Annons:
Etikettsydamerikanska-ciklider
Läst 1106 ggr
crashgirl
2017-06-18 15:20

Min fjärilsciklid har lagt rom

Mina fjärilsciklider har lagt rom under natten! Min fråga till er är, hur tar man hand om romen så det kommer yngel? De vaktar romen väldigt noga och jagar bort alla andra fiskar som kommer nära! En annan fråga är, kan man städa i akvariet eller ska jag låta bli? Och sist, om några ägg klarar sig och blir yngel, hur ska ynglen tas hand om? Tacksam för svar :D Hälsar en nybörjare

Annons:
2Sirius
2017-06-18 15:31
#1

Grattis! Tänker… Avvakta med städning om det inte särskilda behov ☺

!ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ?ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Draken
2017-06-18 19:14
#2

Tyvärr så är risken ganska stor att rommen blir tagen, eftersom det är första gången för föräldrarna. Mest troligt är att de, som orutinerade föräldrar, äter upp rommen själv. Låt dem ta hand om rommen på bästa sätt, har de redan lagt en gång, så kommer de att lägga igen :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

2Sirius
2017-06-18 19:34
#3

#2 Haha, passande namn för ditt inlägg, "rovfisk", ta inte mig bara är du snäll, jag är fisk… ☺

!ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ?ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

crashgirl
2017-06-19 09:09
#4

Jag låter bli att städa :) Nu har det gått mer än 24h och romen är fortfarande kvar :) Får se hur det går, om de klarar sig! Tycker det är så spännande då det är mitt första akvarium och jag startade det för ca 3 månader sen :D och fjärilscikliderna är de första att lägga rom

molam
2017-06-19 19:13
#5

Grattis! Fjärilarna är rätt så duktiga på att ta hans om sina yngel även när dom är Frisimmande, men ofta brukar dom försvinna snabbt när dom väl är Kläcka, Speciellt om man har andra fiskar i sitt akvarium, Sån det bästa är att låta mamma och pappa fisk ta hand om sina små själv. ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Upp till toppen
Annons: