130 liter Panorama. Vad ska jag ha i?
Hej Gott nytt år.
Jag har ett ca 130 liter panorama som är 80 brett, 35 cm djup och nästan 50 cm högt.
Vad tycker ni jag ska köra för fisk i det?
Kom med förslag. Jag skulle vilja ha Guppy men har ett mindre akvarium till dom. Annars massa Guppy och sen ett par apistogramma skulle jag gilla. Kanske några coola tetror med ett par apistogramma.
Det som stör mig med apistogramma ideen är formen på akvariet. Det upplevs som högt och skulle hellre ha en annan form för mina apistogramma
Annars? Vad ska man köra på
Du kan ju köra på Guppy i kombination med någon rasboras eller mindre tetra? 😊
Ägare till en Australian Shepherd, en LaPerm och 3 akvarium 😁
Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎
Risken är att riotetrorna är stora nog att äta yngel :) Så det beror på hur mycket yngel du vill ha
Ägare till en Australian Shepherd, en LaPerm och 3 akvarium 😁
Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎
Om jag ska ha Guppy ska dom helst växa i beståndet, Men får se till att ha bra gömställen isåfall. Just nu har jag Hornsärv som växer som flytväxt funkar väldigt bra till mina Platys.
Men annars vad kan ni om Neolamprologus brichardi? Om man skulle bygga lite stenröse och ha sten i utnyttjar dom 50 cm höjd eller är det bara markyta och stenar som gäller. Skulle kunna ha en liten grupp Prinsessor kanske?
#4: Brichardi (Prinsessan av Burundi) är tanganyikaciklider. De skall gå i artakvarium med andra tanganyikaciklider. Deras krav på vattenkvalitet passar inte med andra fiskar, dessutom så kan de vara aggressiva.
Ph för Prinsessan skall ligga kring 8-8,5, tempen skall ligga kring 25 grader och vattnet skall vara ganska strömt. Växter är inte lönt eftersom de kommer slakta dem.
Mvh./ Draken
VENI VIDI VICI
#5: Skulle vara artakvarium i såfall.
#6: Då är det inga problem 🙂
Mvh./ Draken
VENI VIDI VICI