Annons:
Etiketterallmäntbutiker-föreningar-och-länkar
Läst 148 ggr
Nephi
2020-10-28 15:24

Vad får er att välja akvariebutik?

Som frågan lyder, vad får er att välja vilken akvarium butik ni går till?
Vad får er att välja bort andra?
Går ni till andra om er första butik inte har eller kan ta in det ni letar efter? 😊

Lite nyfiken då jag just nu har lite blandade känslor kring den butiken jag haft som förstahandsval 🤷🏼‍♀️


Ägare till en Australian Shepherd, en LaPerm och 3 akvarium 😁

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Annons:
Sebastian0403
2020-10-28 15:28
#1

Att personalen är utbildad inom det område jag söker, som t:ex jag gillar inte arkenzoo då dom inte är så kunniga inom fiskar utan utan lite mer allmän”utbildade” inom djur, därför föredrar/älskar jag akvarielagret men även djur-hobby då båda ställena har utbildad, och väldigt trevlig personal, ett stort utbud och kan ta in de flesta inom akvariehobbyn :)

Sugar Mist
2020-10-28 15:38
#2

Nu jobbar jag ju i butik, och har väl större ansvaret över akvarie-delen där och kan ge input på hur jag tittar på andra butiker.
Jag tycker det är viktigt med fräscha akvarium med välmående fiskar, har inte en butik det så har de sällan kunskap/intresse nog för att ge god service.
Jag gillar även inredda akvarium i butiker, även om det inte är många som har det så är det trevligt och inspirerande, samt ger bättre vattenkvalitet/inte lika stressande för fiskarna som tomma akvarium, även fast de förhoppningsvis inte bor i butiken speciellt länge.
Utbud är bra!
Men det är inte alla som kan och har möjlighet att ha alla akvarieprylar som finns, för det är en hel del, om man inte är renodlad akvariebutik.
Då tycker jag det är viktigt att butiken har en del från märken som säljer mest, ex. juwel, eheim, gärna lite reservdelar för sånt också.
Oftast kan de plocka hem något speciellt man söker, även reservdelar till andra märken.
Kunnig personal är bra!
Sådan hittar man lättast i renodlade akvarie-butiker men det finns guldkorn här och var i andra butiker också :)
Men man märker rätt fort om det finns guldkorn, för då brukar personal hänvisa till den personen/när den personen jobbar, annars är det rätt kört.

Jag handlar inte i jättemycket andra butiker än min egna just när det kommer till akvariegrejer, dels pga personalrabatt(såklart) och dels för att vi kan plocka in det mesta, men ibland åker jag till Herkules, just för det jag skrivit ovanför.
Kunnig personal, välmående fiskar och bra utbud :)

-

fluffis
2020-10-30 07:51
#3

Jag går lite överallt :) Det finns en ganska liten butik som jag väljer bort just för att den är liten och har väldigt få akvarier/utbud. Det finns även en annan som inte känns så trevlig på grund av alger och brist på städning. Det märks att butiken funnits länge för den har gammalt stuk. Urgamla akvarier etc. Har aldrig handlat där. Däremot har jag varit där och tittat några gånger för de har en del coola arter.
Som sagt så finns det inte brist på butiker här. Jag har minst åtta butiker inom fem mils radie så jag brukar kolla runt om någon har vad jag letar efter.

Draken
2020-10-30 12:35
#4

Akvariumen skall vara rena och fräscha, det skall inte ligga massa döda fiskar i karen. Föredrar inredda akvarium.

Det finns bara en butik här hemma, och så finns det en annan 8 mil söderut. Jag handlar det mesta på butiken hemmavid, men ska jag ha tag på Malawi så åker jag 8 mil söderut (enkel resa ;) )
Båda butikerna tar hem det man behöver eller om det är något särskillt som jag vill ha tag på.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: