Annons:
Etiketterallmäntvilken-fisk
Läst 146 ggr
EquusCaty
2022-11-29 16:13

En massa frågor om Fiskar och Akvarium 🐟

Jag är lite nybörjare på det här med fiskar. Men kan man ha Neontetror och Guppys ihop?

Sedan undrar jag vilka andra fiskarter man kan ha ihop med Neontetror. 😺🙃

Förresten, vad är det för skillnad på Svarta Neontetror och vanliga Neontetror. (Färgen antagligen). Kan man ha dem ihop?🙃🐟

Går räkor att ha ihop med dem? Hur stort akvarium behöver man ha då? 🦞

Vill gärna ha snäckor då om räkor inte funkar🐌 (Om båda funkar tar jag väll dem)

Hur stort akvarium behövs för att ha Ancistrus fiskar och funkar dem ihop med dem fiskar jag vill ha? 🐟

Vad för växter behövs? 🌱


"Ingen kan allt, men alla kan något

1000% hästtjej du hittar mig i stallet :D

//Lisa
Amira💗
Nebo Rooney💕
Bränntomts Lydia💘

THE HUNGER GAMES🔝🔛💯

  • Redigerat 2022-11-29 16:40 av EquusCaty
Annons:
Maleficum
2022-11-29 17:07
#1

Välkommen till fiskvärlden!

Ancistrus vill ha minst 100 liters akvarium (de är rätt "skitiga" av sig). Fisknamn som blir blå kan du trycka på namnet och komma till lexikonet för den arten och läsa lite mer om de. De funkar med de andra fiskarna.

Neontetror kan gå med Guppy. Svart Neontetra är en annan art mot neontetran men kan gå tillsammans (har själv för många år sedan haft stim med både svarta och vanlig neontetra). Det kan dock lätt se lite rörigt ut att blanda många olika stimfiskar tillsammans så skulle valt antingen neontetror och Guppy eller neontetror och svarta neontetror tillsammans (om det är främst neontetror du vill ha).
Men stimfiskar rekommenderas att man har minst 6 stycken (men jag brukar aldrig köra färre än 10) men ju fler desto bättre!

Räkor funkar med Neontetra och Guppy (speciellt med mycket växter så räklingarna kan gömma sig). Finns många varianter (både enkla och svåra) i massor av färger och har själv gått över mer och mer till räkor snarare än fiskar för de är så intressanta att titta på.