIDI VICI
- Redigerat 2023-06-11, 10:11 av Draknästets_Reptiler
Okej tack☺️