Annons:
Etikettväxter
Läst 914 ggr
Rafflan
8/18/17, 2:37 PM

Hur bli av med snäckor från växter?

Hur blir man av med snäckor från växter?
Från sand och liknande kan man frysta in, även läst att man kan koka, men växter?

Några tips och ideer? är ungar efter posthorn, vill flytta växter från mitt posthorn kar till mitt andra kar men inte få med snäckorna :P

Kanske kan lägga växten över en skål med vatten, då borde snäckorna söka sig ner i vattnet va och lämna växten?

Annons:
Lojs
8/18/17, 2:46 PM
#1

Jag vet inte hur det funkar, men jag har läst tips om att doppa växter i kolsyrat vatten för att få bort småsnäckor att tappa taget så de kan sköljas bort.
Annars så kan du ju ha helenasnäckor i det andra karet, funkar om du inte har "finsnäckor" där som du inte vill ha död på.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Lizelda
8/18/17, 2:47 PM
#2

Vet att folk sköljer växter i kolsyrat vatten men vet inte om det hjälper från snäckor…

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Rafflan
8/18/17, 2:54 PM
#3

Kolsyrat vatten kan vara en idee att prova, tack :D

Draken
8/19/17, 5:09 PM
#4

Kolsyrat vatten brukar fungera, snäckorna klarar inte kolsyran.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Rafflan
8/19/17, 5:25 PM
#5

#4 dör dem eller ramlar dem bara av?

Lillyrod
8/19/17, 7:09 PM
#6

De dör och ramlar av 😉

Annons:
Erik97an
8/19/17, 10:59 PM
#7

Annars kan man ju skaffa helena snäckor som äter upp alla skräpsnäckor!

sedan är de fina och inte lika snabbt spridande och djuraffärer tar oftast emot helenasnäckor :) 

hade fullt kar me massa skräpsnäckor… tog kanske 2månader sen var de kliniskt rent i karet tack vare 10 helena snäckor

Växt odlare & Räkuppfödare!

60l * 250l* nanokar * sällskaps akvarium* räkor* malawi *

Torreador
8/22/17, 12:29 PM
#8

Snäckor är ju superbra :-D Jag har snäckor i alla mina kar och tycker att de är perfekta städare och man ser lätt om man matar lagom eller för mycket :-)

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Upp till toppen
Annons: