Annons:
Etikettnybörjarhörnan
Läst 902 ggr
Hageraset
8/19/17, 12:42 PM

fisk till 54 l kar

Har nyligen startat upp ett till kar på 54 l har haft ett par fiskar husera där i ett tag för att dra igång bakteriekulturen, (temporärt) Och jag undrar vad för fisk man kan ha i karet permanent. Har tänkt ha någon rasbora och Endlers guppy, och kanske några räkor. Är det en bra kombination? Kom gärna med andra förslag

Annons:
molam
8/19/17, 2:25 PM
#1

10 stim med Galaxy/Mosqito Rasbora (Ej större), samt några endler låter bra, Räkor som rengör eller eventuellt lite snäckor, då Varken Räkor eller snäckor "Tar plats" egentligen ^^

Tycker jag låter som en Suverän mix

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Hageraset
8/19/17, 2:57 PM
#2

#1 ja det var mosquitos som jag tänkte skaffa ja :) så blir det amano räkor också

Lillyrod
8/19/17, 3:38 PM
#3

Amano är mycket större än vanliga körsbärsräkor och behöver mer plats än vad de behöver med. Jag har mina i 152 liter och de simmar som galningar ibland. 

Jag skulle aldrig stoppa ner dem i 54 liters karet. De skulle inte få utlopp för sin energi där tyvärr. Körsbärsräkor passar utmärkt : )

Hageraset
8/19/17, 5:13 PM
#4

Jaha, ok. Men då tar jag körsbärsräkor istället de är lika häftiga som amano. :)

Erratic_Eagle
8/19/17, 11:41 PM
#5

Bra blandning tycker jag👍

molam
8/19/17, 11:45 PM
#6

#2 Precis som Lillyrod sa så är det för litet för amano, så körsbär låter mycket bättre! ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Cecilia.S
8/20/17, 8:58 AM
#7

Jag instämmer med de andra 🙂 Vilken härlig brytning det kommer att bli i karet!

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Lojs
8/20/17, 12:27 PM
#8

Sedan finns ju körsbärsräkornas art i många olika färger med, så jag tycker de är lite roligare än amano. Jag har mörkblå i två kar och svarta i ett annat kar, riktigt snygga inslag i akvarierna!

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Draken
8/22/17, 10:25 AM
#9

Mosquitorasbora och körsbärsräkor, vilken läcker bandning det kommer bli i karet :D

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: