Annons:
Etikettlabyrintfisk
Läst 1255 ggr
ChrisMarins
9/25/17, 5:25 PM

Kampfisk + andra fiskar

Fick en Kampfisk av min kollega igår och han har varit tillsammans med andra guppisar med lång fenor, hanar och honor, utan problem och undrar nu hur stor är risken att han börjar ta smakprover på mina guppysar, har inte så många då jag nyligen gick från 60liter till 160liters akvarium. är det tillräckligt mycket spelrum så han är lika snäll å charmig med mina ca 13st fiskar?

Annons:
Äppelsnäckan
9/25/17, 5:27 PM
#1

Svaret kan vara både ja och nej. Det är väldigt individuellt. Vill du ta risken så vänta och se.

Ny uppstart hösten 2023!
www.snackan.weebly.com Akvariesnäckor - Fakta, bilder och odling!

Cecilia.S
9/26/17, 9:00 AM
#2

Att ha kampfiskar tillsammans med annat än räkor och snäckor är egentligen inte någonting som akvarister föredrar. Både för att de kan bli fenbitna (båda parter), men även för att de ofta kräver olika levnadsförhållanden. Kampfiskhanar kan t.ex. bli stressade i stora akvarium, samtidigt som dom vill ha ganska varmt och stilla vatten. Jag hade inte valt att ha en Kampfisk ihop med Guppy.

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Draken
9/26/17, 4:06 PM
#3

Kampfisk och Guppy är ingen bra combo, rent generellt. Kampfisken bör gå ensam i ett mindre akvarium, om den skall må som bäst.

Det kan fungera, men jag skulle inte våga chansa.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: