Annons:
Etikettmalar
Läst 3136 ggr
solfjäderräka
5/21/17, 10:04 PM

Sjuk ancistrus?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag ber om hjälp, är min Ancistrus tjej sjuk? Det ser ut som en "Alien" är på väg ut? Någon som vet vad som är felet med henne? Lider hon? Tacksam för svar!

Annons:
molam
5/21/17, 11:06 PM
#1

Oj hjälp, hon är nog rejält förstoppad den där damen, och det har gått så långt att det kommer inte gå till sig, hon har nog hyfsat ont, Gjorde ett Experiment en gån och köpte en förstoppad mal från Djuraffären för att se om det gick att rätta till det (hon var inte lika förstoppad som din ancistrus) och hon överlevde i 1 vecka tror jag utan bättring, trots "kurering" av ärtor och liknande.

Den där damen har varit förstoppad så länge att det ser ut som om att hennes tarm har spruckit, därav den insjunkna magen

HAde jag varit du hade jag avlivat stackarn direkt

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

oh-la
5/22/17, 2:19 PM
#2

om man zoomar bilden, sticker det inte ut en tunn, röd tråd också? funderar på parasiter?

molam
5/22/17, 3:34 PM
#3

Joo det är nått där, men tänkte inte så mycket på det eftersom att den var så tunnt, och förstoppning har hon Definitivt, men den där lilla strängen känns mer såm skräp eller något JUST för att det är så tunn x-x Men ska absolut inte uttrycka mig om det, då jag aldrig har haft PArasiter på mina fiskar.
Fast det går ju Camallanus Cotti igen, sååå det är ju ingen omöjlighet ^^

Verkar nån annan fisk vara dålig?

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Draken
5/22/17, 3:34 PM
#4

#2 Jo, det gör det. C.cotti kanske ? Vet inte hur de ser ut riktigt då jag inte har haft blodmasken själv,  men har för mig att det sticker ut som en (eller fler) röd tråd ur analen ?

Vore jag dig, så hade jag nog avlivat, och  tagit reda på om det verkligen är blodmasken, isf. måste du medicinera omgående.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Cecilia.S
5/22/17, 4:32 PM
#5

Det påminner absolut om C. Cotti, ja… :/ Jag skulle också avlivat fisken. Den lider och kommer troligtvis inte bli bättre. Undersök om det är C. Cotti, i så fall måste du medicinera karet (om du har fler akvarium hemma: medicinera dom också. Tvätta all utrustning som har varit i kontakt med akvarievattnet innan och efter varje medicinering).

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Upp till toppen
Annons: