Annons:
Etikettbutiker-föreningar-och-länkar
Läst 3907 ggr
Sofia_N
2014-10-01 20:28

Besviken på Zoo.se

Nu måste jag få skriva av mig lite, är väldigt frustrerad. För ca 2,5 veckor sedan beställde jag ett akvarium från Zoo.se (i Bromma blocks), som vi skulle hämta där (de behövde skicka efter det). På onsdagen den veckan ringde en kille därifrån och sa att han hade skickat mig ett mail om att akvariet kommit, men att det inte gjort det. Han sa att det borde komma snart, så när det dök upp ett mail dagen efter bad jag min mamma hämta upp akvariet. Tror ni det fanns? Nej. Det kommer nästa onsdag (en vecka sedan från idag). Onsdagen kom men inget meddelande, så på fredagen ringde jag och frågade varför. Fick då till svar att det blivit ett fel hos leverantören och det hade aldrig kommit, men han garanterade mig att det skulle komma onsdagen därpå. Idag är det den dagen, så jag ringde och kollade om det fanns där. Mycket riktigt så hade det kommit och det gick bra att hämta. När vi kommer dit får vi vänta i evigheter på att ens få hjälp, för kvinnan som jobbar borta vid lagret hjälper (suck) en familj som inte vet ett dyft om hur man tar hand om en kanin men som IDAG skulle köpa en trots det (folk som inte läser på om djuren de skaffar är dock inte vad jag vill diskutera nu, men det hjälpte inte direkt mitt redan dåliga humör.). När vi äntligen får hjälp tar det lång tid innan hon kommer ut från lagret igen, men hon hittar inte mitt akvarium. Efter ett tag är det fyra personal som försöker luska ut vad som gått fel. Till slut (efter ett besök på ca en timme) konstaterar dem att akvariet kom in idag. Det fanns där när jag ringde klockan 15 men klockan 18 finns det inte. Tydligen har någon (ursäkta språket) j*vla nöt lämnat ut mitt tre tusen kronors akvarium till fel person utan att kontrollera. Ursh vad arg jag blir att man kan vara så klantig, så får det inte gå till. De ska betala våra bensinpengar (vi åkte ju 10 mil i onödan idag) och leverera det till våran dörr gratis. Men jag kan säga att det var sista gången jag handlade där! Ville skriva det här så att ni andra också kan skippa Zoo.se om ni vill undvika sådana problem som jag fått. Snacka om besvikelse!

/Sofia

Annons:
Taggeman
2014-10-01 20:39
#1

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Sofia_N
2014-10-01 20:48
#2

#1 Får tänka på det nästa gång, tack för tipset. Men nu verkar detta ändå lösa sig, dock är det väldigt tråkigt att de gjort fel så många gånger innan de verkar ställa det till rätta.

/Sofia

[SonjaG]
2014-10-01 21:24
#3

Sånt är bra att få reda på. Sofia.  Dit åker man ju inte!

Lycka till nu i alla fall trots trasslet.

Sofia_N
2014-10-01 21:38
#4

Precis så jag tänkte ;) Tack!

/Sofia

mimåne
2014-10-01 21:48
#5

Verkligen tråkigt vilket trassel du råkat ut för. Jag hoppas att de tar sitt ansvar och verkligen fixar det där åt dig nu på en gång!

Medarbetare på akvariefisk ifokus

axa
2014-10-01 23:02
#6

Bromma zoo är lite halvkassa överlag. De var mycket bättre innan dom flyttade från ena sidan till den andra men det kanske bara är jag som tycker så.. Dock har de bra sortiment utav frysfoder till mina Discusar och mina fiskar i det andra karet och även BARF+bästa benen jag kan hitta till min jycke så det kan jag tyvärr inte undvika men fiskarna de säljer är dåliga, döda eller är sjuka och discusarna orkar jag inte gå in på nu (suck😕). Personalen upplever jag är seg ibland, men väldigt trevliga. 

Ibland verkar de virriga, mest på fiskavdelningen där jag spenderar mest tid när jag är där och jag är definitivt bättre på fiskar än vad dom är!

Annons:
Roxie
2014-10-01 23:19
#7

Tråkigt när det krånglar så :(

// Sofia

Sofia_N
2014-10-01 23:27
#8

#5 Ja, det hoppas jag också! #6 Jag har inte varit där så mycket, men när jag varit där är det endast fiskavdelningen jag tittat mer noga på. Köpte tex 5 mosaikguramis där i våras och nu har alla dött, i princip inga andra fiskar i mitt kar har dött utom mosaikerna.. Något positivt är att de har många fina växter till salu (idag iaf). De har många olika fiskarter också men som du säger hittar man döda firrar i vart och vartannat akvarium där, vilket är väldigt tråkigt. Jag har betydligt bättre erfarenhet av "mitt" lokala Arken, så då passar jag på att stödja dem istället vid köp av fisk!

/Sofia

Sofia_N
2014-10-01 23:28
#9

#7 Ja, visst är det..

/Sofia

Luis_felipe
2014-10-02 00:14
#10

Jag hade krävt kompensation för det hela utöver milersättningen! Rabatt, fiskmat, växter, nånting! Du kan ju alltid testa :) Synd att det krånglade så mycket och sen att man får vänta i evigheter på personalen är väl den vanliga turen när man går in i en butik och  faktiskt behöver prata med någon…

Berzerk90
2014-10-02 09:37
#11

Tråkigt att det ska behöva krångla. Får jag säga det själv verkar de flesta stora kedjor som tex Arken ganska värdelösa tyvärr. Jag har sett allt från döda fiskar i påsar till massdöd i akvarierna i deras butiker. Sen att personalen inte ens vet vad soil är men insisterar på att de kan beställa hem det känns också lagom förtroendeingivande. Nej jag håller mig till mindre lokala butiker med kunniga människor som faktiskt gillar att hålla på med akvaristik. 

Angående zoo.se får man säga att detta varit riktigt dåligt skött men du blir kompenserad i alla fall. Jag personligen köper mina akvarium begagnat istället!

Sofia_N
2014-10-02 10:24
#12

#10 Första gången mamma åkte i onödan sa de faktiskt att jag skulle få halva priset på fisk nästa gång, men jag känner inte för att stödja dem över huvud taget efter detta. Mamma ska prata med någon där idag, så vi får se vad de kommer överens om! #11 Jag håller med, de stora kedjorna är oftast inte så bra, men jag har bara haft akvarieintresset i ca ett år så jag har inte kollat på fisk i så många butiker. Arken här i Bålsta känns ändå bra, jämfört med hur det kan vara. Personalen är trevlig och de jag pratat med verkar kunna sin sak. Mycket handlar om personalen när det kommer till djuraffärer. Sen ser jag alltid till att läsa på innan jag köper nån fisk, för jag litar sällan på vad de säger.

/Sofia

[raichu]
2014-10-02 11:16
#13

Jag tycker faktiskt att man om nu känner till deras oerhört dåliga rykte inte ens ska tänka tanken på att köpa något därifrån, att göra det är i mina ögon iallafall likvärdigt som att stödja djurplågeriet som pågår där.

Det kanske bara är jag som ser det så, men de har ju liksom ett dåligt rykte av en anledning.

Absolut så är inte alltid kedjorna så bra heller, men de är i alla fall bättre än Zoo.se.

Här i Stockholm tycker jag ändå att de generellt håller en hyfsad kvalitet.

Annons:
Sofia_N
2014-10-02 12:37
#14

#13 Jag håller med dig och jag har nu handlat där för sista gången, det är deras förlust att de förlorar kunder när de slarvar med djurens hälsa och även hur de hanterar leveranser. För även om man inte köper något levande där så bidrar man till hela deras verksamhet.

/Sofia

Evisen
2014-10-02 13:09
#15

TS, när du ändå är ute i Bromma så ta en tur till Akvarielagret. Kanske en liten omväg, men de har kunnandet som de på zoo i Bromma Blocks inte har.

Sen håller jag med om att zoo i Bromma Blocks inte håller kvalité på sina fiskar, och när jag var där sist, var det fullpackat av fisk i för små akvarium.

Sofia_N
2014-10-02 14:05
#16

#15 Akvarielagret har jag varit på en gång förut och dem gillar jag! Anledningen till att jag valde zoo.se var för att de hade bra pris på akvariet jag bestämt mig för, men det misstaget gör jag inte igen ;) Har tänkt köpa lite "ovanligare" arter till det nya karet som inte finns där jag bor, då lär det bli AL jag vänder mig till.

/Sofia

Luis_felipe
2014-10-02 15:46
#17

#11 håller helt med dig om Arken Zoo. Jag åkte dit när jag precis fick mitt akvarium med sydamerikanska ciklider och visade dem vad jag hade för fiskar och dom sålde mig 4 scalarer och en Malawi och sa att dom passar ihop… En annan gång var jag in och frågade lite om en växt som såg ut som en Vallis fast det inte var det och hon pratade på om hur den växer och var den kräver osv och jag tyckte att det lät skitbra och sen när hon ska plocka upp den så tar hon en javaormbunke och frågar "Det var denna du menade va?" döda fiskar har jag också sett + att i vår butik har de papegojciklider tillsammans med malawis…

[raichu]
2014-10-02 15:57
#18

#17

Nu måste jag fråga, vart i hela friden ligger den här arken?! :O

Luis_felipe
2014-10-02 20:40
#19

#18 Arken Zoo som jag handlar på ligger i Valbo (Strax utanför Gävle).
Har också sett döda fiskar där. Måste dock säga att man får alltid snabb service där och jag tror de flesta där är mer inne på Katt/hund än akvaristik. Finns en kille där som äger stället som är grym på det dock så ifall han är där så kan man faktiskt ställa frågor och få vettiga svar och om han inte vet så säger han det istället för att hitta på en massa som de andra gör. Dom sålde till mina grannar 4 scalarer 5 dalmatinmollys och 10 neontetror till ett 56L… Först å främst så är karet alldeles för litet för scalarer + att det tog en vecka innan alla tetror var uppätna och då åkte hon in till Arken och berättade det och fick 10 nya som också dog.

När jag precis började med akvarier så köpte jag växter där och hade infusor eller var det heter till dem för att jag trodde att det vart mer syre i vattnet då som gynnar växterna men så var det ju inte och växterna dog istället så jag åkte in och berättade att alla var döda efter ca 4-5 veckor och då fick jag välja nya helt gratis. Så dom ger ju kompensationer utan att man måste tjata / bli arg men mer gott än så vettefan om jag kan säga faktiskt. Har köpt alla mina fiskar på Söders Zoo i gävle efter Malawi-incidenten.

Vilderness
2014-10-03 09:19
#20

Jag måste bara säga att jag har handlat på zoo.se flera gånger och är jättenöjd. Bra priser och snabb leverans via nätet i alla fall. Måste också säga att här hos mig är Arken det enda ställe jag handlar fisk på. De andra två butikerna, varav en specialinriktad akvariebutik, går jag inte ens in i efter vad jag såg vid senaste besöken. Arken här har ett par väldigt akvariekunniga säljare och alltid snyggt i karen. Råkar det inte vara en av dem som hjälper en så frågar eller hämtar de en av dem om man har frågor osv. Inga sjuka eller döda fiskar. Jag är väldigt nöjd med "vår" Arken.

Annons:
[raichu]
2014-10-03 09:50
#21

#20

Gör djuren en tjänst och köp inte på zoo.se någon mer gång i alla fall, det ÄR ett faktum att de inte är en bra affär. Speciellt inte när det kommer till fiskarna.

En så bra arken som du beskriver har jag inte varit med om åratal, vart ligger denna under arken? :P

Sofia_N
2014-10-03 17:06
#22

Nu har min mamma pratat med dem på telefon. De kör hem akvariet gratis (brukar kosta 1000kr), betalar milersättning till min mamma och jag ska få 750kr presentkort. Akvariet ska komma på måndag. Nu känns det bättre, igår och i onsdags kändes allt bara eländigt.. Jag får väl längta tills på måndag då!

/Sofia

Luis_felipe
2014-10-03 17:34
#23

#22 då fick du ju VÄLDIGT bra kompensation i alla fall! :D Skönt att dom löste det snyggs till slut i alla fall!

sauk1
2014-10-03 21:52
#24

Jag kan ju kasta in att i min artikel om håralger här på sajten så illustreras den av min bild tagen på zoo.se växtkar. Därifrån säljs alla styckväxter… Algerna var lika långa som karet.

Sofia_N
2014-10-03 22:38
#25

#23 Ja, det tycker jag också! Pratade iofs med mamma igen och det var visst presentkort istället för milersättning, men bra ändå. #24 Jasså, då får jag kolla noga om jag får för mig köpa växter för presentkortet alltså. Bra att veta!

/Sofia

Vilderness
2014-10-05 21:55
#26

#21 Jag har ju bara erfarenhet av dem som webbutik, och har ingen som helst möjlighet att veta annat. Produkterna har varit bra, levererats snabbt och bra priser. Vad är det som är dåligt med butiken och hur ska alla som inte har möjlighet att besöka den fysiska butiken veta annat? Jag har även köpt växter därifrån. Även de jättefina och inget ovälkommet följde med. Kanske hade jag tur då. Ska inte köpa växter därifrån mer. jag vill inte skriva var jag bor, men det gäller en av de allra nordligaste Arken-butikerna. Kanonbra där. Kanske har jag bara tur igen ;)

dragonstar
2014-10-06 18:20
#27

Jag undrar vem det var som fick ditt kar istället?

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
Sofia_N
2014-10-06 19:13
#28

#27 Haha ja, det undrar jag också.

/Sofia

dragonstar
2014-10-06 20:13
#29

Ser framför mig någon som bestält nått litet nano  och så är det typ kompis som häntar åt en kommer konkandes var sak de vara… hihihi

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Sofia_N
2014-10-06 22:24
#30

Ja, själv hade man ju bara tackat och tagit emot om det hänt! Fast snacka om överraskning 😂

/Sofia

dragonstar
2014-10-06 22:38
#31

hihi ja =P

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Upp till toppen
Annons: