Annons:
Etikettlevandefödare
Läst 1345 ggr
Suzn
6/2/17, 9:21 PM

Vanlig eller ovanlig Endler

Hej! Har precis fått till mig ett stim Japan Blue Endler och hittar väldigt lite om dessa när jag googlar. Hittar hur många olika endlermixar som helst men inte mycket om dessa som är pure bred, så vitt jag vet. Är det en vanlig variant eller mer ovanlig? Så nyfiken då jag fått dessa av en vän (som fick de med i ett köp av kar) som hjälpt mig komma igång med mitt första akvarium.

Annons:
Lillyrod
6/2/17, 9:25 PM
#1

Bilder tycker vi om här 😉 Det är mycket lättare att svara på dina frågor om vi får se det du frågar om.

Suzn
6/2/17, 9:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Här är en. Jobbar på bättre bilder men plattan strejkar…

Suzn
6/2/17, 10:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Nu kanske det ser bättre ut.

Lojs
6/2/17, 11:19 PM
#4

Jag vet inte hur vanliga de är i zooaffärerna, tror inte jag sett dem där, men en del privatpersoner har i alla fall. Det var ett gäng japanblå till salu på auktionen i Örebro nu senast.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Suzn
6/2/17, 11:26 PM
#5

Spännande! Vad kan de säljas för tro?

Cecilia.S
6/2/17, 11:46 PM
#6

Jag skulle nog gissa på ca 50 kr st för hanar, men då ska de vara snygga.

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Annons:
Lojs
6/3/17, 1:05 AM
#7

Jag skrev ner priset på en av grupperna på auktionen i alla fall, då blev det 70 kr för en grupp med 2 hanar och 3 honor, men ungfödare gick rätt billigt där.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Suzn
6/3/17, 11:44 AM
#8

Tack! Så kul att få veta mer om dessa finingar! Sitter ni på mer info, allmänt så där om dessa får nu gärna dela med er. Vill lära mig allt! 😁

Suzn
6/3/17, 1:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Bebis! 😁

Draken
6/7/17, 9:04 AM
#10

Japan blå, ligger lite högre i pris, åtminstone här uppe.

Vi hade 2 påsar med 5 i varje (2+3) på våran auktion i April, och den ena påsen gick för 220 kr och den andra för 170 kr ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: