Fisk-art?
Hej! Nu har jag några funderingar här 😉
1 vad är det för fisk art som äter död hud?
2 kan man ha den arten som akvarie fisk?
3 vart kan jag läsa på mer?
4 om man kan ha de som husdjur, hur ska de bo?
"Livet är som en kulle, för att det ska bli lättare måste det vara jobbigare i början"
- av mig
okej jag tror jag kanske hittat rätt nu..: Garra Rufa-fisken som kallas doktorsfisken?
kan det stämma?
"Livet är som en kulle, för att det ska bli lättare måste det vara jobbigare i början"
- av mig
Ja, det stämmer. Man kan ha dem, men som med andra djur så krävs det att man läser på och ger dem det de behöver. De är söta 😀
#2 ja, jag är intresserad av de då de verkar anorlunda? hittar inte ordet :)
- av mig
Hur svår är den att ha?
- av mig
Kan den leva med andra arter? Hur mycket kostar det att köpa in?
- av mig
storlek på akvarium? har bara några funderingar…
- av mig
Har du läst om den på Zoopet? Där finns en hel del information.
https://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=1733
Vad de kostar vet jag inte och de som kan bo med den är andra som gillar syrerikt strömt vatten med liknande temperatur och miljö.
#7 jag ska titta 😉
- av mig
Personligen föredrar jag seriously fish över ZooPet, men då gäller det att ha koll på sin engelska 😊
Dem brukar ha tydligare storleksmått och bättre beskrivningar
Ägare till en Australian Shepherd, en LaPerm och 3 akvarium 😁
Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎
#9 tar en kik där inne det med :)
- av mig
Jag kom på en annan fisk som gillar strömt vatten, men jag vet inte om temperatur och annat stämmer. Det är grönlingen Sewillia lineoata, hillstream loach på engelska. Jättegulliga också 😀
#11 tack! ska läsa på lite om dem med :) så får vi se om det ev skulle funka :)
- av mig