Vilka räkor?
Har ett litet 60lit sötvatten som har några guppies, neontetror, två Svärdbärare och två Platy samt tre pansarmalar och två zebrasnäckor.
Vilka räkor kan funka ihop med dessa (ska agera extra städpatroll och gärna även alg ätning)?
Gärna "billiga" men bra.

Jag instämmer med #1 gällande att akvariet är i minsta laget för svärdbärarna.
Hur många tetror och guppys är det?
Pansarmalar vill gärna vara minst sex stycken och är generellt bra på att städa undan matrester.
Zebrasnäckor är i regel duktiga på att äta alger. Kanske du kan utöka med någon mer sådan ifall du har mycket alger för rent spontant känner jag att akvariet är fullt…
Guppys kan passa i 60l om man har bara hanar tex så det inte blir massa bebisar, MEN resterande borde inte bo däri, snäckorna borträknade, och beroende på vilka pansarmalar det är. Men det akvariet låter tyvärr redan överfullt, och med fiskar som inte platsar däri
HAde jag varit du hade jag sett över vilka pansarmalar det är, och eventuellt Utöka gruppen med minst tre till, sen hett iväg resterande fiskar och Skaffat fiskar som platsat bättre, då kan du börja fundera på räkor.
Men som svar på din fråga körsbär är ju i regel rätt billiga och kan va fina om man inte införskaffar skräpräkor, sen tar alla räkor alger i viss mån. MEN snäckorna är riktigt bra städare dom med.
~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~
*Medarbetare på Akvariefisk ifokus