Annons:
Etikettslöjstjärt-koi-guldfisk
Läst 2534 ggr
Chilenita1
2017-06-24 17:14

Hur kan någon vara så elak!!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För en stund sedan ropar en kompis på mig när jag sitter i min balkong o surfar runt för jag måste köpa mig ett nytt kar till mina Slöjstjärt. yngel. Han säger att någon slängt ett akvarium på gården där de lämnat en lapp att det var bara o ta för de vill inte ha det längre. Han säger att han tror att det finns fisk i den!! Jag springer ner o där står den på gräsmattan övergiven med kanske max 10liter vatten o jätte smutsigt men en stackars slöjstjärt som knappt andas. Bar upp den o la han i ett av mina mindra kar med medicin. Han har nu orkat äta o börjar se lite piggare ut… Hämskt att människor kan vara så elaka mot något levande!!! Håller tummarna att han klarar sig o ska sedan få simma i det stora karet med mina andra slöjstjärtar..

Annons:
Calcifer
2017-06-24 17:24
#1

Väldigt många människor gör skillnad på djur och djur. Min syster hade ett ex som jag fick låna lägenheten av tills jag kunde flytta in i studentboende då han och syrran skulle flytta ihop. "Det finns fiskar i akvariet men låt dem bara vara ska inte ta med dem ändå". Det var ett stort akvarium men med bara någon deciliter djupt vatten som var så smutsigt att man såg inte fiskarna men man kunde se när de skvätte vatten osv.

Det första jag gjorde var att hitta en fiskintresserad vän i stan och berättade läget och samma kväll kom hen och hämtade fiskarna. Jag har noll kunskap om fiskar, så vet inte vilken sort de var, men vet att vännen ordnade ordentligt boende åt dem och rent vatten och allt sånt där. Sa till syrrans ex att jag hittat en person som behövde ett akvarium så jag hade tömt det i toaletten och städat ut det och sålt det för 200:- och gav honom pengar ur egen fick för jag vågade inte berätta att jag faktiskt gett bort fiskarna.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Lillyrod
2017-06-24 17:38
#2

"Det är ju bara en fisk"….

Cecilia.S
2017-06-24 17:41
#3

😭

Hoppas att den stackaren klarar sig 🤗

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Chilenita1
2017-06-24 17:52
#4

Hämskt att vissa kan tänka så…:( Jag hoppas verkligen att han klarar sig.. Undrar är det någon som vet hur länge jag ska ha han i karantän?

Lillyrod
2017-06-24 17:53
#5

Eftersom du inte vet vad som hänt fisken innan så skulle jag vänta iallafall minst en vecka för att se vad som händer med den.

Cecilia.S
2017-06-24 17:54
#6

Jag skulle nog ha honom i karantän i några dagar, kanske en vecka eller lite mer. Det beror på vad du vill ha koll på - och hur stort han får gå där :-)

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Annons:
Chilenita1
2017-06-24 18:35
#7

Just nu ligger han i ett jätte litet kar med ca 10 liter. Men det är iallaf rent o han får mat o har lagt i lite salt. Han ser frisk ut men vill ändå vara säker så jag inte får något i det stora karet med mina andra slöjisar… Vet att det inte är optimalt i ett så litet kar men han kanske klarar några dar där så jag e säker på att han e frisk :)

Lillyrod
2017-06-24 18:40
#8

Hur stort var karet du hittade den i? Är den inte van vid större går det säkert bra några dagar. Ser du att den mår dåligt är det bättre att släppa den med de andra. Skulle tro den blir lycklig då ❤️

Chilenita1
2017-06-24 19:18
#9

Han låg i ett 54l så nu har jag tvättat den och allt som låg i den. Kommer att flytta han över dit när jag e klar så får han vara där några dagar tills han får komma över på mitt 540l. Han kommer nog att klara sig hoppas jag. Lägger upp lite bildet när jag e klar :)

Chilenita1
2017-06-24 20:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Nu efter många timnars rengörning ligger han i sitt gamla/ nya kar. Om ca 1 vecka kommer han få simma ned de andra fiskarna :)

Chilenita1
2017-06-26 20:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Nu e han i sitt nya hem kunde inte hålla mig …:) Måste bara lära mig att säga hon… Hon har redan en hane som är helt galen i henne :) So happy!!

Cecilia.S
2017-06-27 13:37
#12

Nu måste hon vara överlycklig! Ska du döpa om henne nu? ;-)

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Chilenita1
2017-06-27 16:51
#13

Med tanke på att jag hade döpt henne till hercules för hennes styrka så fick jag ju göra det :) Nu heter hon xena som krigar prinsessan :)

Annons:
Chilenita1
2018-01-27 11:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Hej igen! Ville fortsätta på samma inlägg då jag ville dela med mig av att Xena min krigar prinsessa mår jätte bra och för 3 dar sedan la hon sina första ägg!!:) Jag valde ut en stark och vacker hane till henne det blev en hel del som blev befruktade 😊😊 Idag har de börjat kläckas och jag är helt över lycklig!! Sist jag fick yngel gick det inte så bra då alla dog så jag hoppas att jag har bättre lycka denna gång. Kommer att starta en ny tråd med mina yngel om någon vill följa. Kommer att döpa den till Xenas yngel :)

Lillyrod
2018-01-27 11:50
#15

Åh vad roligt att hon klarade sig och vilken tur hon hade som träffade på dig 👍

Cecilia.S
2018-01-27 11:54
#16

Åh så härligt att höra! 😍

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Draken
2018-01-27 22:25
#17

Underbart 😍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

usvead
2018-01-28 10:48
#18

Vilken solskenshistoria 🙂

Upp till toppen
Annons: