Annons:
Etiketttetror
Läst 1061 ggr
Elisabethantero
8/19/17, 10:09 AM

Väldigt tjock!

Hej, jag har bland annat ,ett stimm koppartetror, o sen ca 2 månader tillbaks har en av honorna 3 gånger så stort bukomfång som de andra…. Är pigg ,simmar o äter som de andra. Dom är romstinna från o till, men detta måste va något annat, men vad? Ska jag sätta henne i en yngelkasse o ge annan mat? Som de nu är ger jag lite Artemia morron o kväll.

Annons:
Lillyrod
8/19/17, 11:08 AM
#1

Jag tror att den antingen är med rom eller har lite förstoppning. 

Mer variation i kosten tror jag du ska prova med. Det är inte kul att äta samma sak varje dag.

Det är ingen mening med att stänga in fisken i en yngelkasse. Det är det egentligen aldrig : )

Cecilia.S
8/19/17, 11:09 AM
#2

Det kan vara en dominant hona, som därför ser mycket större ut än de andra koppartetrorna. Jag hade låtit henne vara kvar med de andra 🙂 Om du har tur lägger hon rom men i annat fall är hon troligtvis stor pga dominans.

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Elisabethantero
8/19/17, 7:22 PM
#3

Tack för svaren!! Jag ger torrflingor emellanåt + gurka o kokt broccoli, men ska försöka variera ännu lite mer 👍 lägger rom gör alla honorna typ 1 gång i månaden 😊 men den äts upp på en gång! Då kanske det bara är en dominant hona. 🐠

Upp till toppen
Annons: