Annons:
Etikettmalar
Läst 1115 ggr
Rafflan
6/29/17, 11:51 PM

Bästa malen emot matrester och alger?

Min vattensköldpadda är lite dålig på att äta upp sin mat, så mycket hamnar på botten som jag får städa bort varje gång jag städar akvariet, så funderar på att skaffa 1-2 malar som hjälper mig att städa.

Funderar på den klassiska Ancisturs. Andra förslag? dem ska äta matrester och alger, minst 10 cm som fullvuxna.

Annons:
Lojs
6/30/17, 12:03 AM
#1

Ancistrus är dåliga städare som vuxna, de ligger mest och vilar sig, det är under uppväxten de är duktiga mot alger. 
Jag har tyvärr dålig koll på de större malarna då jag inte har så stora akvarium personligen. 
Hade det gällt fisk hade jag rekommenderat starkare filterpump som drar med sig det som hamnar på botten, men jag vet inte hur strömt sköldpaddor vill ha det eller vilken typ av mat det är som hamnar på botten, så jag vet inte hur det skulle funka.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

molam
7/1/17, 8:10 PM
#2

Du kan testa att mata minfre och äter hon upp så kan du kasta ned lite till ^^ Sköldpaddor kan utan problem äta var tredje dag, Var fjärde dag lika så, så får hon mat varje dag kanske hon inte ens ärr jätte hungrig? ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Rafflan
7/3/17, 9:23 AM
#3

#1 ja malen måste ju vara iaf minst 10 cm som fullvuxen så sköldpaddan inte ser den som mat. Svårt det där med bra malar emot matrester och alger :/
Sköldpaddsarten jag har vill inte ha det strömt, har dock en pump för större akvarium än jag har för att hålla vattenkvaliten bra.
Det är pellets för vattensköldpaddor som hamnar på botten.

#2 den är lite blyg så vågar inte äta när jag är framme vid karet, utan jag slänger i mat och går där ifrån, då smyger han fram och äter :)
Vuxna vattensköldpaddor kan äta så sällan, unga/växande ska äta varje dag, han är bara några månader gammal och ganska liten fortfarande :)

molam
7/3/17, 11:16 AM
#4

Okej på såvis ^^ Men testa he ner mindre mat, gå väg, kolla om den har ätit upp och har den det he i Lite till ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Upp till toppen
Annons: