Annons:
Etiketterakvarium-och-fiskarakvarieväxter
Läst 192 ggr
JohannaHultin
2022-01-25, 22:27

Nybliven ägare till ett 375 l akvarium - HJÄLP jag behöver växter!

Oj, jag börjar inse hur galet dyrt det är med akvarieväxter, uppstarten är sannerligen en kostsam affär…. :O Finns det några medlemmar här som har fler växter än de behöver, och som kan tänkas vilja sälja för en symbolisk slant? Jag betalar givetvis portot, såvida du inte råkar bo i Jönköping. :)

Annons:
Nephi
2022-01-26, 07:17

Hade det inte varit så kallt ute kunde jag ha skickat lite mossa och valisinera nästa gång jag rensar 😅
Men risken nu är att dem blir dåliga och dör längst vägen

Ägare till en Australian Shepherd, en LaPerm och 3 akvarium 😁

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Draknästets_Reptiler
2022-01-26, 11:23

Finns endel här med om jag ansar, men det är samma sak med temperaturen. Jag bor dessutom i Norrland.

Har du kollat olika grupper på FB ? Där kan det finnas, men jag tror inte folk är så sugna på att skicka just nu, så det bästa vore ju om du hittade en grupp lokalt där du bor.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

JohannaHultin
2022-01-28, 12:45

#1: Ja, det kan man ju förstå. Tack för den goda tanken! :)

JohannaHultin
2022-01-28, 12:51

#2: Jag förstår. Japp, jag har kollat allt från Fb till Marketplace och Blocket. Väldigt lite, om något alls lokalt i Jkpg, tyvärr. Jag är just igång med att skapa jag en FB-grupp för lokala akvarister, med förhoppningen att den ska locka till sig likasinnade för byt och sälj. Here's to hoping! ^_^

Nephi
2022-01-28, 13:20

Kolla med dina lokala akvariebutiker om det Finn någon lokal klubb ☺️
Bra sätt att komma i kontakt med andra akvarister i området.
Rekommenderar även att kika på https://www.facebook.com/groups/1434700706742456/?ref=share
Om du inte redan gjort det ☺️

Ägare till en Australian Shepherd, en LaPerm och 3 akvarium 😁

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Läs gärna igenom dessa lätta regler innan du handlar av någon eller lägger ut en annons. REGLER !! 1. Endast akvarieväxter säljes här, tillbehör etc...
5ara
2022-01-29, 09:47

Jag bor i Jönköping och har aldrig upplevt det särskilt svårt att få tag på växter 🤔

Är du med i FB-gruppen? Där har jag efterlyst när jag sökt något särskilt och fått napp. Då har det dock varit enklare växter som valle och musselblommor till exempel.

Vi har ett 240-liters akvarium som ska stängas ner inom ett par veckor eller så. Där finns massa med grönt ifall du skulle vilja ha det men vi vet inte exakt när det blir.

Annons:
JohannaHultin
2022-02-02, 20:37

#5: Tack! Det finns tyvärr ingen lokal akvarieförening i Jkpg (längre).

JohannaHultin
2022-02-02, 20:39

#6: Är det sant?? Det vore ju helt fantastiskt! ^_^ Ja tack, jag vill gärna tala mer om det. Kanske har ni annat också som jag kan behöva. Du får hemskt gärna ringa mig när det närmar sig! Johanna Hultin, 070-750 19 35.

Upp till toppen
Annons: