Annons:
Etikettot-offtopic-och-lekar
Läst 451 ggr
Draknästets_Reptiler
2023-02-21, 14:17

Bubbel och Bildtråd. O.T #4

Gamla tråden börjar bli lång och seg, så jag startar en ny.

Här kan ni skriva om allt mellan himmel och jord, och ni kan visa bilder på bilen, hunden, trädgården ja i princip vad ni känner för 🙂

Håll god ton i tråden och följ skrivreglerna 🙂

Gamla tråden finns HÄR

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

- Akvariefisk.ifokus är en sajt där vi kan träffas, hjälpa varandra, ge tips och råd om fiskar,växter mm. Byta erfarenheter, både goda och dåliga, är aldrig fel.. Akvaristik är ett ganska brett ämne där det ingår allt från mygglarver till sjöhästar ; ) En del har/vill ha snälla fiskar som guppy eller platy medans andra lever för sin passion för pirayor eller ormhuvudsfisk. Ta chansen och kom in och titta, vem vet kanske blir just du fast!Välkomna // KerstinL, sajtvärd på Akvariefisk.ifokus
Annons:
Maleficum
2023-02-21, 14:22

Moira tyckte mina gosedjur behövde tvättas i morse.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Draknästets_Reptiler
2023-02-22, 11:59

#1: Sötnosen 🥰

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Maleficum
2023-02-22, 14:10

Helt underbart väder att rida idag! Vindstilla och solen kikade fram och värmde!

Red två hästar idag så nu är jag rätt mör men lycklig. Red först dressyrpass med ena hästen vilket gick riktigt bra med tanke på att han börjat tappa formen (matte har ryggproblem och inte kunnat rida på länge) sen red jag den andra i skogen och klättra i backar och bara njöt av tystnaden, snön och solen. Varken jag eller hästen ville gå hem men solen gick i moln och jag började bli riktigt hungrig.

Draknästets_Reptiler
2023-02-22, 14:18

#3: Så underbart att kunna sätta sig på hästryggen och bara rida ut i skogen och njuta av tystnaden 😍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Maleficum
2023-02-22, 14:55

#4: Verkligen! Är så tacksam att denna möjlighet till medryttarhäst trilla i knät på mig!

Hade börjat tappa suget för hästar efter 30 år på ridskola och var nära att sluta helt med hästar ett tag när jag fick frågan är hjälpa till med denna häst innan jul förra året.
Så härligt att bara kunna åka ut och göra det jag och hästen känner för utan krav på att det ska presteras eller vara "perfekt". Känner vi inte för att rida kan vi ta en promenad istället eller jobba från backen eller bara umgås och mysa. Inga krav eller tider att passa.

fluffis
2023-02-23, 09:20

#3:
Vilken härlig bild!
Senast jag själv red var 1998. Jag saknar det ibland, särskilt när jag ser såna här bilder 😀

#1:
Snö!?! Här nere i Skåne börjar jag få vårkänslor ju 😄

Annons:
molam
2023-02-24, 01:03

En liten mysbild, spanielmixen bosse och chihuahuan Friki <3

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

molam
2023-02-24, 01:35

Bortsett från det såhar min svarta prins haft sitt 9e eller 10e vet besök för SAMMA sår idag, han har haft detta sår i över ett ,år nu och det har vägrat läka, dom senaste ÅTMINSTONE 5 vet besöken har jag BETT om att dom ska kolla tänderna så det inte är en rotspettsabcess som spökar, var för första gången hos vet typ i mars? 2022 då såret vägrade ge med sig, hade tiidigare haft veterinärkontakt via telefonen och fått order om att tvätta och klämma ut var osv då det började som en böld, tiden gick och såret blev bara värre så i mars började dom fysiska vetbesöken, redan på andra vet besöket, efter en kur med antibiotika och metacam sa min vanliga vet att jag borde kolla upp med en av dom andra lokala veterinärerna om dom kunde göra en tandröntgen på han, deras tandläkare hade fått barn och var mammaledig, så dom hade ingen möjlighet att syssla med tandvård under en tid (liten privat familjär klinik, alltså inget stort företag), absolut, det kunde jag väl kolla, men först körde vi en till kur av samma antibiotika, tiden gick och såret blev inte bättre, åkte till en annan vet och bad dom göra tandröntgen, men nejnej, det behövdes inte, detta var ett inflammerat (eller infekterat, blandar alltid ihop dom) sår han behövde metacam (igen) och antibiotika, så dom skulle göra en bakterieodling, men det skulle ju ta ett par veckor så fick komma tillbaka senare, kom tillbaka ett par veckor senare, och undrade åter igen om vi kanske inte skulle göra Tandröntgen ändå, men nejdå, han ska få vetrimoxin, vilket är den antibiotikan han haft 2 gånger redan, som INTE funkat, jahapp men men, jag är ingen vet får väl trycka i hunden ännu mer antibiotika och köra ännu en sväng med Metcam.
Antibiotika kuren tog slut men såret blev inte bättre, väntade i nån vecka innan jag ringde ytterligare en vet, vid det här lagethadejag såklart också hittat en extra svullnad en bit nedanför såret.
Kollade upp svullnaden och nu fick vi igen antibiotika, och gissa vad ÄNNU EN Kur med METACAM det var kanske FJÄRDE metacam kuren på 6 månader…..
Nåja åter igen, jag är ingen vet och denna gången skulle han ju få en antibiotika som skulle ta ALLT okej, vi testar väl, en gång till då, hundens mage krashade så han fick gå på FF och Prokolin i nån vecka, sen så orkade jag inte mer, och framför allt så hade jag inte råd, så började med hemmakurer, testade allt från husmorstips, till Sårsalvor ol från apoteket till Lazer, fortfarande ingen förbättring, tog mig till vetten igen åter igen en vet jag vanligtvis inte går till och försökte ign med att få tandröntgen, lämnade såret otvättat vid detta tillfälle så vet skulle få se hur illa det var, men då tyckte vet att fan nu börjar det ju se bra ut… är du seriös?! det är varigt, luktar konstigt och svullet, inga antibiotikakurer, metacam kurer eller hemmakurer har funkar, hunden har gått med ett sår mitt i ansiktet i snart ett år, ni märker inget konstigt med det eller? men som vanligt så krävs ju ingen tandröntgen och om imte medicinen funkar så kanske det är snällast att låta han somna in?
Jag blev speechless (glömt vad det heter på svenska just nu) gick därifrån och bad dom att skicka fakturan.
Min hund ska intw avlivas bara för att vetten vägrar att göra de saker man vet om… han har ju inte ens ont längre,han har baraett gapande sår i ansiktet.
Fortsatte med huskurer och div olika sårsalvor från apoteket, men sen i december så tog jag kontakt med min vnliga veterinär som sa att tandläkaren kommer ju inte tillbaka föränn i början på februari, men vi kan vbe en sköterska ta en gratis tandkoll och börja planera för tandröngen osv, äntligen, nu händer det grejjer! Jorå men han hade ju lite plack å tandsten å sådär (chihuahua så) men inte så illa som många chis, och med tanke på hur länge han gått med såret så prioriterar vi honom, underbart, äntligen, i början på feb, precis när tandläkaren hade kommit tillbaka så fick Han en tid för polering, sanering, skrapning och röntgen av tänderna, vid detta laget hade då mycket av tandstenen försvunnit och det var bara kvar litelitelite längst bak, PRECIS där han hade såret i ansiktet men inne i munnen då, tackvare ett tandpulver som jag hittat, Röntgen kom och visade SÅKLART en "ficka" i käkbenet, precis bakom såret, vad var denna ficka? den blev kallad en fraktur. efter att tandläkaren kollat på röntgen plåtarna så visade det sig SJÄLVKLAT att han hade en ROTSPETSABCESS, jag hade bett vetten i 8 månader om en tandröntgen, och en tandrönten var det som krävder för att hitta problemet, Sajko fick en tid idag 23/2 för op inne i munnen, för tanden behövdes ju dras ut pga abcessen/skadan.

Nu sitter vi här med OPIATER till hunden för att han inte kan ha metacam längre pga att han fått det så mycket under det gångna året, samt en ny antibiotika vid namn givixvet..

Tänk, bara TÄNK om dom hade lyssnat på mig liiiiiite tidigare, och tror ni försäkringen hjälper trots att hag blivit "blåst" på åtminstone 15K? nepp! dagens besök gick på 8.3K och det ränkar jag inte ens för att dom faktiskt gjorde det jag frågat om i ett års tid, utan dessa 15K är från alla tidigare mediciner och Veterinär besök!

Nåja, nu hoppas vi att såret fårläka, på måndag tar vi förhoppningsvis sista besöket, och på det blir det att kolla hur sårläkningen gått <3

Ursäkta behövde bara få gnälla lite, hundar ska också få lite gnäll xD

Maleficum
2023-02-24, 09:44

#8: Usch vad tråkigt att det tog sådan lång tid innan ni fick hjälp! Att de andra veterinärerna vägrade utföra röntgen fast du bad om det när tidigare kurer inte hjälp är superkonstigt och tycker nästan du ska anmäla dem (du har ju bevis på att du hade rätt om problemet). För tycker nog det kan anses som felbehandling.

"Ansvarsnämnden för djurens hälso- och sjukvård tar emot anmälningar från djurägare som anser att en person som tillhör djurhälsopersonalen har felbehandlat ett djur i sin yrkesutövning."
"Felbehandlingen eller om ingen åtgärd har gjorts ska ha påverkat eller äventyrat syftet med djurhälsopersonalens arbetsinsats."
https://www.vetansvar.se/omnamnden.4.307b1efa16147dc52571d3f3.html

Speciellt den veterinär som började prata avlivning utan att göra en röntgen du bett om. Att låta hunden gå med ett sår i nästan ett helt år utan att göra vidare undersökning (som dessutom ägaren ber om och fått "ordinerat" av tidigare veterinär) tycker iaf jag faller in under kriterierna för att anmäla.

TccT
2023-02-24, 10:22

#8 Låter ju helt sjukt. Så typiskt att "din" vet inte kunde göra allt just då oxå😖
Men dom andra… Föreslå avlivning t o m😲😠
#9 Tycker oxå det känns som läge för att anmäla. Hade dom bara lyssnat hade hunden inte lidit så länge.

molam
2023-02-24, 23:06

#9 ska definitivt kolla upp detta!

#10 nej precis, hade dom haft möjlighet så hade han ju inte behövt att gå med såret såpass länge, men nu är det iaf gjort, op är avklarad, "bara" efterbehandling kvar nu =)

Draknästets_Reptiler
2023-03-03, 18:16
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Tja …så kan man ju också sova 😏🙈

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

TccT
2023-03-05, 23:36

Den här isglassen var god i morse. Eller🤔 Tog fram den dagen innan men glömde bort den så den var flytande😁 Förpackningen var hel iaf
20230305_081708.jpg

Annons:
Maleficum
2023-03-05, 23:53

Min lilla sömntuta 🥰 är så härligt att se hennes förändring och framsteg! Idag fick jag peta på hennes vänster baktass så jag kunde klippa bort stor del av tovorna hon får där (hon är väldigt rädd om just sin vänstra baktass och i vanliga fall så försöker hon lägga sig på den så jag inte kommer åt den eller skuttar iväg så fort jag försöker röra den).

Märks att det tar mycket på det mentala efter klipp sessionerna för hon däckar oftast efteråt.

Draknästets_Reptiler
2023-03-08, 16:04

#13: 🤣 Tutti frutti saft, det måste jag testa 😁

#14 Ja jösses vilken skillnad det är på henne nu 😍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draknästets_Reptiler
2023-03-17, 14:35

Min hund är just nu väldigt billig 😒😣

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draknästets_Reptiler
2023-03-17, 14:36
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5

De har öppnat en ny "avdelning" på EKO. En avdelning med mat och dryck från USA.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Maleficum
2023-03-17, 16:49

#17: Är det bara jag som tycker det ser ut att mest vara godis?

Draknästets_Reptiler
2023-03-17, 17:38

#18: Jo det var mycket chips, godis och dricka. Men det fanns även olika sorters flingor och torrvaror 🙂

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

TccT
2023-03-19, 09:30

Om jag ändå hade läst varningstexten på baksidan först😯
20230319_082752.jpg20230319_083023.jpg

Annons:
Maleficum
2023-03-19, 09:51

#20: Fast jordnötter är ju egentligen inte en nöt så är nog en viktig text om man är allergisk mot andra nötter.

TccT
2023-03-19, 11:42

#21 Föörstööör😉 Det var ju att det låter roligt att en påse med "nötter" kan innehålla spår av nötter🙂. Även om livsviktigt som du säger.

• Redigerat 2023-03-19, 11:43 av TccT
Maleficum
2023-03-21, 22:20
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Har äntligen tagit tag i saken och delat upp mitt ena akvarium så jag kan börja färgodla mina crystal räkor!
Börjar med 10 av varje färg och får hoppa jag fått med både hanar och honor (har iaf två vita honor som redan har rom).

Nu måste jag bara bestämma vad jag ska avla mot, mycket vitt och lite färg eller mycket färg och lite vit?

Funderar även på att försöka färgodla lite posthorn snäckor måste bara bestämma mig för vilka färger jag ska välja.

Draknästets_Reptiler
2023-03-22, 09:06

Åhhh spännande 😀

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

fluffis
2023-03-22, 14:25

#23:
Trevligt! 😀

P
2023-04-04, 21:23

Hej, jag tycker det är jätteroligt med bildtrådar!
Men jag är bara lite förvirrad, det här är ju ett akvarieifokus, och mycket i denna bildtråden handlar om mycket annat! Vilket såklart också är roligt.

Men om jag ska starta en egen bildtråd undrar jag bara lite hur det fungerar här på akvariumifokus, om bildtrådarna kan innehålla andra bilder?

(Inget illa menat, bara en hjärna med många frågor :)

/Pascal20
Att leva med djur är roligare än att leva utan djur
Instagram: @aquarium.world_

Draknästets_Reptiler
2023-04-05, 08:31

#26: detta är en bildtråd där man kan posta alla bilder 🙂 Den är s.k Off Topic 🙂

Om du startar egna bildtrådar, så får du självklart posta andra bilder i den tråden. Många av medlemmarna har egna bildtrådar där de postar allt mellan fågel och fisk.

Några exempel 🙂:

Hemma hos Draken

Maleficums zoo

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

- Akvariefisk.ifokus är en sajt där vi kan träffas, hjälpa varandra, ge tips och råd om fiskar,växter mm. Byta erfarenheter, både goda och dåliga, är aldrig fel.. Akvaristik är ett ganska brett ämne där det ingår allt från mygglarver till sjöhästar ; ) En del har/vill ha snälla fiskar som guppy eller platy medans andra lever för sin passion för pirayor eller ormhuvudsfisk. Ta chansen och kom in och titta, vem vet kanske blir just du fast!Välkomna // KerstinL, sajtvärd på Akvariefisk.ifokus
Annons:
P
2023-04-05, 09:31

#27: ok tack! :D

/Pascal20
Att leva med djur är roligare än att leva utan djur
Instagram: @aquarium.world_

Draknästets_Reptiler
2023-04-07, 11:04
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

När skall snöeländet försvinna. Det har kommit ännu mer inatt 😭

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

fluffis
2023-04-07, 17:07

Snö ja, herregud. Själv är jag trött på kylan, även om vi har barmark ända här nere.

Draknästets_Reptiler
2023-04-08, 09:44

Jag vill ha vår nu. Är så less på snön att jag bara vill kräkas 🤢

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draknästets_Reptiler
2023-04-18, 13:33

Var ute vid ett ställe som heter Bjässbodarna nu på förmiddagen. Och vilken otrolig utsikt från vägen. Var tvungen att stanna bilen och knäppa kort 😊🙈

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draknästets_Reptiler
2023-04-18, 21:22

Min fina tjej har blivit stor 🥰

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Zefirka
2023-04-19, 16:50

#33: så fin!

Mvh. / Zefirka

Medarbetare på barnens, akvarium och skojigheter ifokus

Annons:
Draknästets_Reptiler
2023-04-20, 18:36

#34: Tack. Hon är helt underbar 😊

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draknästets_Reptiler
2023-04-20, 18:36

Trött "valp" 🥰

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Zefirka
2023-04-20, 19:14

#36: 😂🥰

Mvh. / Zefirka

Maleficum
2023-04-20, 19:57

#36: Kanske bara behöver laddas! (Mira på "laddning").

Zefirka
2023-04-20, 19:58

#38: 😂

Mvh. / Zefirka

Draknästets_Reptiler
2023-04-20, 19:59

#38: 😂😂 Klockren bild 🤣

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Nephi
2023-04-21, 15:55

Igår hade jag en blöt katt som skulle vara mitt i datorbygget 🫣

Ägare till en Australian Shepherd, en LaPerm och 3 akvarium 😁

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Annons:
Nephi
2023-04-21, 21:01

Datorn är klar och fick några maskotar 😁

Maleficum
2023-04-21, 21:09

Jag kan inte lämna min dator obevakad… Moira börjar direkt kolla hur hon ska ta sig upp då.

Nephi
2023-04-21, 21:09

#43: Busfrö 😍

fluffis
2023-04-21, 21:10

#41:
#43:

Hihi 😀

Zefirka
2023-04-22, 08:08

😄

Mvh. / Zefirka

Zefirka
2023-04-22, 10:08

Idag har mina två största yngel hälsat på i det "stora" akvariet! Innan har alla suttit i en burk!

Mvh. / Zefirka

Zefirka
2023-04-22, 10:08

20230401_122239.jpg

Mvh. / Zefirka

Annons:
Zefirka
2023-04-22, 10:09

De mindre är fortfarande kvar i burken, vill inte att de ska bli uppätna! 😉

Mvh. / Zefirka

Nephi
2023-04-29, 13:48

Tanken var att alla djuren snällt skulle dela 😂

https://www.instagram.com/reel/CrngYERNrrM/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

0 likes, 0 comments - S* Blåkatten Citra (@citra_thelaperm) on Instagram: "Jag skulle vilja säga att här delar vi snällt… Men @whiteswiss_vira hade en helt annan idé ..."
Zefirka
2023-04-29, 13:52

#50: 😂

Mvh. / Zefirka

Draknästets_Reptiler
2023-04-29, 13:57

#50: Det var ju hennes ju🤣

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Zefirka
2023-04-29, 14:00

Vilken liten rackare! Det var ju så att ni snällt skulle dela! 😂🤣

Mvh. / Zefirka

Zefirka
2023-04-29, 14:00

#50: älskar den, så rolig!

Mvh. / Zefirka

Nephi
2023-04-29, 15:55

Den vita är fortfarande valp och har är så matglad så dela finns inte för henne, så jag vet inte vad jag förväntade mig 😅😂

Annons:
Draknästets_Reptiler
2023-04-30, 09:22

#55: Hon var otroligt söt .🥰 Är det din ?

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Nephi
2023-04-30, 09:30

#56: Nej du 😂 Någon vit herde har jag inte, dem två som snällt delar är mina 🤪 Den vita är kusinens

Zefirka
2023-04-30, 09:33

#57: men alla var mycket söta 🥰😊

Mvh. / Zefirka

• Redigerat 2023-04-30, 09:33 av Zefirka
molam
2023-04-30, 09:43

Nu laddar man inför att alla syskonen ska komma hem och fira mamma xD

Hundarna är nöjda nu, Solen är framme och här och där inomhus finns det solfläckar, Sajko och Pepsi bor i solfläckarna nu känns det som, men jag får dom inte att ta en längre promenad utomhus, nej nej, varför? simpelt. Dom ser små snöfläckar här och där xD

Draknästets_Reptiler
2023-04-30, 09:57

Huset fullt om ett par timmar 😉

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Nephi
2023-04-30, 17:27
Förhandsgranskning av bild 1 av 6
Förhandsgranskning av bild 2 av 6
Förhandsgranskning av bild 3 av 6
Förhandsgranskning av bild 4 av 6
Förhandsgranskning av bild 5 av 6
Förhandsgranskning av bild 6 av 6

Helgen har gått i tema biodling 🥳
Kuporna har fått ny färg, reservdelar har beställts och ramar har trådats. Som en bonus kom grannarna i sommarstugan ut och dem hade en gammal slunga från typ 1950-60 tal i boden 😁

Förhoppningsvis kommer det få flytta in bin i slutet av maj 🐝

Zefirka
2023-05-01, 08:45

#61: vi får hoppas det! 🐝

Mvh. / Zefirka

Annons:
Zefirka
2023-05-01, 08:52

Vill själv klaga på vädret, regn, mulet, 3°. Det är ju maj, det borde vara sol!

Mvh. / Zefirka

Draknästets_Reptiler
2023-05-01, 10:00

#61: Spännande. Håll oss underrättade 😁

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Zefirka
2023-05-01, 11:30

Glad första maj och valborg!

Mvh. / Zefirka

Draknästets_Reptiler
2023-05-03, 10:35

Blåsipporna har kikat fram, och min smultronplanta har "vaknat" ur vinterdvalan 😀

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

• Redigerat 2023-05-03, 10:36 av Draknästets_Reptiler
Zefirka
2023-05-03, 14:41

#66: äntligem! nu är det vår! (eller sommar?)

Mvh. / Zefirka

Nephi
2023-05-03, 15:01

#67: sommaren får snällt vänta en månad till, lite vår måste vi ändå få 😂

Zefirka
2023-05-03, 15:09

#68: jo, våren kom sent i år 😁
I alla fall här där jag bor

Mvh. / Zefirka

Annons:
Nephi
2023-05-03, 16:58

Våren är jättesen och bråkar med mina bi planer 😅

Draknästets_Reptiler
2023-05-04, 09:20

#68: Håller med. Älskar våren och vill ha vår innan sommaren kommer 😁
Det sägs dessutom att det kan bli en lika het sommar som den vi hade 2018. Hoppas verkligen de har fel.

#69: Bara tills för ett par veckor sedan hade vi en decimeter snö här .😉
20230407_094503.jpg

#70: Hoppas att du får till det med bina trots förseningar .😊

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

• Redigerat 2023-05-04, 09:23 av Draknästets_Reptiler
Maleficum
2023-05-04, 17:55

#71: Hoppas verkligen de har fel om värmen! 2018 var en plåga både för mig och djuren. Jag fick D-vitamin brist för jag spendera i princip hela sommaren inne i AC för det var för olidligt ute.
Hö priserna skenade och det blev ännu svårare att hitta bra hö till kaninen (och nu är höet redan ännu dyrare än då).

Är glad det faktiskt blev lite svalare igen här speciellt då jag de två senaste veckorna varit i stallet nästan dagligen och ridit massor (vilket jag inte hade orkat om det varit så varmt det var nån vecka innan).

Draknästets_Reptiler
2023-05-05, 10:02

#72: Hoppas också att de har fel angående tempen. Jag blev jättedålig av värmen, och det var inte mycket bättre för djuren 😢

Vi var till sandviken och hämtade hem en valp (dotterns) igår, och vi rastade vid Tönnebro.
Jag fick se mina favoritfåglar i närbild 🥰

20230504_144004.jpg

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Nephi
2023-05-13, 11:38

Två som njuter av det fina vädret 😁

(Citra är bara ute i lina när vi sitter i närheten)

fluffis
2023-05-14, 10:51

#73: Fina, vad är det för några?

molam
2023-05-14, 11:09

Mina föräldrar är och kolla på konst och lämnade mig meed alla 8 hundar, så idag kommer dagen tydligen gå ut på att jaga två hundar, en valp och en unghund, som tror att dom går på batterikraft och har hittills hittat, inte bara ett, utan 2 batterier som dom "bråkar" om, har kollat överallt och har inte ens en aning om var dom hittar batterierna.

Annons:
Zefirka
2023-05-14, 11:10

Ska sen på tennistävling 😁🎾

Mvh. / Zefirka

Draknästets_Reptiler
2023-05-15, 16:22

Ett litet moster av tänder och klor 🙈🥴

KraZ (uttalas Crazy)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Zefirka
2023-05-15, 16:47

#78: ett rätt så sött monster enligt mig 🥰

Mvh. / Zefirka

Nephi
2023-05-15, 21:41

#78: Valp monster är dem bästa monsterna 😉😂

Jag är så jäkla valp och kattunge sjuk just nu så jag går och håller tummarna för att kompisens katt snart ska lyckas bli dräktig, så det blir en kull brittiska långhår att mysa med 🫣

Som tur är så är det inga Rexar så risken att någon följer med hem är minimal 😂 Har faktiskt span på några norska LaPerm uppfödare, men en ny katt får allt vänta lite till 😸

Maleficum
2023-05-16, 12:10

Var på Hornbach igår för att handla lite saker och var ju tvungen att kika lite på fiskarna också. Såg att de hade Poecilia salvatoris (Libertymolly, spetsnosmolly, salvatormolly) och vart riktigt sugen på dem! Men tyvärr verkade de bara ha hanar kvar :( Får se om jag ser dem igen och om de då finns blandade kön, då riskerar de nog att få följa med hem.

Draknästets_Reptiler
2023-05-18, 09:48

#79: Det är tur för honom att han är så söt 😉

#80: Jag är botad från valpsjuka för stunden 😝🤣

#81: Libertymollyn är så otroligt vacker 😍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Maleficum
2023-05-18, 10:45

#82: Dem var jättevackra! Jag som gillar de lite mer anspråkslösa viltvarianterna av levandefödare (än de framavlade färgstarka) så var riktigt synd jag inte kunde se någon hona i gänget :(
Inte för att jag vet vilket akvarium de skulle bo i om de hade kommit hem men det hade ju alltid löst sig 😆

Annons:
Draknästets_Reptiler
2023-05-18, 10:51

#83: man hittar alltid en lösning 😁🤣

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

TccT
2023-05-29, 11:04

Frugan är på Rhodos med några från sitt jobb på träningsresa. Det här finns i hotellets trapphus😃 Gör det till lyxhotell för mig😁 20230529_053321.jpg

Draknästets_Reptiler
2023-05-30, 09:12
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

petunior.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Zefirka
2023-05-30, 09:26

#86: så fina!

Mvh. / Zefirka