Annons:
Läst 86 ggr
Firrefirre
2022-08-16 15:23

Fiskar!

Hej!
Jag har en del frågor här nu..

  1. Har en marmorgurami som gått själv ett litet tag, igår köpte jag 2 guramis till, dock av fel sort så att säga.. så det blev 2blå guramis till.. De verkar fungera, dom 3 utan några konstigheter.. Men bör jag fortsätta ha det så eller ska jag köpa fler av rätt sort eller vad ska jag göra?
  2. Igår köpte vi 3 scalarer, inte små små men inte direkt stora heller, men vi känner att vi velat köpa iaf 3 till, så 6st totalt.. Kan vi göra det riskfritt eller kan scalarerna redan gjort sitt revir o bli argsinta för nya kompisar? spelar kanske ingen roll, men 2 av scalarerna gick i samma kar o den 3 blev blandad med dom i påsen o de är hur långt som helst, de simmar som ett gäng hela tiden.. Men vill verkligen skaffa fler! och isåfall skaffas det fler imorgon redan…
  3. Fungerar silverhajar (större) med tanganyika?
  • Redigerat 2022-08-16 15:31 av Firrefirre
Annons:
Nephi
2022-08-16 17:02
#1

Hur stora akvarium har du och vilka invånare har du i vilket? ☺️


Ägare till en Australian Shepherd, en LaPerm och 3 akvarium 😁

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Firrefirre
2022-08-16 17:32
#2

jag har 1 akvarie på 600L
i det går 8 prakt botior, 3 Siamesiska algätare, 3 Gurami, 3 scalar, 1 gibbis (som flyttar imorgon sant 4 silverhajar som också flyttar imorgon OM de går ihop med tanganyika.. 😊

Firrefirre
2022-08-16 17:33
#3

så vi har inte över befolkat så att säga, men jag vill stanna på mina favoriter arter, scalar, Gurami, siamesiska algätare och prakt botior, så det är de som ska vara kvar i karet 😊🙏

Nephi
2022-08-16 17:43
#4

Om silverhajar går ihop med ciklider vågar jag inte säga, det har Draken bättre koll på 😅


Ägare till en Australian Shepherd, en LaPerm och 3 akvarium 😁

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Firrefirre
2022-08-16 17:55
#5

#4: Ja, jag är jätte tveksam på den faktiskt 😬 men de behöver nytt hem nu så jag kan fokusera på de som kan vara kvar & som jag vill fortsätta med.. 🙏
Silverhajarna hoppar alldeles för mycket för min smak o sen har de blivit rätt stora så det är dags..

Men vet du hur vi vågar göra med scalarerna då? 😳 Kan de redan vara revir? om vi stoppar ner 3 till imorgon… o guramina? vad gör jag? 😅

Firrefirre
2022-08-17 09:00
#6

Eller ja, personen som ska ta silverhajarna ändra sig o sa att de ska gå med hans stingrockor istället.. Är det något som fungerar? 😬

Annons:
Draken
2022-08-17 10:09
#7

#2: Silverhaj kan du inte ha med Tanganyika. Gibbisen går , men det är inte optimalt.

#6 Vet inte om Silverhajen kan gå med stingrockor. Det borde väl inte vara några problem då rockorna ligger på botten och Silverjhajen håller sig i mitten.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: