Annons:
Läst 195 ggr
W
5/11/21, 7:16 PM

Sjuk guppy?

Någon som vet vad som hänt med min guppykille? Han simmar lite "hängande" och så fort han slutar simma med stjärtfenan sjunker han. Har god aptit och verkar pigg i övrigt. Något jag kan göra för att hjälpa honom? Övriga i akvariet mår bra.

Tänkte infoga videoklipp, men lyckades inte… 🙄

Annons:
Nephi
5/11/21, 7:47 PM
#1

https://akvariefisk.ifokus.se/discussion/1459688/fiskarnas-sjukdomar

Kolla om något av dessa kan stämma in?
Filmer kan vara lite klurigt att få upp, jag brukar ladda upp dem osynliga på youtube om jag behöver dela film på något 😊


Ägare till en Australian Shepherd, en LaPerm och 3 akvarium 😁

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

- Akvariefisk.ifokus är en sajt där vi kan träffas, hjälpa varandra, ge tips och råd om fiskar,växter mm. Byta erfarenheter, både goda och dåliga, är aldrig fel.. Akvaristik är ett ganska brett ämne där det ingår allt från mygglarver till sjöhästar ; ) En del har/vill ha snälla fiskar som guppy eller platy medans andra lever för sin passion för pirayor eller ormhuvudsfisk. Ta chansen och kom in och titta, vem vet kanske blir just du fast!Välkomna // KerstinL, sajtvärd på Akvariefisk.ifokus
Draken
5/12/21, 10:43 AM
#2

#0: Hur ser fenorna ut, är de ihopklibbade ?

Kan du få en bild tror du ?

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

  • Redigerat 5/12/21, 10:44 AM av Draken
W
5/12/21, 1:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Fenorna är som vanligt.

Draken
5/13/21, 10:43 AM
#4

Hmmm, ser inte något direkt fel, men det kan vara att stjärtfenan är lite för "tung"

HAR sett detta fenomen hos mina guppyhannar som har haft väldigt stora och yviga fenor.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: