Annons:
Läst 76 ggr
S
2022-12-27, 19:37

litet ”snigelakvarium”?

Hej!
Jag började känna att jag fick lite för mycket posthornssnäckor i mitt akvarium, inget illa mot det! Men det blev bara för mycket. Sen känner jag att det tar emot att kasta dom.
Så jag startade upp ett litet ”akvarium” där jag lade i en stubbe, flytväxter, mm. Om det blir för mkt lägger jag i dem där, och om det blir för lite i det stora akvariet tar jag några sniglar och lägger i! Finns det några nackdelar med detta? Låter det som en bra idé? Har ni nåt tips?

/sonjabonja😋

Annons:
Niklas
2022-12-28, 13:59

Du kan även prova att ställa frågan på Snäckor iFokus:

https://snackor.ifokus.se

Vänliga hälsningar, Niklas
retuscherar du dina foton

Detta är en sajt för alla som är intresserade av snäckor och sniglar. Välkommen hit! Snäcka, Snäckor, Snäckorna, Snigel, Sniglar, Sniglarna, Snäckskal, Skal, Afrikansk, Afrikanska, Jättelandsnäckor, Jättesnäckor, Landsnäckor, Anatomi, Mull, Kokosmull, Kalk, Kalcium, Landlevande, Havslevande, Achatina, Fulica, Iredalei, Marginata, Immaculata, Albopicta, Reticulata, Suturalis, Ovum, Rodatzi, Hamillei, Alba, Albino, Ägg, Bebisar, Ungar, Cepaea, Hortensis, Nemoralis, Helix, Pomatia, Lucorum, Cornu, Aspersum, Aspersa, Rumina, Decollata, Pleurodonte, Marginella, Isabella, Rostrata, Limicolaria, Flammea, Subulina, Octona, Red, Dark, Flame, Apricot, snäcka, snäckor, snäckorna, snigel, sniglar, sniglarna, snäckskal, skal, afrikansk, afrikanska, jättelandsnäckor, jättesnäckor, landsnäckor, anatomi, mull, kokosmull, kalk, kalcium, landlevande, havslevande, achatina, fulica, iredalei, marginata, immaculata, albopicta, reticulata, suturalis, ovum, rodatzi, hamillei, alba, albino, ägg. bebisar, ungar, cepaea, hortensis, nemoralis, helix, pomatia, lucorum, cornu, aspersum, aspersa, rumina, decollata, pleurodonte, marginella, isabella, rostrata, limicolaria, flammea, subulina, octona, red, dark, flame, apricot Achatina iredalei, Achatina fulica, Achatina fulica rodatzi, Achatina fulica hamillei, Achatina immaculata, Achatina marginata, Achatina marginata suturalis, Achatina marginata ovum, Achatina albopicta, Achatina reticulata, Achatina reticulata albino, Achatina achatina, Cepaea hortensis, Cepaea nemoralis, Helix pomatia, Helix Lucorum, Cornu aspersum, Helix aspersa, Rumina decollata, Pleurodonte marginella, Pleurodonte isabella, Pleurodonte rostrata, Limicolaria flammea, Subulina octona,
  • Redigerat 2022-12-28, 13:59 av Niklas
fluffis
2022-12-28, 14:27

#1: Nja, snäckor iFokus är främst för landlevande snäckor, men prova kan man förstås alltid 😀

#0: Ja, det låter som en utmärkt lösning. Prova också att ge mindre mat i akvariet, så förökar sig inte posthornssnäckorna så mycket. Jag har själv samma problem och matar förmodligen för mycket.

Niklas
2022-12-28, 14:59

#2: Jaha, jag kan alldeles för lite för att kunna skilja på dem. 🙂

Vänliga hälsningar, Niklas
retuscherar du dina foton

Draknästets_Reptiler
2022-12-29, 09:55

#0: Det låter som en fungerande lösning.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: