Annons:
Annons:
Draken
8/30/22, 10:08 AM
#1

Vilka växter är det du vill ha ? Det finns ganska många att välja mellan.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Ragatans Naturande
8/30/22, 11:31 AM
#2

#1: Jag vet, jag behöver lättskötta och såna som dvärgguramina kan trivas i. :) Men jag ska åka ut till Örebro Akvariefisk eller upp till Bra zoo o kika nån dag… eller om jag ska beställa från fiskfoder.se (där brukar jag alltid få mycket extra)

Överlycklig Jag HAR fått en kakaduabebis i sommar i nersläckt undermåligt underhållet akvarium… lite vattenpåfyllning och skvättbyten då och då… Så jag fattar inte hur det är möjligt. :D

kakaduabebis.jpg

Jag ska byta pump i det akvariet med… o se till att få igång karen ordentligt. Sen ska jag nog, starta upp Boyukaret i sovrummet och förmodligen göra det till "guraminas boning". Det karet brukar vara lättare att göra till "lugnare miljö"… Jag som funderat på att sälja det… :p


Jag ber om ursäkt på förhand, att jag redigerar mina inlägg då och nu. Tack vare min funktionsnedsättning hänger inte fingrarna med alla gånger på tangentbordet, utan det blir ofta stav- /syftningsfel pga borttappade bokstäver.

Jag är född sån här, vad har du för ursäkt? :)
http://www.naturande.com

  • Redigerat 8/30/22, 11:33 AM av Ragatans Naturande
Maria
8/30/22, 11:41 AM
#3

Jag trodde tråden hamnat fel och skulle vara på Matlust iFokus istället 😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Ragatans Naturande
8/30/22, 11:45 AM
#4

:D De akvariemänniskor jag känner, tänker oftast så här :D

Därför gick jag mot mina egna principer, med en kryptisk rubrik. Ordet fisk var ju med i alla fall. :D


Jag ber om ursäkt på förhand, att jag redigerar mina inlägg då och nu. Tack vare min funktionsnedsättning hänger inte fingrarna med alla gånger på tangentbordet, utan det blir ofta stav- /syftningsfel pga borttappade bokstäver.

Jag är född sån här, vad har du för ursäkt? :)
http://www.naturande.com

Draken
9/3/22, 11:27 AM
#5

#3: 🤣 Ja ibland kan man ju undra över vissa rubriker 😂

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Nephi
9/3/22, 6:27 PM
#6

Örebro akvariefisk har jättefina Buce inne om du vill ha något roligt att fästa på en rot eller Sten 😁
Har inte alls blivit några hem senaste gångerna jag var där


Ägare till en Australian Shepherd, en LaPerm och 3 akvarium 😁

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Annons:
Ragatans Naturande
9/4/22, 6:41 PM
#7

#6: Guramisarna är från Pierre. :) Även den nya kakaduahanen, den gamla blev synlig… men den var dålig. Så den fick somna in. Jag förökte med lite saltbad och eget akvarium. Men den var tyvärr slut.

Pierre har mycket fint och roligt. Som du säger. Det är svårt att gå därifrån utan lite "påssjuka"…


Jag ber om ursäkt på förhand, att jag redigerar mina inlägg då och nu. Tack vare min funktionsnedsättning hänger inte fingrarna med alla gånger på tangentbordet, utan det blir ofta stav- /syftningsfel pga borttappade bokstäver.

Jag är född sån här, vad har du för ursäkt? :)
http://www.naturande.com

Nephi
9/4/22, 8:14 PM
#8

Pierre har väldigt mycket roligt i omgångar 😂

Blir nog en omgång kolglödstetror nästa gång han tar in dem 😇 mitt stimm är lite sega och gömmer sig mest i ett hörn


Ägare till en Australian Shepherd, en LaPerm och 3 akvarium 😁

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Ragatans Naturande
9/11/22, 7:12 PM
#9

Jag tänkte flytta runt lite fiskar och kanske tränga ihop alla i samma kar ett tag… Men det törs sjutton det inte. Jag har fortfarande TRE kakaduaciklidyngel, trodde bara jag hade det lite större ynglet kvar. Men de andra finns där nere i bladverket och kakaduaciklidhonan som är kvar vaktar för närvarande ena grottan med sitt liv. så undrar sa flundran om gäddan är en fisk… Det kanske finns mer på lut där. :)


Jag ber om ursäkt på förhand, att jag redigerar mina inlägg då och nu. Tack vare min funktionsnedsättning hänger inte fingrarna med alla gånger på tangentbordet, utan det blir ofta stav- /syftningsfel pga borttappade bokstäver.

Jag är född sån här, vad har du för ursäkt? :)
http://www.naturande.com

Draken
9/12/22, 10:46 AM
#10

#9: Det låter som det är yngel på gång.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: