Annons:
Etikettlevandefödare
Läst 947 ggr
immawhitebuffalo
6/21/17, 5:02 PM

Hjälp! Är min guldmolly dräktig? (Bild)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Hej, jag är ny med akvariet och med fiskar och jag köpta mina första mollysar till mitt akvarium för ca 2 veckor sedan. Jag har haft lite problem med nitrit- värdet, (Som har vart för högt) men nu är det nere på det normala igen. Då är min fråga, är min Molly dräktig eller är den helt enkelt bara tjock? 

Tacksam för svar.

Annons:
Lojs
6/21/17, 5:28 PM
#1

Honor av levandefödare är alltid dräktiga så länge de går ihop med hane och inget är fel på dem, så det är hon säkert. ;)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

immawhitebuffalo
6/21/17, 5:45 PM
#2

Och hon går ihop med en hane, hur gör jag nu då?

Lojs
6/21/17, 6:03 PM
#3

Om du vill att ynglen ska överleva så är det bästa att ha mycket växter så att de kan gömma sig när de kommer. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

immawhitebuffalo
6/21/17, 6:07 PM
#4

Hur många då ungefär? c:

Lojs
6/21/17, 6:17 PM
#5

Haha, det går ju inte att säga exakt hur många, men kanske att en fjärdedel av akvariumet är fullt med växter borde räcka, men mer är bättre. =) Täta växter med mycket gömställen är bra.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

immawhitebuffalo
6/21/17, 6:31 PM
#6

vad bra! tack så mycket!

Annons:
Lojs
6/21/17, 6:41 PM
#7

Inga problem. En bra växt är till exempel Hornsärv, växer som världens ogräs uppåt och det är bara att nypa av topparna och plantera i sanden. Till slut brukar jag tröttna på att hornsärven tar över akvariumet, men den är himla bra för yngel. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

immawhitebuffalo
6/21/17, 9:00 PM
#8

Då vet jag! :D

Upp till toppen
Annons: