Annons:
Läst 159 ggr
Jenper
11/14/21, 7:43 PM

Led hjälp

Vill byta ut mitt lysrör till en led som passar akvariumet. Lysröret är 58 cm och akvariumet är 95 cm.
Vill inte betala massa pengar eftersom jag är arbetslös just nu.
Gärna så jag kan ha nattljus oxå.

Annons:
Draken
11/15/21, 9:18 AM
#1

Jag har konverterat i alla mina kar, men jag köpte ramper och ballast som var gjord till just de karen.

Kolla Blocket eller andra köp/säljsidor på FB t.ex, där kan du få tag på billigt, men du måste vara noga med att det passar till ditt kar, så du kan använda det.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Jenper
11/16/21, 2:36 PM
#2

Vad menar du?

Draken
11/16/21, 3:09 PM
#3

Du skrev att du inte kunde lägga massa pengar, så då rekommenderade jag att du skulle kolla på blocket. Där kan du hitta billiga ledramper.

Vill du konvertera de ramper du har nu till Led, så kostar det en slant. Jag konverterade i två kar, och det gick på kring 3000:-

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Jenper
11/18/21, 10:44 AM
#4

Men som ledlist.
"Akvariebelysning - Paket med 2 st LED-list 92 cm" https://akvarieimporten.se/tillbehor/akvariebelysning/akvariebelysning-paket-med-2-st-led-list-92-cm
Funkar sån.

Kraftfull LED-belysning i aluminiumprofil med högeffektiva lysdioderAllt på bilden ingår: 2 x 92 cm led list + adapter + kontakt (dimbar) + splitter.Ledlisten ä
Draken
11/18/21, 11:19 AM
#5

Är de fuktsäkrade, så borde et väl inte vara några problem.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Jenper
11/18/21, 12:13 PM
#6

#5:
Det borde dom väl vara eftersom dom är till akvarium

Annons:
Draken
11/19/21, 8:09 AM
#7

Oj, förlåt. Såg inte att det var till akvarium 😊

Ja då är det inga problem alls 🙂

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

MSFarsan
11/23/21, 7:57 AM
#8

Hej Jenper

Har 4 sådana här
https://akvarieimporten.se/tillbehor/akvariebelysning/akvariebelysning-paket-med-1-st-led-list-50-cm
Med drivdon.

Kontakta mig om du är intresserad.

Kraftfull LED-belysning i aluminiumprofil med högeffektiva lysdioderAllt på bilden ingår: 1 st. 50 cm led list + adapter och kontakt (dimbar).Ledlisten är 100%
Upp till toppen
Annons: