Röd Juvelciklid - ungfiskar
Hej, jag sparade ca 150st yngel från mina Juvelciklider. Tyvärr fick jag reda på att dessa fiskar är väldigt svår sålda alldeles för sent. Nu är de ca 4-5 cm och jag har inte längre någon plats för de.
Djuraffärerna i närheten var varken intresserade av att ta emot eller köpa några av mina ungfiskar, då de inte får sina egna juvelciklider sålda.
Verkar inte vara någon som är intresserad av denna sorts fisk. Vill absolut inte avliva de, men har verkligen ingen plats för de här hemma.
Hur ska jag göra?
Vet ni någon som är intresserad av röda juvelciklider, som kanske skulle vilja ta emot några?
Tacksam för svar och hjälp.
MVH Ellen.
ellenlexen
Vissa ciklider är tyvärr väldigt svårsålda. Jag brukar låta ynglen gå med föräldrarna. Några överlevare blir det, men inte alls så många och då är det lättare att bli av med dem sedan.
Mvh./ Draken
VENI VIDI VICI
#1: fick reda på att de var svårslåda när alla redan blivit 4 cm tyvärr. Har släppt i nästan alla i mitt stora ciklidakvarium men alla verkat överleva då ingen av mina stora ciklizer verkar vara intresserade att jaga eller äta de mindre fiskarna
ellenlexen
#2:Tror de är för stora för att cikliderna skall ge sig på dem, om du inte har riktigt stora ciklider.
Mvh./ Draken
VENI VIDI VICI
Har ganska blandat i storlek men de ger sig inte ens på de allra minsta som knappt är 1 cm
ellenlexen
#4: Vissa ciklider gör inte det. Det beror lite på vilken art de är också. Mina Papegojor, t.ex, ger sig inte på småfisk, och de är men scalarena och Hantlarna där smäller det bara om de får chansen.
Mvh./ Draken
VENI VIDI VICI
#5: okej tack för ditt svar
ellenlexen
Ingen orsak 🙂
Mvh./ Draken
VENI VIDI VICI