Min kompetenta lilla busunge :)
Vabbar med minstingen 3,5 år, snart fyra. Han är pigg och kry men i dessa tider måste de vara hemma för minsta lilla nysning.
Amanoräkorna behövs flyttas från det lilla Aquaelakvariet till halvmåneakvariet, helst så många som möjligt men inte alla 14. 3,5-åringen brukar inte vara särskilt intresserad av akvarierna och har aldrig hjälpt tilll men denna gången när jag frågade om han ville hjälpa till att fånga räkor så sa han ja.
Enligt mig så är det skitsvårt att fånga de här räkorna! När lillbusen står på en stol vid akvariet och stoppar ner handen i akvariet och sen smakar på fingret så tänker jag "åhh hjälp, hur ska detta gå!?". Jag visar honom hur han ska hålla håven och säger att han ska fånga en räka. Vipps så har han fångat en räka i håven på 5 sekunder!! Nybörjartur, tänker jag.
Ner med håven igen och vipps så fångade han direkt nästan två, men det blev en till! Och så här fortsätter det fram tills vi har fångat fem eller så. Därefter går det trögare och vi får hjälpas åt. Men tio fångade vi och flyttade till halvmåneakvariet. Det tog inte mer än en timme. Sist stod jag själv i en timme och fångade inte en enda, haha.
Härligt att min lille son ska ha oanade talanger! :)

Wow! Det var inte dåligt 👏😀
#0: Duktig kille 🤗
Mvh./ Draken
VENI VIDI VICI