Annons:
Etikettberättelser-bilder-bildtrådar
Läst 899 ggr
paradisgarden
6/17/17, 8:34 PM

Paradisgardens akvarium

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, här kommer en tyvärr suddig bild på mitt akvarium efter att ha stått typ bortglömt på övervåningen i 9 månader under renoveringen där. Bakgrunden sitter inte ordentligt - därav d konstiga mönstret :P . Just rensat ut enorm rotala o lite grejs som fortfarande ligger o flyter i väntan på att slängas. Tre amanoräkor, x antal blue jelly, lite posthorn, en helenasnäcka, en Platy o en liten kvarbliven elachys tetra bor där. De andra fyra tetrorna klarade tyvärr inte den halvt panikartade flytten från övervåningen häromdagen :/ . Akvariet e ett Eheim 90 l som förhoppningsvis ska bytas mot ett rio 120 eller 180 framöver. Vill ha ett kar som e djupare o som kan öppnas utan o behöva ta av hela huven.

Annons:
Lillyrod
6/17/17, 8:56 PM
#1

Det här karet var verkligen mitt drömkar när det var i full prakt 😉 Det såg ut som ditt nick.

paradisgarden
6/17/17, 9:27 PM
#2

Tack. Hoppas d ska kunna bli lika vackert igen om än inte lika pedantiskt skött som sist. Vill ha mera lättskött o avslappnat. Mest långsamväxande växter e nog bäst för mig så man slipper hålla på så mycket. Har lite problem o hitta rätt stor bakgrundsväxt som ja trivs m… Ska va mörkgrön o ge ett rent, icke stökigt eller spretigt intryck o passa i en skog. Kanske bli tång överallt tslut… Men då får ja nog nöja mig m ett rör o för den gillar verkligen inte d starka ljuset… eller va som hände.. Kanske inte va när ja satte i d extra röret fresten, utan när ja bytte rör… O posthornen har käkat sönder växterna oxå… Tången ser hemsk ut m alla hål… Var inga problem när ja bara hade mina bruna, men sen skaffade ja blå från nån annan o den stammen var inte växtvänlig… De gick på växterna direkt hur mycke mat de än fick o nu e de ju korsade. Önskar ja nöjt mig m de söta, vackra o snälla bruna… Nu får ja utrota alla m handkraft o m hjälp av en liten helena (vågar inte ha fler för då förökar väl de sig istället :P ).

Draken
6/18/17, 9:15 AM
#3

Men vad läckert. det ser ut som en skogsglänta med fina träd majestätiskt tillbakadragna …helt underbart. Och OJ vad det kommer bli "Paradisgarden", när det har växt till sig  😍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

paradisgarden
6/18/17, 9:15 PM
#4

Det var ju bra, för d e just en skogsglänta d va menat att se ut som 😉. Plockade bort d ena röret imorse o har nu enbart ett power-glo. Hoppas tången tar sig nu. O kanske även "gräset" som oxå ogillade d starka ljuset o nu bara finns mycket sparsamt under tången i kanterna… Ja som trodde mitt kar va för dåligt lyse i när ja satte i ett extra rör.. Tydligen Inte enligt en del av växterna alla fall.. Hoppas spikbladen klarar sig m mindre ljus… De o tången e verkliga favoriter 😊. Får väl införskaffa mina små fiskar snart så gödningen kommer igång igen oxå. Ska ha en zebrasnäcka o nån annan större snäcka oxå, typ piggsvin eller va de heter. Kanske bumble bee snäckor. Riktigt söta 😊. Älskar verkligen mina små blå räkor. De e fantastiska! Kan varmt rekommendera sånna t er som vill testa räkor. Så otroligt vackra mot rötterna! Vill ha mer rötter på nåt vis.. De e en mycke vacker bakgrund t fiskarna o räkorna.. Kom gärna m idéer på hur ja ska få till mer "yta" rötter utan att d för den skull blir plottrigare ☺

Upp till toppen
Annons: