Annons:
Etikettnybörjarhörnan
Läst 1053 ggr
[nevamisse]
2017-09-25 10:34

Vilka arter i små akvarium? 54l

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har ett 240 liters Juwel, hade gärna haft ett mycket större, men det får bli i nästa större bostad.

Såg i affären att det finns väldigt billiga små akvarium, 54l, men jag har aldrig haft ett så litet kar. Vad kan man ha för arter i ett sånt? Körsbärsräkor? Yngelakvarium? Går det att ha någon småfisk i? Guppy?

Snäckor kanske? Har aldrig haft snäckor, finns det några som är svårodlade, så det inte blir hur många som helst?

Vad har ni i era små akvarium? Vad har ni ställt karet på, för det finns väl ingen tillhörande akvariebänk till ett så litet kar?

Annons:
Hageraset
2017-09-25 12:20
#1

I mitt 54 liters har jag nu ett Dvärggurami par, körsbärsräkor ock posthorn ( snäcka ) Ska införskaffa Guppy snart också.

Hageraset
2017-09-25 12:26
#2

Kan även säga att jag har karet på min byrå (utan ben)

molam
2017-09-25 12:49
#3

Jag har bänk till min 63a ^^ Just nu har jag unget där, men anken är att det ska vara ett maffigr (Så maffigt som det kan vara i ett så litet kar xD) Stim med Mosquito/Galaxy/Micro Rasbora samt Räkor

Men sen man man ju även köra gyppy, fast för tt slippa arr det ska bli överbefolkat, en allmale tank eller kanske några Dvärg kulfiskar (men då kan man ju inte ha nån annnan fisk ^^) Man kan även  köra Dvärggurami m/ Nått mindre stim tetror, elle likande, det finns mycket att välja på om man kollar runt lite ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

fiskälskarn00
2017-09-25 18:34
#4

Du skulle kunna ha ett stim med guppys antingen både honor och hanar, eller ett stim med bara hanar skulle vara fint.

Gal1

Upp till toppen
Annons: