Annons:
Etikettakvarium-och-fiskar
Läst 145 ggr
R
6/23/21, 10:03 PM

Vad är det minsta jag kan ha min kampfisk hane i.

Jag har en Kampfisk men ska nu flytta hemifrån och kan inte ta med mitt gamla akvarium då det är för stort för min nya lägenhet. vad är det minsta jag kan ha den i? 10l? 15l?

Annons:
Nephi
6/24/21, 3:09 AM
#1

Jag anser att 30L är minimum, även kampfiskar behöver ha plats att simma på och dem behöver har ett akvarium med lite blandade växter och inredning för att inte bli uttråkade. 10-15L är på tok för litet och blir även väldigt svårt att hålla okej vatten kvalitet i.
Jag har ett 30L sitter på mitt skrivbord så tycker att även du borde kunna ha plats för det någonstans ☺️


Ägare till en Australian Shepherd, en LaPerm och 3 akvarium 😁

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Draken
6/24/21, 8:47 AM
#2

Håller med ovanstående. Absolut minimum är 30 liter.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

R
6/24/21, 10:10 PM
#3

#1: Har läst engelska sajter där det säger att 5 gallons är det minsta vilket motsvarar ungefär 20l är det fortfarande alldeles för litet

Nephi
6/24/21, 10:23 PM
#4

Jag tycker fortfarande att det är för litet, speciellt om man ska ha jordbruksverkets rekommendationer i baktanken. Så jag säger fortfarande minimum 30L.

Visst kan man ha 20L som en temporär lösning men inte som en permanent. Dem bor ändå rätt stort i det vilda, så bara för att man kan stoppa dem i ett stort glas och dem kan överleva så betyder det inte att det är etiskt rätt mot djuret.


Ägare till en Australian Shepherd, en LaPerm och 3 akvarium 😁

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

R
6/24/21, 11:29 PM
#5

#4: blir att trycks in ett 30l akvarium då.
tack så hjärtligt för hjälpen ha det bra hej!

Upp till toppen
Annons: