Annons:
Etikettallmänt
Läst 588 ggr
Fifill
10/17/17, 1:24 PM

Organisering av akvarieprylar

Jag är nyfiken på hur ni organiserar er akvarieutrustning och foder m.m. Har ni något system eller hamnar sakerna lite varsomhelst(som hos mig)? Var/hur förvarar ni håvar, algskrapor, torrfoder, oanvänd akvarieinredning etc.?

Annons:
InteAlls
10/17/17, 4:17 PM
#1

Har inte hunnit samla på mig så himla mycket ännu, men det jag har ligger i skåpet under mitt akvarium. Tänkte så småningom ha några plastlådor där så översikten blir lättare. Har faktiskt en tv-bänk (Ikea PS) som tål mitt akvarium med råge :)

Maleficum
10/17/17, 10:46 PM
#2

Maten har jag i djurens egna skåp i köket.

Håvar, reservdelar, filtermaterial och sånt har jag i skåpet under mitt nyaste akvarium (har tidigare haft saker i garderobslådor i mitt extrarum), har bla kartonger med olika saker i (ska fixa lite bättre låd förvaring så det blir lättare att se och hitta speciellt små prylar). Slangar och sånt  hänger i badrummet. Extraakvarium och andra stora saker, bottensubstrat, sten och annan större/tyngre inredning står i min bod just nu.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Draken
10/18/17, 7:38 AM
#3

Har alla grejer under akvarieskåpena.Jag röjer där ungefär en gång i månaden och organiserar allt snygg, men det håller bara några dagar, så är det lika rörigt igen ….och allt står huller om buller.😊  Håvarna har jag i en hink, i ett av skåpen där det inte finns någon hylla.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Lojs
10/18/17, 8:37 AM
#4

Jag har världens röra, men grejerna till varje akvarium står under/vid det aktuella karet i alla fall. Så räkmaten står vid karet som har de flesta räkorna, maltabletterna under karet där mina ancistrusar bor, krillgranulatet under karet med mina elefantsnäckor osv, sedan ger jag ibland maten till alla karen (typ alla räkor får räkmat någon gång i veckan, resten av veckan för de nöja sig med maten fiskarna får) och varje kar har en egen håv (utom mina båda nano, de får dela på samma håv). De saker som är till fler kar, typ gödning, pumpar som inte används, löv att lägga i karen, vattentester mm är under största karet där det är mest plats.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Upp till toppen
Annons: