Annons:
Läst 124 ggr
Z
2021-05-21 22:11

Var skaffar man sig akvariekunskap ?

Finns det några bra hemsidor om att hålla akvarium gärna för nybörjare ?

Annons:
Nephi
2021-05-22 08:59
#1

Här på akvariefisk är en toppen sida att ställa frågor ☺️ Vi hjälper alltid så gott vi kan.

Jag tycker personligen om seriously fish, bra sida på engelska med bra information om olika fiskar.

Sen finns även Zoopet med fisk beskrivningar, dock ska deras liter rekommendationer tas med en nya salt då dem för små på många fisksorter.

Jordbruksverket har grundläggande regler och rekommendationer som kan vara bra att ha kikat igenom en gång ☺️


Ägare till en Australian Shepherd, en LaPerm och 3 akvarium 😁

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

  • Redigerat 2021-05-22 10:50 av Nephi
Draken
2021-05-22 11:26
#2

#0: Här kan du få den hjälp du behöver.

Annars finns det ju, som skrivet ovan, Zoopet och Seriously fish. Är det ciklider som står högst på listan ( som det är hos mig) då är nordiska ciklidsällskapet en bra sida.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

fluffis
2021-05-22 15:51
#3

Det finns framför allt två artiklar är på iFokus som jag läste och läste när jag själv började med akvarier :) Hittat den ena. Ska se om jag kan hitta den andra också.
https://akvariefisk.ifokus.se/discussion/1400482/starta-ett-akvarium-steg-for-steg!

Vet inte om det var denna artikeln som jag först tänkte på men det kvittar ju, huvudsaken är att den ger något :)
https://akvariefisk.ifokus.se/discussion/1364012/starta-ett-akvarium-nyborjarguide

- Akvariefisk.ifokus är en sajt där vi kan träffas, hjälpa varandra, ge tips och råd om fiskar,växter mm. Byta erfarenheter, både goda och dåliga, är aldrig fel.. Akvaristik är ett ganska brett ämne där det ingår allt från mygglarver till sjöhästar ; ) En del har/vill ha snälla fiskar som guppy eller platy medans andra lever för sin passion för pirayor eller ormhuvudsfisk. Ta chansen och kom in och titta, vem vet kanske blir just du fast!Välkomna // KerstinL, sajtvärd på Akvariefisk.ifokus
  • Redigerat 2021-05-22 15:58 av fluffis
Z
2021-05-22 18:30
#4

#3: Tusen tack fluffis för ditt verkligt bra svar ! Nu har jag något att gå efter.

Z
2021-05-22 18:30
#5

#2: Tack för ditt fina svar !

Z
2021-05-22 18:31
#6

#1: Tusen tack för svar !

Annons:
Upp till toppen
Annons: