Är denna Molly med yngel
Är den svarta Black molly på bilden med yngel?
Och om hon är det. När tror ni det är dags? För är nybörjare med denna fiskart.
Vore roligt att få några yngel 😊
En hona är det och rund ser hon ut och vara 😉
Men levadefödarna är mer eller mindre alltid runda och med yngel, så det är svårt att säga när det skulle kunna vara dags.
Vad finns det för andra fiskar i akvariumet?
Mycket växter och flytväxter ger ynglen en större chans för överlevnad 😁
Ägare till en Australian Shepherd, en LaPerm och 3 akvarium 😁
Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎
- Redigerat 2020-12-28, 21:26 av Nephi
#1: okej tack så mycket 😊 det finns även neontetror och några få Guppy. Mest mollysar.
Fullt med både vanliga växter och flytväxter även massa olika grottor hon kan simma in i.
Har även Java mossa liggandes på en grotta som slingrar sig upp mot ytan. De fick jag tips om att de är bra när de ska yngla. Kommer bli spännande när det är dags. 😊
Då borde du kunna lyckas, låter som du definitivt har gett dem rätt förutsättningar. 😁
Trevligt också att inte låter som du planerat att använda någon yngelbox, det blir lätt väldigt stressande för båda mamma och smått
Guppygräs är bra om du inte har sånt, endlers ynglen hos mormor gömmer sig gärna där 😉
Går hon med hanar så är hon garanterat dräktig ;)
Mvh./ Draken
VENI VIDI VICI
#3: då får jag hålla tummarna 👍. Får skaffa lite sånt gräs till dom. Då jag även behöver skaffa nya växter då mina ser lite brun aktiga ut. Men de växer bra men är inte gröna längre. Vattenvärdet ser även bra ut. Så hoppas min lilla Black molly kan få några små yngel. De kommer nog gömma sig bra, men de kommer bli roligt 😊.
Yngelbox är inte så genomtänkt hos mig men jag har en ifall att de blir något så får de flytta dit.
#4: hon går med 3hanar 😊
Växterna kan bero på ljuset :)
Vad har du för ljuskälla i akvariumet och när är den bytt senast? :)
#7: okej. Rätt nytt juwel Rio 180l akvarium. Lysrör och pump var med i köpet. Det är Led i lyset.
Köpte de sprillans nytt för dryga 2månader sedan.
Ska höra efter på akvarie affär om man kan skaffa nya fina växter och de inte blir fula efter ett tag.
#6: Då är hon garanterat dräktig ;)
Vad gäller växterna så håller jag med #7
Mvh./ Draken
VENI VIDI VICI