Annons:
Etikettnybörjarhörnan
Läst 81 ggr
Pawz
8/8/22, 8:28 AM

Fisk till nytt akvarium!

Hallå där!
Jag är helt ny på akvarium, har ett litet 57 L kar med räkor och otocinclus och jag tycker det är så roligt!
Nu har jag köpt ett nytt kar på 110 L men vet inte alls vad jag ska ha i det! Jag har ingen brådska utan ska lägga lång tid på att inreda och starta upp det så det är långt kvar innan invånare kan flytta in men vill gärna ha lite tips från er som har koll. 😄
Någon mal som trivs i den storleken är självklar för jag älskar dessa filurer!
Gillar kontraster så rent visuellt gärna fiskar med starka kontraster i färgerna, så som svartvita ☺️
Ska dessutom vara nybörjarfiskar då jag som sagt är ny på detta 😅
Vill bara ha fredliga fiskar men gärna pigga. Mina otocinclusar är helt perfekt i det avseendet men finns säkert andra som är så. 😄
Kommer såklart anpassa akvariet efter dess invånare men tänkte ha mycket växter då dessa också intresserar mig. ✨

Annons:
Draken
8/8/22, 10:22 AM
#1

Tänker du på någon speciell inriktning ?

Jag har ett akvarium på 120 liter, där har jag Platy, Ancistrus och snäckor. Kommer senare tillsätta någon mindre stimfisk 🙂

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Pawz
8/8/22, 12:16 PM
#2

Har fastnat lite för mindre fiskar, ex rasboras/danios så kanske ska ha lite större stim av väldigt små fiskar. Då får de ju mycket utrymme dessutom. Tänkte inte ha mer än 2-3 arter, kanske att några räkor få gå där i också om det blir fiskar som trivs i samma värden. 😀

Nephi
8/9/22, 11:02 AM
#3

#2: Räkor, ett stort stimm av rasboras och någon snygg snäcka kanske? 😁


Ägare till en Australian Shepherd, en LaPerm och 3 akvarium 😁

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

fluffis
8/9/22, 12:16 PM
#4

Vad kul!
Jag tycker att kopparbarb är underskattad. Den är väldigt fin och snäll och lättskött. Det är kul att man kan se skillnad på hanar och honor och de tjusigaste är starka i färgerna 😀

Jag hade ett gäng som höll på att busa i strömmen från pumpen, särskilt när akvariet var nyinrett 😀

Pawz
8/9/22, 2:25 PM
#5

#3 Haha ja det är väl ditåt det lutar eftersom jag redan har räkor och några snäckor är på ingång 😄

#4 Oj de var verkligen jättefina! De ska jag kika vidare på! Tack för tips ☺️

Kanske blir fiskar i orangea toner vilket ger fin kontrast till gröna växter. 😍

Draken
8/12/22, 12:28 PM
#6

Hoppas du hittar det du vill ha. Ser fram emot bilder 😁

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Upp till toppen
Annons: