Dogman har öppnat i Sundsvall đ
Idag klockan 10 öppnade Dogman i Birsta. Vi var dit en snabbis och kollade, men vi handlade ingenting just nu. Men OJ vilket sortiment de hade pÄ bÄde hund,katt,fÄgel,fisk och smÄdjur.
Risken finns nu att Arkenbutikerna i Birsta, bÀgge tvÄ har blivit av med franchiceavtalen eftersom centrallagret tyckte att de ville driva detta sjÀlv i fortsÀttningen, kommer fÄ stenhÄrd konkurrans dÄ de dels har betydligt sÀmre sortiment och Àven Àr betydligt dyrare Àn Dogman.
Mvh./ Draken
VENI VIDI VICI

Visste inte ens att de hade fysiska butiker!
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Hoppas det blir bra!
Det dĂ€r ser ju ut som det kan bli en toppenbutik med risk att fa med sig nĂ„got vid varje besök, uppdatera gĂ€rna med vad dem fĂ„r in i fisk sen âșïž
Tror vi fĂ„tt en dogman hĂ€r ocksĂ„, kanske fĂ„r Ă„ka dit och kika nĂ„n dag om dem har nĂ„tt till akvarium đ
Ăgare till en Australian Shepherd, en LaPerm och 3 akvarium đ
Medarbetare pĂ„ Akvarium đĄ, AkvarierĂ€korđŠ, HundutstĂ€lling och Vallhundar đđđđ
SajtvĂ€rd pĂ„ Australian Shepherd đ, Horse Reality och Ponnytrav đ
Det sĂ„g ju riktigt schysst ut. Kul! đ
#13 Det visste inte jag heller. Har bestÀllt en hel del tillbehör frÄn nÀtbutiken, sÄ jag blev jÀtteglad nÀr de skulle öppna hÀr :)
#14 Ja det hoppas jag ocksĂ„. Jag tror det kommer bli bra. SĂ„g Ă€ven att viss personal frĂ„n Arkenbutikerna jobbade hĂ€r, och det kĂ€nns jĂ€ttebra. Den ena Ă€r vĂ€ldigt kunnig och seriös pĂ„ akvariebiten,jag har haft mĂ„nga trevliga och givande samtal och diskussioner med henne đ
#15 Ja med tanke pĂ„ prissĂ€ttningen, sĂ„ lĂ€r man inte kunna gĂ„ dĂ€rifrĂ„n tomhĂ€nt đ€Ș đ
Jag tĂ€nkte Ă„ka tillbaka dit nĂ€r de har fĂ„tt in fiskar och har fyllt pĂ„ helt med tillbehör, foder etc :) Kommer nog ta en hel del bilder đ
#16 Jo det var riktigt snyggt dÀr inne.
Mvh./ Draken
VENI VIDI VICI
Nu har det kommit in fisk i butiken. De kom idag, men de sĂ€ljs inte förn tidigast pĂ„ Onsdag. SĂ„ gissa vart jag skall efter jobbet pĂ„ Onsdag đ€Șđ
De har fÄtt in sÄ otroligt snygga Scalare. Dessa Àr det lite storlek pÄ, sÄ de kan jag slÀppa ner till mina andra
Mvh./ Draken
VENI VIDI VICI
- Redigerat 2021-05-25, 14:50 av DraknÀstets_Reptiler
NÄgra av de arter som hade kommit in idag :)
TvĂ„ av mina favoriter hittade jag. LĂ„ngstrĂ€ckt pansarmal och Corydoras aeneus albino đ
Mvh./ Draken
VENI VIDI VICI
#18 Hoppas dom vĂ€drade ordentligtâŠâŠđ

#26: đđđ
Haha jag var inte den enda som reagerade pĂ„ att det stod "fis" alltsĂ„ đ
Kul att de har lite större fisk och inte bara yngel. Vad tog de för de större scalarena? Eller det kanske inte stod nĂ„gra priser Ă€n? đ
Verkar det vara bra priser överlag?
#26: đđđ Ja det luktade inget dĂ„ iaf đ€Ł. Jag har Ă€ndrat nu đ
#28 SĂ„g inga priser nĂ€r jag var dĂ€r igĂ„r. Men det lĂ€r jag ju upptĂ€cka imorron nĂ€r jag skall dit igen đ€Șđ
Mvh./ Draken
VENI VIDI VICI
Men oj! Nu kommer du inte mer gÄ fisklös Draken :)
#30: Nej verkligen inte đ€Șđ
Chefen kastade om i mitt schema, sÄ jag kom inte ivÀg till butiken förns idag.
Det blev lite handlat ;)
Mvh./ Draken
VENI VIDI VICI
TrÄden startades för tvÄ Är sedan, men jag tycker att den fortfarande Àr aktuell, sÄ jag fortsÀtter i den.
Var in pĂ„ Dogman igĂ„r och handlade lite fisk och vĂ€xter, en pump och fiskmat. Ăven nu efter tvĂ„ Ă„r Ă€r det lika frĂ€scht och snyggt i akvariumen, fiskarna Ă€r vĂ€lmĂ„ende. Och vĂ€xterna jĂ€ttefina đ
Mvh./ Draken
VENI VIDI VICI
- Redigerat 2023-01-20, 12:21 av DraknÀstets_Reptiler

Det Àr lycka nÀr man blir positivt överraskad - den bÀsta reklamen för butiken Àr nöjda kunder!
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli Àldre.
#39: Ja eller hur. Personalen som hörde mig tittade pÄ mig, rodnade och blev jÀtteglada.
Mvh./ Draken
VENI VIDI VICI

Vad hÀrligt att det fortfarande Àr sÄ bra! TyvÀrr försvann ju den butik jag bruka köpa fisk i (som hade superlitet och fina akvarium speciellt dÄ de hade en tjej som gjorde aquascaping som jobba dÀr), de hade ocksÄ skyltar hos slöjstjÀrtarna att de behövde stora akvarium. Nu Àr det en utstickare till den butik jag bara fÄtt problem med alla fiskar nÀr jag köpt dÀr ifrÄn :( Dessutom har fiskavdelningen minskat drastiskt.
#43: Det Àr samma med arken bÄde hÀr och i Huddiksvall. De var jÀttebra nÀr de hade franchiseavtalen, men nÀr de blev uppköpta av huvudkontoret, sÄ blev det jÀttedÄligt, och dÄligt med urval pÄ det mesta.
Endel av personalen frĂ„n Arken sökte in sig pĂ„ Dogman och fick jobbet. Det tyckte jag var jĂ€ttebra đ
Mvh./ Draken
VENI VIDI VICI
Ser jĂ€ttetrevligt ut! Kul med bra papperslappar đ
#49: Butiken i sin helhet Ă€r jĂ€ttefrĂ€sch och vĂ€lordnad. Tydlig skyltning i alla avdelningar. Personalen Ă€r kunniga och jĂ€ttetrevliga. đ
Mvh./ Draken
VENI VIDI VICI

Fick precis veta att de öppnat en Dogman i Barkarby (min kompis Àr tydligen dÀr och skicka en bild pÄ superfina fiskar)! Hoppas dem har lika fin fiskavdelning (nu nÀr min favoritaffÀr med favoritfisk avdelning XL-zoo försvunnit dÀrifrÄn).

VÀldigt snygga kampfiskar (bÄde hanar och honor) hade dem!
Inte supermÄnga akvarium och var frÀmst hund och katt delen som var gigantiska (tyvÀrr) men de har bara haft öppet tvÄ veckor sÄ det kanske fylls pÄ med tiden (kÀndes som att det fanns en del plats kvar, speciellt pÄ hyllorna för fÄgelgrejer).
De hade Àven en liten inhÀgnad agilitybana med tvÄ hinder, slalom och en tunnel man kan besöka med sin hund. Fanns Àven en trim avdelning dÀr man ocksÄ kan hyra in sig om man sjÀlv vill bada sin hund men med ordentliga grejer och vill slipa stÄ hukad över badkar eller liknande hemma (eller rensa avloppet pÄ massa hundhÄr om man har en super hÄrande hund :P) jag uppfatta det som att man Àven kunde klippa hunden dÀr men vet inte om det Àr korrekt eller inte.
à h, dogman hÀr dÀr jag bor sÀljer inga levande fiskar!
#36: vad bra!
#53: Det gör dem inte hĂ€r heller men vi har 3 andra butiker som sĂ€ljer fisk đ
Ărebro Akvariumfisk, Bra Zoo och Tropic zoo đ
(bra zoo har dessutom 2 butiker, ena har dÀremot ett minimalt utbud av fisk medans den andra har ett helt okej utbud)
Medarbetare pĂ„ Akvarium đĄ, AkvarierĂ€korđŠ, HundutstĂ€lling och Vallhundar đđđđ
HĂ€r finns bara djurmagazinet, som ska stĂ€ngas ner. SĂ„ snart vet jag inte riktigt var jag ska fĂ„ tag pĂ„ fiskar âčïž
- Redigerat 2023-05-20, 17:21 av Zefirka
#52: Fiskavdelningen hÀr Àr rÀtt stor, men det Àr hund och kattavdelningarna som Àr klart störst.
De har haft öppet i 2 Är hÀr nu, och det Àr fortfarande lika frÀscht i butiken. BÄde fisk och smÄdjursavdelningarna Àr frÀscha och djuren Àr vÀlmÄende.
Mvh./ Draken
VENI VIDI VICI
#56: kolla dem nĂ€rliggande stĂ€derna âșïž
Jag har Äkt sÄ lÄngt som Tibro för att fÄ tag pÄ fisk
#58: Àr det lÄngt dit dÀr du bor? Vi bor ganska nÀra tibro
#59: Jag bor i Ărebro sĂ„ det blir en bit
Kan leta pĂ„ adressen och öppettiderna till butiken i Tibro om du vill đ
#60: gĂ€rna đ
#61:
Tibro Akvariefiskodling JEPO
KyrkefallavÀgen 36 Tibro.
Ăppettider: Onsdag och Torsdag 17-19
Lördag och Söndag 13-17
Rekommenderar verkligen deras rĂ€kor đ
#62: tack!