Annons:
Etikettallmänt
Läst 251 ggr
Nephi
2021-06-21 20:51

Akvarieinspirerade videos- en samlingstråd

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det finns många roliga akvarieinspirerade klipp och videos därute, till exempel faktavideos, aquascaping, fishroom tours, med mera.

Tänker att vi kan samla allas favoritklipp och kanaler här, länka till klippet/kanalen och ha gärna med en liten kommentar vad som gjorde att du fastnade för den videon/kanalen 😉
Ni får självklart även dela era egna videos om ni har några!

Tänk på att fiskhållning skiljer sig från olika länder, så det är alltid bra att kolla fakta mot flera källor


Ägare till en Australian Shepherd, en LaPerm och 3 akvarium 😁

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

  • Redigerat 2021-06-22 15:38 av Nephi
Annons:
Choffa
2021-06-21 21:01
#1

The king of DIY tycker jag är väldigt intressant. Hittade honom när jag skulle bygga en bänk till vårat andra akvarie och han hade bra videos för bland annat det 👌

Just nu flyttar han sitt "galleri" till nya lokaler och det är väldigt spännande att följa, tycker jag 😃 Det kommer även att vara öppet för visningar. Tyvärr håller han till i Kanada 😂


Medarbetare på Akvariefisk.

Kolla in Fiskmarknaden om du ska köpa eller sälja akvariefisk.

AQUARIUM EDUCATION AND INSPIRATIONAquarium videos that will inspire and educate all levels of fish tank hobbyists! This channel focuses on EVERY aspect of th...
Nephi
2021-06-22 11:47
#2

https://youtube.com/c/FishForThought

Fish for Thought (FFT) är en av mina favorit kanaler att ha på i bakgrunden när jag gör annat, massor med fina akvarium och roliga klipp.

Fish Tank Reviews är en av hans serier där han blandar reddit/tiktok som inte blev riktigt rätt, med följarnas inskickade akvarium. Kul att se andras akvarium och att han är förklarande vad som skulle kunna göras bättre i dem ☺️


Ägare till en Australian Shepherd, en LaPerm och 3 akvarium 😁

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Fish Tank Review | Pets | Aquascape | Comedy▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬►► 【 Petscord.com 】 Pet owner's community & submit your fish tanks for Fish Tank Review!
Draken
2021-06-22 13:01
#3

#1: Har kollat på en del av hans videor, och det är riktigt imponerande.

#2: Känner inte till denna, men skall helt klart kolla upp :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Nephi
2021-06-22 13:32
#4

#3: Gör det 😁
Ibland blir man lite skraj för hur vissas djurhållning ser ut när han visar det som inte blev riktigt rätt (eller snarare blev super fel) 😅


Ägare till en Australian Shepherd, en LaPerm och 3 akvarium 😁

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Draken
2021-06-22 15:26
#5

#4: Väldigt många utländska youtubers har en helt galen djurhållning enligt våra regler och lagar.
Så länge man vet om att i Sverige är det svenska regler som gäller, så får man se bort ifrån hur det ser ut i andra länder ;)

USA har en fruktansvärd djurhållning t.ex. Skulle vi hålla djuren i Sverige så som de gör i USA så skulle länsstyrelsen knacka på dörren. sedan hade man djurförbud resten av livet förmodligen ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Choffa
2021-06-23 08:47
#6

#2: Den ska jag kolla in 😊

#5: Syftar du på just fiskhållning? Har du något exempel? De youtubers jag har sett håller faktiskt bra standard. Men jag kan ju ha haft tur också. 😁


Medarbetare på Akvariefisk.

Kolla in Fiskmarknaden om du ska köpa eller sälja akvariefisk.

Annons:
Nephi
2021-06-23 11:49
#7

https://youtube.com/channel/UCZfqrZiGgEVuZoNK9wyBDaw

Den nyöppnade akvarium butiken här i stan har börjat med veckovisa videor 😊


Ägare till en Australian Shepherd, en LaPerm och 3 akvarium 😁

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Dela dina videor med vänner, familj och hela världen.
Choffa
2021-06-23 17:29
#8

#7: Det hade jag missat. Jag har inte ens varit där än. Är den bra? 😊


Medarbetare på Akvariefisk.

Kolla in Fiskmarknaden om du ska köpa eller sälja akvariefisk.

Nephi
2021-06-23 17:55
#9

#8: Det tycker jag! Dock inte vart där så mycket sen han fick nya lokalen och officiellt blev butik 😁
Har köpt av honom sen innan han öppnade butik och bara hade egen odlat han sålde. Gör sitt bästa för att plocka hem det man vill ha om han inte har det inne ☺️


Ägare till en Australian Shepherd, en LaPerm och 3 akvarium 😁

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Draken
2021-06-24 08:53
#10

#6: Många kör t.ex med "bare bottom", alltså de har inget bottensubstrat alls. Här ett skräckexempel

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
2021-06-24 08:54
#11

#7: Ser jättefint ut i butiken 🙂

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Choffa
2021-06-24 14:25
#12

#9: Jaha, jag får nog se till att åka dit och kolla någon dag 😊 👍

#10: Aha 🤔 Jag förstår inte ens varför man skulle vilja ha ett akvarium som bara är sådär tomt.


Medarbetare på Akvariefisk.

Kolla in Fiskmarknaden om du ska köpa eller sälja akvariefisk.

Draken
2021-06-24 16:05
#13

#12: Det förstår inte jag heller, men det är tydligen ganska vanligt i USA .

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Choffa
2021-06-26 22:12
#14

#13: Vad tråkigt 🤔


Medarbetare på Akvariefisk.

Kolla in Fiskmarknaden om du ska köpa eller sälja akvariefisk.

Draken
2021-06-27 12:04
#15

#14: Ja det är jättetråkigt.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

fluffis
2021-07-28 17:03
#16

Tack för tipsen även om jag inte har hunnit kolla något av era än.
Själv gillar jag MD Fish Tanks: https://www.youtube.com/channel/UC3uQXzXSPspf2LoGdtYGiHw

Det är en charmig britt som jag gärna kollar på, och även hans akvarier, haha.

Nä, men ärligt talat så är hans kanal jättehärlig med mycket växter och hans huvudgrej är att att iordningsställa akvarier. Och det blir alltid snyggt. Även om det inte blir snyggt så blir det liksom ändå snyggt på nåt sätt, lite konstigt :) Han fokuserar mest på små och medelstora akvarier och det är allt från djungler till ganska sparsmakade inredningar.

Han måste ha supervatten för han använder i princip aldrig koldioxid och det växer så det knakar. En annan sak han fokuserar på är att akvarierna ska bli så självgående som möjligt.

Creating quality aquascapes that are simple for anyone to try.
Maleficum
2021-07-28 19:54
#17

Kollar främst på The king of DIY och Fish for Thought (som redan nämnts) men kolla även tidigare på Solid Gold (numera Jennifer Lynx), höll främst på med guldfiskar men blev sjuk för några år sedan och tog helt paus och har nyligen börjat göra videos igen men nu utan fiskar utan mer med reptiler och amfibier (och även hennes hund, katter och krukväxter). Alla guldfiskvideos finns dock kvar.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Sharing my many pets, plants & life experiences.🦎 Sylvia & Rune🐍 Tarantino🐸 Lentil & Ducky🐈 Sami, Roger & Grimm🐕 Palmer📍 Minneapolis, MN
Nephi
2021-07-28 22:27
#18

https://www.youtube.com/channel/UCg0_9roN7QYzFNLjVSD5Z1Q

Lukes Goldies har gulliga små klipp på hans guldfiskar, han avlar väll inte riktigt på dem hälsosammaste modellerna på Guldfisk men i alla fall jag tycker det verkligen känns som han bryr sig om dem. Hittade från början honom på instagram reels :)


Ägare till en Australian Shepherd, en LaPerm och 3 akvarium 😁

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Hey folks, my name is Luke and I buy, sell, breed, and keep goldfish. I absolutely love goldfish keeping and am here to share what I have learned over the ye...
Draken
2021-07-29 11:59
#19

Ingen återkommande youtuber vad jkag vet, men hittade denna video för ett par år sedan. Den har gett mig många timmars lugn.

Den är 11 timmar lång, men jag har statat den nån halvtimma eller några minuter. Ibland har jag kopplat den mot TV'n så har den fått stå och gå i bakgrunden 😚

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

  • Redigerat 2021-07-29 12:01 av Draken
Draken
2021-07-29 12:04
#20

#19: Jag har inte så många som jag följer med akvarium på Youtube. Jag brukar söka rätt på en film eller ett klipp ibland. Särskillt om jag är väldigt stressad.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Upp till toppen
Annons: