Annons:
Etikettsydamerikanska-ciklider
Läst 1129 ggr
Hageraset
2017-07-22 23:07

aggressiv ciklid?

Har två palettciklider med yngel, mycket aggressiva, har skadat två av mina Molly hanar, en dog och en kan inte simma, har bara ett akvarium så kan ej separera dem, ska köpa ett till akvarium. Tills dess några tips om vad man kan göra?

Annons:
Draken
2017-07-23 00:39
#1

Palettcikliden är bland de aggressivaste av dvärgcikliderna. Med mindre man inte har ett akvarium på minst 3-400 liter, ska man inte ha ett dem, och definitivt inte ett par.

Om du vill ha kvar dina andra fiskar i livet, så bör du med det snaraste ta undan Palettcikliderna. De kommer annars massakera dina andra fiskar. De hjälper inte att ta bort bara den ena, så länge ynglen finns kvar, kommer den som är kvar i karet försvara ynglen med näbbar och klor.

Hur stort akvarium har du ?

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Hageraset
2017-07-23 00:45
#2

#1 har ett akvarium på ca 170 liter, har inget annat akvarium att förflytta cikliderna till.

Draken
2017-07-23 00:49
#3

Hmm. Risken är att Paletterna tar ihjäl alla dina andra fiskar, så det vore bra om du hade möjlighet att flytta på dem så snart som möjligt :(

Kan du inte lämna in dem till butiken ?

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Hageraset
2017-07-23 00:56
#4

#3 jo. Det skulle kunna gå, men kommer ta ett tag. Mina guramis mollys och malar håller så lång avstånd som möjligt så jag tror att det kommer gå bra tills jag ska in i stan. Annars får de bo i en burk med sand

Upp till toppen
Annons: