Annons:
Etikettreptilhörnan
Läst 1208 ggr
crashgirl
8/24/17, 12:51 PM

räkor och andra fiskar i samma kar?

Hej! Min väninna ville gärna ha några fler invånare i sitt akvarium. Men hon blev lite fundersam då hon just nu har massa räkor i karet, om man kan ha andra fiskar i också? Tänkte om de kan äta upp räkorna? Jag vet inte själv då jag inte har räkor i mitt.. De fiskar hon ville hämta av mig är ett gäng platys och kardinaltetror.

Annons:
Draken
8/24/17, 1:26 PM
#1

Vissa fiskar äter upp räkorna. Vad är det för fiskar hon har tänkt sig, och vad har hon för räkor i karet ?

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

crashgirl
8/24/17, 1:35 PM
#2

Det var platys och kardinaltetror hon tänkt sig.. Är osäker på vilken sorts räkor hon har, ska fråga henne då hon är hemma ikväll

molam
8/24/17, 2:13 PM
#3

Det finns en del fiskar som äter Räkor, Platy kan tycka räkorna ser goda ut om man får "Fel" Individer, jag hade Platy för längesedan som åt upp mina räkor, KArdinaler kan ta fåtalet räklingar, men dom kan inte ta vuxna räkor.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

crashgirl
8/24/17, 2:29 PM
#4

Hurudana räkor hade du?

molam
8/24/17, 2:43 PM
#5

Gula dvärgräkor hade jag då, undefär lika stora som Sakura ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

CorneliaAndersson
8/25/17, 6:55 AM
#6

Gällande Platy..

Vi har just nu ett gäng som t.o.m. tar vuxna amanoräkor *morr*

Visa överlevande körsbärsräkor har hoppat in i pumphuset. 

Tidigare platys har inte rört räkorna, inte ens de små räklingarna. Men dessa 10 verkligen rensar! Kardinaltetrorna har jag inte sett ta några räkor. Inte heller räklingarn, men där kanske är en och annan som slinker ner.

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

Annons:
crashgirl
8/25/17, 1:10 PM
#7

Tror ni det går att ha platys med räkorna om hon tar de då de är yngel? Så de får vänja sig med räkorna?

Lillyrod
8/25/17, 6:31 PM
#8

Jag tror inte en fisk vänjer sig på det viset. Ser de mat vill de äta den. Går det in i munnen är det mat det är så de resonerar tyvärr.

crashgirl
8/25/17, 7:05 PM
#9

k :) tack för alla svar! Får se vad kompisen väljer att skaffa för fisk till sina räkor :) Om hon vågar ta ett par platys eller kardinaltetror :)

Upp till toppen
Annons: